brandstofpomp gaat niet pompen bij starten,tijdelijke oplosing.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 22:47 #1240293 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic brandstofpomp

JanV schreef : de 780 van mijn broer had ooit een soortgelijk probleem.
De oplossing was banaal eenvoudig: stekkertjes aan de brandstofpomp maakten slecht contact. Schoonmaken en stekkertjes wat verder samenknijpen, opnieuw erop steken, probleem opgelost.
De pomp kan natuurlijk ook nog gewoon kapot zijn.
m.a.w. de banale simpele oorzaken niet uitsluiten.

Hallo Jan
 als de motor perfect loopt via de omweg die ik eerder noemde kan de brandstofpomp toch niet stuk zijn, en kan het tch ook niet aan de contacten van de brandstofpomp liggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 22:55 #1240296 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECU

mderijke schreef :

Baseman schreef : Dan MOET het toch gewoon het relais zijn, of denk ik dan te simpel?Staat er wel een stuurspanning op het relais?

Ik had dat ook. De eindtrap van de ECU was overleden, na een tijdje met doorverbonden relais te hebben gereden toch de ECU vervangen en de boel weer terug gezet zoals het hoorde.
De eindtrap van de ECU schakelt dus de stuurstroom.

Ik heb een andere ecu geprobeert en ook die loste het probleem niet op.
Toch zou ik dan misschien alsnog kunnen testen of er spanning komt op de draad die het relais aanstuurt.Maar hoe is dat te testen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 23:00 #1240295 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relaisvoetje

jdutman schreef : idem voor de stekkers die het relais verbinden (relaisvoetje)

Wat zou er dan mis kunnen zijn,er komt n.l. op contact 30 van het voetje wel 12 volt  binnen.
Gaat er dan binnen het relais iets niet goed.Signaleert het relais b.v. niet dat de motor draait bij het starten.
Er is n.l. een beveiliging die voorkomt dat de pomp gaat pompen  als de motor niet draait.
maar dan zou de pomp toch eerst drie seconden moeten draaien voordat hij weer stopt?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 23:11 #1240298 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gelijk

peter 54 schreef :

De oplossing was banaal eenvoudig: stekkertjes aan de brandstofpomp maakten slecht contact. Schoonmaken en stekkertjes wat verder samenknijpen, opnieuw erop steken, probleem opgelost.

Hallo Jan
 als de motor perfect loopt via de omweg die ik eerder noemde kan de brandstofpomp toch niet stuk zijn, en kan het tch ook niet aan de contacten van de brandstofpomp liggen?

Ja, heb je gelijk in, ik moet voortaan beter  lezen. ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 23:32 #1240300 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach overkomt mij ook wel eens hoor.

JanV schreef :

peter 54 schreef :

Hallo Jan

Ja, heb je gelijk in, ik moet voortaan beter lezen. ;-)

Ach overkomt mij ook wel eens hoor.
groeten
peter[/quote]

• John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 00:01 #1240302 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic goed in de relaisvoet

peter 54 schreef :

Wat zou er dan mis kunnen zijn,er komt n.l. op contact 30 van het voetje wel 12 volt  binnen.
Gaat er dan binnen het relais iets niet goed.Signaleert het relais b.v. niet dat de motor draait bij het starten.
Er is n.l. een beveiliging die voorkomt dat de pomp gaat pompen  als de motor niet draait.
maar dan zou de pomp toch eerst drie seconden moeten draaien voordat hij weer stopt?

ik bedoel dat de pinnen van het relais wel goed in de pinnen van de relaisvoet zitten (mannetje --> vrouwtje verhaal ) Als de pinnen van de relaisvoet los zitten kunnen ze slecht contact maken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-06-2009 22:26 #1240376 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic relais
Volgens mij zitten de mannetjes  goed vast.

groeten
peter

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 09:35 #1240653 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Juist John

jdutman schreef :

peter 54 schreef :

ik bedoel dat de pinnen van het relais wel goed in de pinnen van de relaisvoet zitten (mannetje --> vrouwtje verhaal ) Als de pinnen van de relaisvoet los zitten kunnen ze slecht contact maken.

Dit is een veel voorkomend Volvo probleem, in ieder geval bij de 700. Met een los kabelschoentje(male) voelen of hij in het female voetje wel GOED klemt, en dit kun je meteen bij alle relais zo doen (oa het dimlichtrelais)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-06-2009 12:01 #1240661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het lijkt te simpel maar ook dat zal ik nakijken.
Bedankt,groeten
peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2013 13:49 #1385043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik wil graag dit draadje
Ik wil graag dit draadje even opnieuw leven inblazen, ik heb nu deze 740 en moet de brandstofpomp nu elke keer met een schakelaar aanzetten bij het starten. Ben hem nog niet vergeten uit te zetten maar dat gaat natuurlijk een keer gebeuren en dan sta ik met een lege accu.
Bij het op contact zetten hoor je het relais netjes drie seconden geluid maken en daarna is het stil.
Iemand een idee?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC