brandstofpomp gaat niet pompen bij starten,tijdelijke oplosing.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hallo JanJanV schreef : de 780 van mijn broer had ooit een soortgelijk probleem.
De oplossing was banaal eenvoudig: stekkertjes aan de brandstofpomp maakten slecht contact. Schoonmaken en stekkertjes wat verder samenknijpen, opnieuw erop steken, probleem opgelost.
De pomp kan natuurlijk ook nog gewoon kapot zijn.
m.a.w. de banale simpele oorzaken niet uitsluiten.
als de motor perfect loopt via de omweg die ik eerder noemde kan de brandstofpomp toch niet stuk zijn, en kan het tch ook niet aan de contacten van de brandstofpomp liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb een andere ecu geprobeert en ook die loste het probleem niet op.mderijke schreef :
Ik had dat ook. De eindtrap van de ECU was overleden, na een tijdje met doorverbonden relais te hebben gereden toch de ECU vervangen en de boel weer terug gezet zoals het hoorde.Baseman schreef : Dan MOET het toch gewoon het relais zijn, of denk ik dan te simpel?Staat er wel een stuurspanning op het relais?
De eindtrap van de ECU schakelt dus de stuurstroom.
Toch zou ik dan misschien alsnog kunnen testen of er spanning komt op de draad die het relais aanstuurt.Maar hoe is dat te testen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat zou er dan mis kunnen zijn,er komt n.l. op contact 30 van het voetje wel 12 volt binnen.jdutman schreef : idem voor de stekkers die het relais verbinden (relaisvoetje)
Gaat er dan binnen het relais iets niet goed.Signaleert het relais b.v. niet dat de motor draait bij het starten.
Er is n.l. een beveiliging die voorkomt dat de pomp gaat pompen als de motor niet draait.
maar dan zou de pomp toch eerst drie seconden moeten draaien voordat hij weer stopt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, heb je gelijk in, ik moet voortaan beter lezen.peter 54 schreef :
Hallo JanJanV schreef : de 780 van mijn broer had ooit een soortgelijk probleem.
De oplossing was banaal eenvoudig: stekkertjes aan de brandstofpomp maakten slecht contact. Schoonmaken en stekkertjes wat verder samenknijpen, opnieuw erop steken, probleem opgelost.
De pomp kan natuurlijk ook nog gewoon kapot zijn.
m.a.w. de banale simpele oorzaken niet uitsluiten.
als de motor perfect loopt via de omweg die ik eerder noemde kan de brandstofpomp toch niet stuk zijn, en kan het tch ook niet aan de contacten van de brandstofpomp liggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ach overkomt mij ook wel eens hoor.JanV schreef :
Ja, heb je gelijk in, ik moet voortaan beter lezen.peter 54 schreef :
Hallo JanJanV schreef : de 780 van mijn broer had ooit een soortgelijk probleem.
De oplossing was banaal eenvoudig: stekkertjes aan de brandstofpomp maakten slecht contact. Schoonmaken en stekkertjes wat verder samenknijpen, opnieuw erop steken, probleem opgelost.
De pomp kan natuurlijk ook nog gewoon kapot zijn.
m.a.w. de banale simpele oorzaken niet uitsluiten.
als de motor perfect loopt via de omweg die ik eerder noemde kan de brandstofpomp toch niet stuk zijn, en kan het tch ook niet aan de contacten van de brandstofpomp liggen?
groeten
peter[/quote]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
ik bedoel dat de pinnen van het relais wel goed in de pinnen van de relaisvoet zitten (mannetje --> vrouwtje verhaal ) Als de pinnen van de relaisvoet los zitten kunnen ze slecht contact maken.peter 54 schreef :
Wat zou er dan mis kunnen zijn,er komt n.l. op contact 30 van het voetje wel 12 volt binnen.jdutman schreef : idem voor de stekkers die het relais verbinden (relaisvoetje)
Gaat er dan binnen het relais iets niet goed.Signaleert het relais b.v. niet dat de motor draait bij het starten.
Er is n.l. een beveiliging die voorkomt dat de pomp gaat pompen als de motor niet draait.
maar dan zou de pomp toch eerst drie seconden moeten draaien voordat hij weer stopt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
 
groeten
peter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
Dit is een veel voorkomend Volvo probleem, in ieder geval bij de 700. Met een los kabelschoentje(male) voelen of hij in het female voetje wel GOED klemt, en dit kun je meteen bij alle relais zo doen (oa het dimlichtrelais)jdutman schreef :
ik bedoel dat de pinnen van het relais wel goed in de pinnen van de relaisvoet zitten (mannetje --> vrouwtje verhaal ) Als de pinnen van de relaisvoet los zitten kunnen ze slecht contact maken.peter 54 schreef :
Wat zou er dan mis kunnen zijn,er komt n.l. op contact 30 van het voetje wel 12 volt binnen.jdutman schreef : idem voor de stekkers die het relais verbinden (relaisvoetje)
Gaat er dan binnen het relais iets niet goed.Signaleert het relais b.v. niet dat de motor draait bij het starten.
Er is n.l. een beveiliging die voorkomt dat de pomp gaat pompen als de motor niet draait.
maar dan zou de pomp toch eerst drie seconden moeten draaien voordat hij weer stopt?
 
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij het op contact zetten hoor je het relais netjes drie seconden geluid maken en daarna is het stil.
Iemand een idee?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.