toeter doet het wel maar heel zacht!!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 11:58 #1077979 door V700 register
toeter doet het wel maar heel zacht!! is gemaakt door V700 register
hjälp

Mijn Toeter doet het wel, maar erg slecht, en aangezien ze hier in de omgeving van Emmeloord niet kijken voordat ze de weg oprijden heb ik heb nog wel eens nodig,

deze morgen nog even mijn vriendin naar haar werk gebracht, en moest langs de afrit van de snel weg, waar een knulletje niet keek en zo de weg op reedt, waardoor ik al mijn ankers uit heb moeten gooien en daarbij dwars op de weg stond, nu weet ik niet of hij mij wel of niet gezien heeft naderhand maar, hij kon me dus ook niet horen.

Maar goed er zitten vrij nieuwe toeter's op en de kabeltjes zitten er ook op, sleep ring bij het stuur ziet er niet versleten uit, dus waar zit mijn probleem of wat kan ik nog doen om het te maken,

zie de reactie's graag te gemoed

hälsat Tom

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 12:03 #1257013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het zou kunnen dat er op de
Het zou kunnen dat er op de toeter zelf een stelschroef zit. Met deze schroef kun je de 'klank' van je claxon veranderen. Misschien helpt dat.

Succes!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 12:14 #1257014 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ow!!
Nog nooit van gehoord een stel schroef er op zal meteen even kijken, is nu nog mooi weer alleen beetje koud hahaha Thanks alvast

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 14:03 #1257035 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massa
Of misschien een massaprobleem. Je hebt een PB van mij gekregen. Nog steeds geen antwoord gekregen op mijn PB. Interesse of geen interesse graag wel antwoord. Zo gaan we hier niet met elkaar om.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 14:09 #1257038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic massa
De massa is goed en kabels zijn nieuw, heb al een andere claxon geprobeert maar op de een of andere manier krijgt het te weinig stroom heb ik het vermoeden,

Ben nog druk bezig met zoeken naar eventuele breuken maar heb nog niets ontdekt,

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 16:08 #1257059 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic nou nou.

volvo-henk schreef : Je hebt een PB van mij gekregen. Nog steeds geen antwoord gekregen op mijn PB. Interesse of geen interesse graag wel antwoord. Zo gaan we hier niet met elkaar om.

Nou nou Henk, zo gaan we 'ook' niet met elkaar om, toch?
Je kan hem toch ook gewoon vragen of hij (nog) interesse heeft.

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 16:20 #1257066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PB

Miquelangelo1969 schreef :

volvo-henk schreef : Je hebt een PB van mij gekregen. Nog steeds geen antwoord gekregen op mijn PB. Interesse of geen interesse graag wel antwoord. Zo gaan we hier niet met elkaar om.

GG,

Miquel, ik had hem al eerder 2 x PB gestuurd. Maar heb net een PB van hem gekregen en met een eerlijk antwoord.

GG,

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 16:28 #1257069 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic gelukkig!

volvo-henk schreef :

Miquelangelo1969 schreef :

GG,

Miquel, ik had hem al eerder 2 x PB gestuurd. Maar heb net een PB van hem gekregen en met een eerlijk antwoord.

GG,

eind goed, al goed!
GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 17:29 #1257074 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic slappe claxon
Ik heb met Lobbes precies hetzelfde gehad.

Ik heb er een relais tussen gezet en de plus rechtreeks van de accu afgehaald.
probleem opgelost!

Peter   Lobbes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2009 22:00 #1257122 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic juist
je was me net voor Peter, ik had onlangs dus ook nieuwe toeters gemonteerd en ze klonken als een stikkende eend. Als ik ze los bediende (het zijn dus twee hoorns) deden ze het wel maar samen dus niet, alsof ze gesmoord werden (stroomgebrek?). Nu de hele handel via relais geschakeld en ik kan weer de hele dag lekker toeteren (en met m'n nieuwe mistlampen seinen)
relais plaatsen is niet zo moeilijk
 -(mistlamp)relais kopen bij autozaak (ik was iets van €10,- kwijt voor relais, zekeringhouder en zekering)
-draad van de claxon zoeken en vinden
-relais monteren en de genummerde pennentjes als volgt aansluiten: 
30: Via een zekering (15A) naar de constante + (je accu bijvoorbeeld).85: Aarde.86: Naar de schakelaar (oude claxondraad)87: Naar de toeters
Ik heb wat dik speakerdraad gebruikt (handig, is zwart-rood) en daaraan van die mooie stekkertjes geknepen die weer precies op de relais pennen en de claxonaansluitpunten (3x woordwaarde) passen. het relais zit aan de wielkuip vast middels een bestaand boutje.

Verder heb ik ervoor gekozen om de nieuwe claxons niet meer op de oude plek te hangen (recht voor het linkervoorwiel) omdat ik dat echt een idiote plaats vind: ze krijgen daar de volle laag (water van voren, water wat van het wiel wegspat, steenslag, sneeuw etc etc ) en die van mij waren dus ook compleet vergaan. Ze zitten nu lekker droog vlak bij de grille. Misschien iets om mee te nemen in een eventuele claxonvervangsessie.

succes en misschien is ook wel gewoon een slecht contactje, njah weet je ieder geval hoe je een relais aansluit

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC