740 start niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2009 16:56 #1077228
door V700 register
740 start niet is gemaakt door V700 register
De mooie rode 704 (1987, LPG)
die ik onlangs van Tim kocht start niet. Ik dacht eerst dat het simpelweg de startmotor was maar dat is het niet.
Wat ook opvalt is dat wanneer ik de auto op contact zet alleen het "oliedruk-" en het "defect lampje" lampje brand. Of dit hiemee samenhangt of dat dit een extra probleem is weet ik niet.
Wel zie ik dat de isolatie van de bedrading erg vergaan is en het koper al diverse plaatsen zichtbaar is.
Iemand een snel idee?
die ik onlangs van Tim kocht start niet. Ik dacht eerst dat het simpelweg de startmotor was maar dat is het niet.
Wat ook opvalt is dat wanneer ik de auto op contact zet alleen het "oliedruk-" en het "defect lampje" lampje brand. Of dit hiemee samenhangt of dat dit een extra probleem is weet ik niet.
Wel zie ik dat de isolatie van de bedrading erg vergaan is en het koper al diverse plaatsen zichtbaar is.
Iemand een snel idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2009 17:03 #1252129
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic groot begrip
Wat doet ie niet ?
Draait de motor niet? M.a.w doet de startmotor het wel ?
Wat dutte whé en wat dutte niet ?

Draait de motor niet? M.a.w doet de startmotor het wel ?
Wat dutte whé en wat dutte niet ?

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2009 17:11 #1252131
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic
Ja de info hierboven was

Ja de info hierboven was wel erg summier, sorry daarvoor, het komt omdat ik het koud heb en sjacherijnig ben ...
Het begon zo: bij het starten, was er alleen een klik, alsof het relais van de startmotor bleef hangen. Daarna bleven ook alleen de waarschuwingslampjes zoals vermeld hierboven branden. Vervolgens heb ik de auto aangetrokken, liep meteen en alle waarschuwingslampjes deden het ook weer.
Daarna een paar dagen gereden en gisteren hetzelfde probleem. Nu een nieuwe startmotor gemonteerd, maar de waarschuwingslampjes zijn nog steeds bijna allemaal uit, en opnieuw draait de startmotor niet. Ik krijg wel spanning van het contactslot naar het relais van de startmotor. Het lijkt wel een aarde probleem of zoiets.
Ja de info hierboven was wel erg summier, sorry daarvoor, het komt omdat ik het koud heb en sjacherijnig ben ...
Het begon zo: bij het starten, was er alleen een klik, alsof het relais van de startmotor bleef hangen. Daarna bleven ook alleen de waarschuwingslampjes zoals vermeld hierboven branden. Vervolgens heb ik de auto aangetrokken, liep meteen en alle waarschuwingslampjes deden het ook weer.
Daarna een paar dagen gereden en gisteren hetzelfde probleem. Nu een nieuwe startmotor gemonteerd, maar de waarschuwingslampjes zijn nog steeds bijna allemaal uit, en opnieuw draait de startmotor niet. Ik krijg wel spanning van het contactslot naar het relais van de startmotor. Het lijkt wel een aarde probleem of zoiets.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2009 17:22 #1252132
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dynamo?
Al gemeten, 14,5Volt? Koolborstels gecontroleerd? Toen mijn koolborstels aan hun eind waren had ik ook geen waarschuwingslampjes meer.
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2009 17:34 #1252134
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Alle
Alle verbindingen naar aarde gecontroleerd ? Vooral die dikke, gevlochten dingen zijn belangrijk !Massaklem op de accu zit ook goed vast ? Was eens bezig geweest maar had de massaklem niet goed vastgezet. Was toen ook een klik en verder niets.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2009 17:38 #1252136
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu
Vanavond de accu aan de lader.
Morgen proberen te starten
Doet ie het ?
Even naar de autozaak en de accu laten testen
Zij kunnen ook de laadspanning meten
Accu stuk ?
Nieuwe kopen
Laadspanning te laag?
Koolborstels op?

Ik denk de accu .

Suc(V) 6 !
Morgen proberen te starten
Doet ie het ?
Even naar de autozaak en de accu laten testen
Zij kunnen ook de laadspanning meten
Accu stuk ?
Nieuwe kopen
Laadspanning te laag?
Koolborstels op?

Ik denk de accu .

Suc(V) 6 !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-11-2009 18:50 #1252145
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic accu
denk ik ook; Tijd geleden precies hetzelfde gehad; alle lampjes branden, radio etc werkt maar starten homaar, alleen een klik. Bleek ook een accu te zijn die niet voldoende spanning meer had om te starten. onze auto vragen blijkbaar een serieuze piekstroom bij het starten.
succes!
succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2009 16:59 #1252229
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic En
toen werd het stil.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2009 07:58 #1252278
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vreemd, niet?
Ik had laatst ook zoiets vreemd, met de blauwe estate.Accu was op het randje na, leeg, zal ik maar zeggen.Bij op contact zetten gebeurde er helemaal niets, bij verder draaien naar starten, ging ie met moeite 2 keer rond, maar dat was alles, het bleef stil, sloeg niet aan.
Daarna mijn rode ernaast gezet, startkabels erbij, de blauwe starten en jawel, geen enkel probleem, MAAR, tijdens die startpoging, die succesvol was, brandde er GEEN ENKEL lampje in de tellerbak.Pas na een minuut of twee, toen ik een hernieuwde zelfstandige startpoging deed, leek alles weer normaal.
Moraal: Controleer de accu-spanning even, belast, onbelast.Kon wel eens een zinnige aanwijzing zijn.
Daarna mijn rode ernaast gezet, startkabels erbij, de blauwe starten en jawel, geen enkel probleem, MAAR, tijdens die startpoging, die succesvol was, brandde er GEEN ENKEL lampje in de tellerbak.Pas na een minuut of twee, toen ik een hernieuwde zelfstandige startpoging deed, leek alles weer normaal.
Moraal: Controleer de accu-spanning even, belast, onbelast.Kon wel eens een zinnige aanwijzing zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2009 17:51 #1252325
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem is er nog steeds
Hierbij een update:Het probleem wordt niet veroorzaakt door een slechte accu of startmotor. Beide zijn vervangen.Met draaiende motor meet ik keurig 14 V op de accupolen. Ik heb het gevoel dat er een stroom lek is. Zoals al eerder aangegeven, de isolatie van de bedrading is erg slecht. Soms draait de startmotor goed rond maar vaker is het alsof de accu helemaal leeg is, de controle lampjes gaan niet branden, ik hoor dan ook een relais flipperen. Mijn vragen gaan over dit relais: Locatie:Er loopt een dikke 12V kabel van de accu naar de startmotor.Van de startmotor gaat er een kabel naar de dynamo en naar dit relais Wat is de functie van dit relais, er staat op Volvo en 40 A. Omdat hier ook altijd spanning op staat, kan dit de oorzaak van het probleem zijn of is het slechts een gevolg? Kan iemand aub een schema sturen? Vanochtend heb ik de auto op de parkeerplaats bij mijn werk gezet en de accu klemmen losgemaakt. In de middagpauze even geprobeerd, klemmen erop, starten als nieuwe. Nu ga ik naar huis, ben benieuwd ... Als het nu weer goed gaat wijst het toch steeds meer naar een stroom lek.  
Moderators: Jerry Stam