740 start niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-11-2009 20:03 #1252833
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic fijn
dat je de oorzaak hebt gevonden! Ik zou bij de automaterialen handel gewoon wat meters 12v kabel halen welke geschikt is voor de route dynamo-accu (zware kabel dus). Kan je meteen nieuwe connectors erop knijpen en netjes afwerken met krimpkous. Als je tweedehands kabels eraan hangt heb je kans dat je over twee jaar weer hetzelfde probleem hebt.
Succes verder.
Succes verder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2009 07:45 #1252881
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dikke kabel zelf doen?
Hoi Alex,
Verkopen automaterialenzaken dit soort zware kabels en grote connectors en kan ik deze er dan zelf erop knijpen? Zo ja, dan lijkt me dit ook een beter plan, dat me ook tijd bespaart.
Het vervangen van de dunne kabels is natuurlijk geen probleem, op de foto zie je ook dat de zwarte draad die van de oliedruksensor komt ook helemaal bloot ligt en een andere dunne draad die van de dynamo komt had ik al kapot getrokken.
Groeten, Nick
Verkopen automaterialenzaken dit soort zware kabels en grote connectors en kan ik deze er dan zelf erop knijpen? Zo ja, dan lijkt me dit ook een beter plan, dat me ook tijd bespaart.
Het vervangen van de dunne kabels is natuurlijk geen probleem, op de foto zie je ook dat de zwarte draad die van de oliedruksensor komt ook helemaal bloot ligt en een andere dunne draad die van de dynamo komt had ik al kapot getrokken.
Groeten, Nick
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2009 07:49 #1252882
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verkopen
Denk dat ze die spullen wel los verkopen. Maar om die connectoren netjes aan de kabel te krimpen/knijpen heb je wel een speciale tang nodig. Wellicht lukt het ook wel met een waterpomptang oid, maar de betrouwbaarheid van die verbinding zal wel minder zijn (anders deed iedereen het wel met een waterpomptang). Probeer de dealer anders eens, krijg je de kabel kant-en-klaar (op lengte !), wellicht valt de prijs mee. Je hoeft dan in ieder geval geen tang te kopen

Moderators: Jerry Stam