AB kapot - hoe krijg ik mijn 940 weer aan de praat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 15:09 #1227182 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alarm
Indien je auto blijft loeien en je wilt daar van af, kun je overwegen om in het uiterste geval de rode draad van je alarm door te knippen. Die vlak achter de sirene onder MK zit.
Succes Piet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 15:16 #1227183 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Loeien
Hi Piet,
Gelukkig (gek eigenlijk) loeit het alarm niet meer; ik kan gewoon de CDV met de sleutel bedienen. Misschien is het alarm er wel af ofzo, maar ik zit nu dus vooral met de startonderbreking die er niet vanaf wil gaan!
Jeroen.

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 15:19 #1227185 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Werkt het nu ook niet als je
Werkt het nu ook niet als je de auto op contact zet en de afstandsbediening nogmaals indrukt?
Gr., Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 15:25 #1227186 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rode programmeersleutel
Nee, ik heb echt alles geprobeerd - maar NB, ik heb het LED-je nog niet kunnen bevestigen op de AB hoor, dus ik denk dat ik dat eerst oet gaan proberen.
Nog een vraag: is die rode programmeersleutel voor iedere auto uniek, of werkt die ook voor andere alarmsystemen? Als dit het laatste is, zou ik misschien van iemand zo'n rode sleutel kunnen lenen!?
Dank voor al het meedenken!
Jeroen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 15:36 #1227188 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog een poging
Jeroen,
Heb je ook al met het contact aan de zwarte resetsleutel geprobeert? En met de sleutel in het contact en het contact uit? En ook die resetkey wat langer vastgehouden>10 sec.?
Je vraag over die rode sleutel ik weet niet of die universeel zijn, persoonlijk denk ik van niet want het dievengilde zou daar wel bij varen, nouja nu niet meer maar vroeger toen de 940's nog echt veel geld waren dan he.
Maar goed het probren waard met de sleutel van iemand anders. Jammer want vanmorgen was ik in Leiden kon je het even proberen met die rode sleutel van mij. Heb ik altijd bij me vanwege een zelfde incident na een feestje in Bodegraven 's nachts niet meer te starten. De rode sleutel lag toen in Almere.
Maar goed daar heb je nu niets aan. Probeer anders de bovenste drie aanbevelingen nog eens.
Sterkte Piet

• Martin Deckers
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 16:15 #1227203 door Martin Deckers
Beantwoord door Martin Deckers in topic zwarte codesleutel
Zwarte code-sleutel langer dan 10 sec laten steken? Dat ding moet gewoon blijven zitten. Zodra je het eruit haalt (auto niet op contact of draaiende motor) gaat na een bepaalde tijd de startonderbreker er weer op. Als dat ding niet werkt kun je natuurlijk ook afvragen of je het juiste garage sleuteltje hebt.
Groet Martin

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 16:18 #1227204 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere rode sleutel gaat
Andere rode sleutel gaat niet werken, ding is gecodeerd.
Met de zwarte zou hij het moeten doen, ik heb hem ook standaard aan mijn sleutelbos zitten. Rode ligt bij het overschrijvingsbewijs -:))
Ik denk dat je systeem kapot is als de zwarte niet werkt, zou er toch de ANWB bijhalen en het systeem onklaar maken.
Daarom heb ik een hekel aan die startonderbrekers, gelukkig doet hij het bij mij nog goed maar bij de eerste storing gaat de schaar erin!
Groet,
Paul

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 16:27 #1227206 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Diode
Hallo Jeroen

JJVisser schreef : ... ik heb het LED-je nog niet kunnen bevestigen op de AB hoor, dus ik denk dat ik dat eerst oet gaan proberen.

Je weet dat de D in LED staat voor diode? En dat die er dus maar een goede manier in geplaatst kan worden?
groetjes
Mathy (die je niet kan vertellen welk pootje van de LED in welk gaatje hoort)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 16:58 #1227211 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diode...
Beste Mathy,

Nope, dat wist ik niet... hoe kom ik daar dan weer achter? Ik denk toch dat ik de ANWB maar laat komen om de hele startonderbreking er af te halen ofzo - als dat uberhaupt kan!
 Groet,
Jeroen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2009 17:12 #1227218 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ANWB

JJVisser schreef : Ik denk toch dat ik de ANWB maar laat komen om de hele startonderbreking er af te halen ofzo -

De ANWB is geen garagebedrijf op afroep. Als jouw auto niet start, zullen ze proberen je weer op weg te helpen.De hele klere-bende eruithalen, mag je zelf doen.....;-) Persoonlijk zo ik het fixen, scheelt soms ook nog in verzekeringspremie, of je een Klasse 1 alarm hebt.
Diode erin zetten is een appeltje eitje.Als je wilt weten hoe, wil ik het je wel eens uitleggen, maar het belangrijkste is dat je een 3mm low-current LED moet halen, en moet kijken aan welke kant de platte kant zit aan de LED. De LED die nu in de AB zit, heeft ook een platte kant, ze het nieuwe LED-je er gewoon hetzelfde in werkt het naar behoren.
Probeer de batterij in de AB te laten zitten.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC