kilometerteller is wappie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2009 06:53 #1251505 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aanvulling
De rand rondom de tellerunit (waar je iets in moet steken) lijkt kunststof maar is metaal. Wees dus niet bang dat je snel iets kapot maakt als je voor het indrukken veel kracht moet gebruiken, want je moet gewoon flink kracht zetten om die klemmen los te krijgen. Als je zo hard aan de rand moet trekken om m los te krijgen dat je zere vingers krijgt, heb je de klemmen nog niet ver genoeg ingedrukt. Het nadeel van een schroevendraaier gebruiken is dat de schacht van de schroevendraaier vaak vastloopt tegen de zijkant/onder/bovenkant van de sleuf. Het voelt dat alsof je heel hard op de klem drukt maar je drukt in feite dan tegen de rand rondom de tellerunit ipv dat je de klem verder indrukt. Overigens klemmen één voor één indrukken/losmaken, hoeft gelukkig niet tegelijkertijd. Het kan zijn dat er een wit clipje achterop één van de kabels zit. Dat is een verzegeling van de km teller om te kunnen zien dat er niet met de teller gerommeld is of zonder teller is gereden. Kan dus zijn dat je die er nog af moet breken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2009 18:10 #1251565 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic andere teller ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-10-2009 23:36 #1251620 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gefixt!
Althans, de teller is eruit gegaan en de man van de hierboven genoemde website heeft eraan gesleuteld. De condensatoren zouden volgens hem bij de tellers van 940's lekken en daarmee het complete printbord naar de eeuwige jachtvelden helpen. Veel van de contacten heeft hij opnieuw gesoldeerd vertelde hij. Ik zal binnenkort eens een uitgebreide testronde maken met mijn auto om hem helemaal te checken. Nu had ik daar geen tijd voor. Maar ik heb het idee dat de teller nu weer doet wat ie moet doen.
De service was prima moet ik zeggen (van mezelf) en de boel was binnen een paar uurtjes gefixt. Mooi toeval dat de man letterlijk drie straten van me vandaan woont. Scheelt weer in de kilometers! :-) Dus voor iedereen die net zo handig is als ik met electronica, en bovendien de orginele teller in zijn auto wil behouden (ik heb toch niet voor niets die 391.600 km gespaard!) is dit bedrijf waarschijnlijk (morgen even een stukje snelweg doen) een aanrader.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2010 02:32 #1264034 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Erich

Niels 944 16V schreef : Althans, de teller is eruit gegaan en de man van de hierboven genoemde website heeft eraan gesleuteld. De condensatoren zouden volgens hem bij de tellers van 940's lekken en daarmee het complete printbord naar de eeuwige jachtvelden helpen. Veel van de contacten heeft hij opnieuw gesoldeerd vertelde hij. Ik zal binnenkort eens een uitgebreide testronde maken met mijn auto om hem helemaal te checken. Nu had ik daar geen tijd voor. Maar ik heb het idee dat de teller nu weer doet wat ie moet doen.
De service was prima moet ik zeggen (van mezelf) en de boel was binnen een paar uurtjes gefixt. Mooi toeval dat de man letterlijk drie straten van me vandaan woont. Scheelt weer in de kilometers! :-) Dus voor iedereen die net zo handig is als ik met electronica, en bovendien de orginele teller in zijn auto wil behouden (ik heb toch niet voor niets die 391.600 km gespaard!) is dit bedrijf waarschijnlijk (morgen even een stukje snelweg doen) een aanrader.

Ik kan het beamen. Moest er dan wel een uur voor rijden, maar de boel is prima doorgelicht en refurbished. Klaar terwijl ik aldaar wachtte. Al blijft mijn dagteller soms in staking, dat zal dan een ander tellerhuis moeten worden. Kreeg ook meteen nieuwe lampjes, had nog originele Yazaki's erin en na 3 ton gaan die vast een keer stuk :).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC