brandstofpomp gaat niet pompen bij starten,tijdelijke oplosing.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2009 20:27 #1074895 door V700 register
 Wie kan me verder helpen,ik weet het even niet meer en denk dat  er een elektronicaprobleem is. Het probleem is als volgt.  Tijdens  het rijden  met een snelheid van  30 km/u op een vlakke weg viel de motor stil.Ik heb niet gesleuteld aan de auto de laatste maanden en zeker niet aan ontsteking of brandstofsysteem.  Even wat gegevens over de motor ; B 230 F,2.3 benzine ,heeft nooit op gas gereden.Brandstof ontstekingssysteem LH 2.4Km. Stand ca 300.000.Onderhoud goed.  Na de uitval de volgende stappen uitgevoerd.  Bougies getest op vonk;OkeInjectorbrandstofrail losgeschroefd van benzineaanvoer ; Geen benzineaanvoer.Aansluitingen  ( snoertjes ) naar pomp zaten  netjes vast.Injectorrelais gecontroleerd; Multistekker  uit regeleenheid gehaald en spanning gemeten op aansluiting nr. 21 is 12 volt dus zou goed moeten zijn. Vervangen injectorrelais ,brandstofrelais en brandstofregeleenheid leverde ook geen veranderingBrandstof relais uit de module gehaald en punt 30 en 87.2 doorverbonden;Pomp loopt nu wel en produceert benzine.Ander contactslot geprobeerd,geen verandering.  Maar inmiddels heb ik wel ontdekt dat de motor gewoon loopt  en keurig blijft lopen als ik 12 volt spanning zet op punt 87.2 van het brandstofrelais en vervolgens het relais weer terugplaats , brandstofpomp loopt dan uiteraard en wel continu door.De 12 volt spanning haal ik dan rechtstreeks van de accu.  Tijdelijke oplosing 23-06-09Omdat ik er nu een beetje genoeg van heb om te blijven zoeken naar de oorzaak van bovengenoemd probleem heb ik het volgende gedaan.Ik heb een kabeltje gestopt in contact  87.2  waar het brandstofrelais in geplaatst wordt en er spanning op gezet vanaf de verlichting van de sigarettenaansteker.Als ik nu de contactsleutel draai  komt er spanning op 87.2 en gaat de brandstofpomp draaien.de auto start en rijdt prima.Het is een noodmaatregel, later ga ik toch weer verder zoeken naar de oorzaak,ik vermoed dat de aansturing van uit de ecu naar het relais niet correct is misschien een storing in de bedrading.Maarten suggereerde dit ook al.Ik houd jullie op de hoogte.Voordeel van dit alles is dat ik mijn auto weer een stuk beter heb leren kennen. groetenpeter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2009 20:41 #1240200 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Automaat?
Of handbak?
 
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2009 20:52 #1240202 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic brandstof relais
Het relais vervangen door een nieuwe, ik lees dat je hem al een keer vervangen hebt maar weet niet of dat een nieuwe was? 35 euri bij de dealer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2009 21:53 #1240212 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic het is een handbak Henk  
het is een handbak Henk
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-06-2009 22:06 #1240213 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het relais is vervangen door
Het relais is vervangen door een nieuwe,twee keer een nieuwe geprobeerd zelfs

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 01:41 #1240231 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais.

peter 54 schreef : Maar inmiddels heb ik wel ontdekt dat de motor gewoon loopt  en keurig blijft lopen als ik 12 volt spanning zet op punt 87.2 van het brandstofrelais en vervolgens het relais weer terugplaats , brandstofpomp loopt dan uiteraard en wel continu door.De 12 volt spanning haal ik dan rechtstreeks van de accu.

Dan MOET het toch gewoon het relais zijn, of denk ik dan te simpel?Staat er wel een stuurspanning op het relais?Schakelt ie ook?
Heb je de foutcodes uitgelezen en via welk poort-nummer kreeg je welke code?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 13:26 #1240257 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de 780 van mijn broer had
de 780 van mijn broer had ooit een soortgelijk probleem.
De oplossing was banaal eenvoudig: stekkertjes aan de brandstofpomp maakten slecht contact. Schoonmaken en stekkertjes wat verder samenknijpen, opnieuw erop steken, probleem opgelost.
De pomp kan natuurlijk ook nog gewoon kapot zijn.
m.a.w. de banale simpele oorzaken niet uitsluiten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Dutman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 20:34 #1240278 door John Dutman
Beantwoord door John Dutman in topic idem
idem voor de stekkers die het relais verbinden (relaisvoetje)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 22:01 #1240288 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECU

Baseman schreef : Dan MOET het toch gewoon het relais zijn, of denk ik dan te simpel?Staat er wel een stuurspanning op het relais?

Ik had dat ook. De eindtrap van de ECU was overleden, na een tijdje met doorverbonden relais te hebben gereden toch de ECU vervangen en de boel weer terug gezet zoals het hoorde.
De eindtrap van de ECU schakelt dus de stuurstroom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2009 22:44 #1240292 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan MOET het toch gewoon het
Dan MOET het toch gewoon het relais zijn, of denk ik dan te simpel?Staat er wel een stuurspanning op het relais?Schakelt ie ook?
Heb je de foutcodes uitgelezen en via welk poort-nummer kreeg je welke code?



Hallo Bas het relais kan het m.i. echt niet zijn tenzij ik twee keer een kapot nieuw relais heb gehad.

Je hoort het relais duidelijk schakelen als ik spanning zet op het betreffende snoertje van het contactslot.
Op het zelfdiagnosesysteem kreeg ik geen foutcodes,niet bij het brandstof en niet bij het ontstekingsysteem.
Wat bedoel je met een poortnummer.?
Groeten
peter
[edit moderator: "vetgedrukt" uitgeschakeld om leesbaarheid te vergroten.]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD