toeter doet het wel maar heel zacht!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-12-2009 09:56 #1257495
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in het midden
zat ie op mijn oude transportfiets. aan de rechterkant van de stuurpen, dat wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2009 00:32 #1257558
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Oef
Hallo Henk
Je bedoelt trouwens het merk "Sturmy Archer" denk ik (of iets dat er qua uitspraak op lijkt).
"Aan het handvat draaien om te schakelen" is al heel oud. Volgens mij hadden ze die 40-50 jaar geleden al.
groetjes
Mathy
Nu je het zegt, die dingen zaten i.d.d. vaak aan de linkerkant.henk 940LPT schreef : Vroeger, toen je nog niet aan je handvat hoefde te draaien om te schakelen, zat rechts de handle om je fiets in een andere versnelling te zetten. Bel zat daarom (vrijwel) altijd links.
Je bedoelt trouwens het merk "Sturmy Archer" denk ik (of iets dat er qua uitspraak op lijkt).
"Aan het handvat draaien om te schakelen" is al heel oud. Volgens mij hadden ze die 40-50 jaar geleden al.
groetjes
Mathy
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-12-2009 16:39 #1257602
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic klopt
45 jaar geleden fietste ik op een donkergroene BSA met wit balhoofd en trommelremmen middels staafoverbrenging En..., 3 versnellings draaihandvat rechts. Tevens een stalen kettingkast met oliebad. Zo werd ie aangeprezen. Ik heb nooit een plas olie gezien.
Gr., geejee
Gr., geejee
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-01-2010 17:24 #1259644
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic iets later...
Hallo
Ook de toeter van Slurpje doet het al jaren niet goed onder de 2000 T/pm.nu ik ( Volvo en spanning/stroom) met zekering nummer 16 aan het klooien ben geweest (de dikke zwarte "plus"die van het startslot komt bedient nl. ook zekering 15 en 14 waaronder dus de ook de plus van de toeter) doet de toeter het weer !!!!
Dus misschien zit bij jou de dikke zwarte draad ook vastgekoekt (even onder de zekeringskast kijken en proberen om hem eens los te trekken) en geeft ie slecht z,n stroom door.......
Een oplossing heb ik voor je maar dan mail je me maar ....
Suc(V)6 !

Ook de toeter van Slurpje doet het al jaren niet goed onder de 2000 T/pm.nu ik ( Volvo en spanning/stroom) met zekering nummer 16 aan het klooien ben geweest (de dikke zwarte "plus"die van het startslot komt bedient nl. ook zekering 15 en 14 waaronder dus de ook de plus van de toeter) doet de toeter het weer !!!!
Dus misschien zit bij jou de dikke zwarte draad ook vastgekoekt (even onder de zekeringskast kijken en proberen om hem eens los te trekken) en geeft ie slecht z,n stroom door.......
Een oplossing heb ik voor je maar dan mail je me maar ....
Suc(V)6 !

Moderators: Jerry Stam