OBD

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2010 17:52 #1264979 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je leest niet goed.

asatter schreef : 12(Antiblokeersysteem) en 13(cruise control)
deze worden niet door Vol-FCR uitgelezen maar met het Ledkastje
dit geld voor alle 960 (My 96-) en V/S 90

Waar ze voor zijn snap ik, dat zou je toch onderhand, nadat ik 35 van die kastjes gemaakt hebt wel doorhebben, toch?
Het gaat mij erom dat ik het vreemd vindt, dat Volvo het weer presteert eindelijk een normaal ISO protocol achter de plug te stoppen en dat ze er dan weer twee aparte draadjes bij proppen, die dus dan voor cruise en ABS zijn.
Voor het ISO protocol staat daar geen melding voor bij, waarom maakt Volvo het dan weer half zo ingewikkeld, dat was mijn punt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
08-02-2010 18:15 #1264982 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic overgangsperiode

Baseman schreef : Het gaat mij erom dat ik het vreemd vindt, dat Volvo het weer presteert eindelijk een normaal ISO protocol achter de plug te stoppen en dat ze er dan weer twee aparte draadjes bij proppen, die dus dan voor cruise en ABS zijn.
Voor het ISO protocol staat daar geen melding voor bij, waarom maakt Volvo het dan weer half zo ingewikkeld, dat was mijn punt.

waarschijnlijk voor de afscherming (alleen volvo tester te gebruiken) of overgang (96-00)? in 2000 is er door de Eurpeese weggeving OBD2 verplicht gesteld en in USA al vanaf 96..
Verbeterd boorddiagnosesysteem
Dit is ontwikkeld door Volvo als uitgebreid boorddiagnosesysteem dat kan worden gebruikt voor projectontwikkeling, productie en service. Het wisselt op een uniforme wijze informatie uit met alle elektrische onderdelen in alle modellen. Als aanvulling op vorige onderdelen zoals het brandstof- en ontstekingssysteem, het ABS-systeem, het instrumentenpaneel enz., kunnen nu ook de voorstoelen, de airbags, de immobilizer en de klimaatregeling worden gediagnostiseerd. Alle storingscodes worden uitgelezen met de Volvo System Tester voorzien van een geheugencassette om de tekst weer te geven. Deze wordt aangesloten op de diagnose-aansluitingen van de 940 en 960, zie de illustratie voor de plaats. De diagnose-aansluiting in het motorcompartiment met de knipper-LED's is komen te vervallen.
bron: Vadis

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2010 20:16 #1264998 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar als aanvulling...

asatter schreef : ...Als aanvulling op vorige onderdelen zoals het brandstof- en ontstekingssysteem, het ABS-systeem, het instrumentenpaneel enz., kunnen nu ook...

Dan zou ik toch concluderen dat in het vorige systeem (OBDII in de bovengenoemde Volvo's) basisinformatie wordt uitgewisseld die je dus wél kunt gebruiken als live aansturing van hard- of software.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 11:18 #1265228 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Am I right?

André Swart schreef : Dan zou ik toch concluderen dat in het vorige systeem (OBDII in de bovengenoemde Volvo's) basisinformatie wordt uitgewisseld die je dus wél kunt gebruiken als live aansturing van hard- of software.

Klopt mijn redenering in de quote? Aangezien zogenaamde tripcomputers toch niets vermelden over cruisecontrol of ABS (extra-Volvo-en-niet-standaard-OBDII-pen 12 en 13), lijkt me de rest van de OBDII dus standaard en zou welk tripcomputertje dan ook moeten werken? Vraagteken?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 11:20 #1265229 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien eens
Misschien eens proberen om met VOL FCR wat realtime gegevens (toerental etc) uit te lezen ? Als dat lukt kun je gaan zoeken naar tripcomputers....

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2010 12:00 #1265233 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic vol-FCR
Vol-FCR leest alleen foutcodes uit en geen realtime gegevens

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-02-2010 01:36 #1265368 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het antwoord!

Piet22 schreef : Vol-FCR leest alleen foutcodes uit en geen realtime gegevens

En toen dacht ik: da's dus de software die het niet kan, maar daarmee is nog niets uitgesloten over wel of geen live-data van de OBDII...
En zie hier het volgende topic verschijnen: 960II/S90/V90: Realtime gegevens uitlezen met OBD Scantech.
Met de hartelijke dank, kan ik weer verder!

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 17:00 #1265590 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic demo vol-fcr
De demo versie vol-fcr doet inderdaad geen realtime gegevens weergeven. De volledige betaalde versie doet dit wel. Er zit natuurlijk enig verschil tussen de demo-versie en de betaalde versie anders zou je er niet veel verkopen.
Groet Martin

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-02-2010 22:25 #1265686 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Nee hoor
Nee hoor, ook de betaalde versie van Vol-FCR geeft alleen maar foutmeldingen weer.
Realtime info, zoals rpm, snelheid, koelwatertemperatuur etc kun je met <a href="/node/30705">dit</a> programma verkrijgen.

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-02-2010 09:59 #1265744 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic Ja hoor
De versie van Vol-FCR die ik heb geeft toch echt realtime data van de motor en transmissie-sensoren van mijn V90.
Groet Martin

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC