OBD

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 22:20 #1078130 door V700 register
OBD is gemaakt door V700 register
Beste,
Wie weet welke ODB tool ik kan gebruiken uit het lijstje van de onderstaande link voor mijn 940 uit 97?
<a href=" www.dealextreme.com/products.dx/category.713 " target="_blank">Link

groeten Ad 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 22:29 #1258159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Simpel.
Geen, tenzij anders aangetoond.Dat is nou net het probleem met 940's van na modeljaar 1995.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 22:30 #1258160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen
Geen van allen omdat je geen echte OBD(II) hebt. De plug zit wel in jouw auto maar het uitlezen werkt niet via de CAN-bus zoals de echte OBDII. Geef dus geen geld uit aan iets wat niet gaat werken.Je hebt een simpele uitlezer met een knopje en LEDje nodig. Contact Bas(eman) eens, hij kan je hier meer over vertellen. Kun je zelf maken als je handig bent, als hij tijd heeft kan hij er evt ook eentje voor je in elkaar zetten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 22:51 #1258166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic OBD
Heren,
Dank voor jullie duidelijke antwoord. Ik meen dat Bas dit al eens heeft gedaan voor de club en geen materiaal meer heeft liggen. Klopt dat? Zelf ben ik gewoon slecht met solderen e.d. Is er niet iets dat ik aan mijn laptop kan hangen, of kom ik dan direct uit op hele dure apparaten, naar ik meen ook al een besproken op dit forum? 
groeten Ad 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 23:07 #1258169 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Er zijn apparaten waarmee je de codes van je 940 kunt uitlezen. Maar ik denk dat die of nieuw heel duur zijn (als nog verkrijgbaar) of zeldzaam (als 2e hands). Wat ik heb gezien kun je niet aan je laptop hangen en was ook geen officiele Volvo tool. Wat de dealer zelf gebruikt zal ook flink duur zijn, als ze het al aan particulieren willen leveren. Het merendeel (ik denk wel 99.5%) wat op MP, ebay ed aangeboden wordt is OBDII, wat dus niet gaat werken. Wat er in je 940 zit werkt totaal anders, het is dus ook niet te hacken/aan te passen met een ander drivertje oid. Wacht even op de reatie van Bas. Wat hij had (in onderdelen of compleet) is niet duur. Wellicht kan een elektronica zaak met serviceafdeling het ook wel voor je in elkaar bakken. Anders naar de dealer om uit te laten lezen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2009 23:08 #1258171 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch wel.

Kompagne schreef : Dank voor jullie duidelijke antwoord. Ik meen dat Bas dit al eens heeft gedaan voor de club en geen materiaal meer heeft liggen. Klopt dat? Zelf ben ik gewoon slecht met solderen e.d. Is er niet iets dat ik aan mijn laptop kan hangen, of kom ik dan direct uit op hele dure apparaten, naar ik meen ook al een besproken op dit forum?

De spullen heb ik wel liggen, maar het ontbreekt me nog steeds aan tijd om er iets mee te doen.
Er is wel iets wat je aan je laptop kunt hangen, dat is de Volvo system tester for VADIS, die rond de 2000 dollar kost, dus ja, het is er wel, en ja, het is enorm prijzig.
Ik ben momenteel aan het kijken naar een combinatie van ELM327 met sw versie 1.3 en ScanTech pro om te zien of het ook iets anders dan CAN-bus protocol snapt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2010 10:01 #1264910 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960-2 wél ODB-2?
Dit draadje gaat over ODB op een 940, waarop Henk schreef:

henk 940LPT schreef : Geen van allen omdat je geen echte OBD(II) hebt. De plug zit wel in jouw auto maar het uitlezen werkt niet via de CAN-bus zoals de echte OBDII..

Nu zit in mijn 960II ook een ODB-aansluiting, in de middenconsole, maar is dit dan wél een volwaardige ODB2? Kwam via het Project board-computer van start. van Bas via linkjes bij een Autel Maxitrip ODB2-computertje terecht, die live ODB-2 uitleest. En aangezien mijn motor (nou ja, die van mijn auto) niet helemaal lekker liep en op LPG nog steeds niet goed blijft draaien, dacht ik: dit lijkt me wel wat.
Maar: heeft een 960-2 (1996) een echte ODB2?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2010 10:07 #1264913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hangt er vanaf.

André Swart schreef : Maar: heeft een 960-2 (1996) een echte ODB2?

Als jouw auto een B6254S blok heeft met een Motronic 1.8, zou het in theorie moeten werken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2010 10:09 #1264914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 1 minuutje later...
... had Bas al geantwoord met een duidelijk 'Neen.'. Kan het zijn dat je antwoord is verdwenen omdat ik mijn origineel, waar jij dus op reageerde, aan het bewerken was toen jij reageerde? Of was je nog aan het denken...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2010 10:10 #1264915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dus...

André Swart schreef : ... Of was je nog aan het denken...

Eens even verder lezen!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC