Accu na een weekend stilstand leeg?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2008 16:43 #1221647
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb dit ook bij m'n 940
Ik heb dit ook bij m'n 940 en denk dat er ergens stroom weglekt, maar waaarrr ?
Heb alles nagekeken en, voor zover ik weet , alle massakabels losgehaald schoongemaakt en ingevet. Zekeringen er één voor één uitgehaald en systematisch de massaklem los en er weer op om te kijken naar vonkjes op de klem. Hoopte dat er bij 1 zekering van de zekeringen de klem niet vonkte, om zo aan de weet te komen in welke richting ik moet zoeken. Maar nee hoor, vonkjes bij alle zekeringen en geen reet opgeschoten. Ben zo al ruim een jaar aan het kloten.
Deed vanmiddag grootlicht aan en toen was de hele auto stroomloos en dood. Accuklem los en even wachten daarna weer stroom. Bij het aanzetten van het grootlicht wordt wél de dashboardverlichting even zwakker, dit is al vrij lang zo.
Dit alles heeft me al drie nieuwe accu's gekost, elke keer ontladen is niet goed. Ik haal nu elke keer als ik de auto langer dan een uur verlaat de minklem los. Is wel lastig maar het enige wat werkt.
Dynamo doorgemeten en laten doormeten, deze is goed.
Heb geen alarm en startonderbreking er op zitten.
Is er misschien iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt of suggesties heeft?
Groeten Klaas.
Heb alles nagekeken en, voor zover ik weet , alle massakabels losgehaald schoongemaakt en ingevet. Zekeringen er één voor één uitgehaald en systematisch de massaklem los en er weer op om te kijken naar vonkjes op de klem. Hoopte dat er bij 1 zekering van de zekeringen de klem niet vonkte, om zo aan de weet te komen in welke richting ik moet zoeken. Maar nee hoor, vonkjes bij alle zekeringen en geen reet opgeschoten. Ben zo al ruim een jaar aan het kloten.
Deed vanmiddag grootlicht aan en toen was de hele auto stroomloos en dood. Accuklem los en even wachten daarna weer stroom. Bij het aanzetten van het grootlicht wordt wél de dashboardverlichting even zwakker, dit is al vrij lang zo.
Dit alles heeft me al drie nieuwe accu's gekost, elke keer ontladen is niet goed. Ik haal nu elke keer als ik de auto langer dan een uur verlaat de minklem los. Is wel lastig maar het enige wat werkt.
Dynamo doorgemeten en laten doormeten, deze is goed.
Heb geen alarm en startonderbreking er op zitten.
Is er misschien iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt of suggesties heeft?
Groeten Klaas.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2008 18:17 #1221656
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja!
Klaas,
Een jaar geleden of zo belde mijn vriendin vanuit Ameland op dat haar auto niet meer wilde starten. Of ik de oorzaak wist? Hoe kan ik nu vanuit de regio Maastricht beoordelen wat er mis is. Ik werk niet bij de NASA. Ik zou de ANWB maar bellen gaf ik haar het advies. Dat heeft geholpen: Accu plat. Gestart, opgeladen maar na paar dagen weer hetzelfde probleem. ANWB weer af laten komen en wat bleek: er was een illegale stroomafnemer aanwezig in de auto in vorm van de autoradio. Deze begon om onbekende reden gewoon veel stroom te trekken. Thuis aangekomen heb ik de moeite niet genomen om de radio proberen te maken. Had er nog 1 liggen, aangesloten en nooit meer het probleem ondervonden. Je kunt illegale stroomafnemers ontdekken door de zekereing er uit te nemen en de stroom te meten. Let wel op dat je de portieren sluit bij het meten van de zekering welke dient voor de binnenverlichting. De lampjes in de portieren blijven branden als het portier open staat en je meet dus stroom wat in dat geval zou moeten.
Succes,
Robert
Een jaar geleden of zo belde mijn vriendin vanuit Ameland op dat haar auto niet meer wilde starten. Of ik de oorzaak wist? Hoe kan ik nu vanuit de regio Maastricht beoordelen wat er mis is. Ik werk niet bij de NASA. Ik zou de ANWB maar bellen gaf ik haar het advies. Dat heeft geholpen: Accu plat. Gestart, opgeladen maar na paar dagen weer hetzelfde probleem. ANWB weer af laten komen en wat bleek: er was een illegale stroomafnemer aanwezig in de auto in vorm van de autoradio. Deze begon om onbekende reden gewoon veel stroom te trekken. Thuis aangekomen heb ik de moeite niet genomen om de radio proberen te maken. Had er nog 1 liggen, aangesloten en nooit meer het probleem ondervonden. Je kunt illegale stroomafnemers ontdekken door de zekereing er uit te nemen en de stroom te meten. Let wel op dat je de portieren sluit bij het meten van de zekering welke dient voor de binnenverlichting. De lampjes in de portieren blijven branden als het portier open staat en je meet dus stroom wat in dat geval zou moeten.
Succes,
Robert
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2008 00:17 #1221704
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic kwart slag
Hallo Robert
groetjes
Mathy
Je kunt de schakelaars voor de binnenverlichting iets indrukken en dan een kwart slag, ik meen naar rechts, draaien. Ze blijven dan hangen en de verlichting blijft uit. Als je de deur dicht en weer open doet, funktioneert alles zoals vanouds. Maar als je met dit weer niet binnen en verwarmd kunt sleutelen, is het hoedanook verstandiger om de deuren dicht te doen bij het meten.robertm schreef : De lampjes in de portieren blijven branden als het portier open staat en je meet dus stroom wat in dat geval zou moeten.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-12-2008 14:16 #1221751
door V700 register
Ohja, het is toch niet zo simpel dat je de verlichting van de motorruimte en/of kofferbak even uit moet doen neem ik aan?
Beantwoord door V700 register in topic Dat snap ik.
Ja, dat snap ik, het is een waardeloze methode.Koop gewoon voor een tientje een multimeter bij de Gamma/Karwei, zet hem in de goede stand en hang hem tussen accu-minpool en de losgehaalde min-klem.Alle meer dan 0,5 amps is fout, als alle lampen, binnenverlichting en radio's uit zijn.K.A. schreef : Zekeringen er één voor één uitgehaald en systematisch de massaklem los en er weer op om te kijken naar vonkjes op de klem.
.......
Ben zo al ruim een jaar aan het kloten.
Ohja, het is toch niet zo simpel dat je de verlichting van de motorruimte en/of kofferbak even uit moet doen neem ik aan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-12-2008 17:29 #1222104
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
@ Robert
@ Mathy
@ Baseman
Bedankt voor jullie antwoord, ik ga dit proberen.
@ Mathy
@ Baseman
Bedankt voor jullie antwoord, ik ga dit proberen.
Moderators: Jerry Stam