cruise control automaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2008 17:20 #1213824
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kabel wat losser stellen
De CC van mijn handgeschakelde 940 kan de gasklep maar driekwart opentrekken of zo. Hoe het komt weet ik niet, volgens mij is de slag van het balgje gewoon te kort om volgas te geven (ex-diesel?). In ieder geval rijdt het prima. Wellicht is een zelfde effect te bereiken door de kabel wat meer vrije slag te geven.
Rob
Rob
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2008 22:09 #1213866
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lagere spanning
Hallo Henk, Volvisti
Je zou ook kunnen proberen of je de pomp langzamer kunt laten lopen, door het voltage dat de pomp bereikt (vanaf de accu, niet vanaf de CC-computer) te verlagen. Ik neem tenminste aan, dat er drie elektrische aansluitingen op de pomp zitten; massa, 12 Volt en "pomp aan". Die 12 Volt zou je via een potmeter kunnen instellen op een lagere waarde.
Groetjes
Mathy
Je zou ook kunnen proberen of je de pomp langzamer kunt laten lopen, door het voltage dat de pomp bereikt (vanaf de accu, niet vanaf de CC-computer) te verlagen. Ik neem tenminste aan, dat er drie elektrische aansluitingen op de pomp zitten; massa, 12 Volt en "pomp aan". Die 12 Volt zou je via een potmeter kunnen instellen op een lagere waarde.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2008 22:12 #1213867
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weerstand
Hoe meer gas je wilt geven hoe dieper het balgje ingetrokken moet worden. Is daar niet meer vacuum (onderdruk) voor nodig ? Of is het eigenlijk alleen maar een volumekwestie ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2008 22:37 #1213873
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Useless.
Waarom sleutelen aan een perfect systeem, wat na aanpassingen foutcodxes gaat genereren, weerstanden, klepjes en weet ik wat meer als de COMPUTER (het STUURAPPARAAT) gewoon blijft doen waar het voor bedoeld is, namelijk het signaal naar de pomp sturen zolang de opgeslagen snelheid nog niet bereikt is.......
Zinloos.
Beste oplossing, is gas geven tot ongeveer de juiste snelheid en de resume indrukken.
Zinloos.
Beste oplossing, is gas geven tot ongeveer de juiste snelheid en de resume indrukken.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-10-2008 01:31 #1214093
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Exentrisch
Je kan de lineare bewegende lucht balg-nog verder bedotten door de kabel om te leiden over de kabel rol, of deze exentrisch te maken.
En als je dan toch aan het knutselen bent;
Laat het voet-pedaal de kick-down kabel <u>wel</u> meenemen, de CC <u>niet.</u>
Maar het meest zuinig rij je toch door;
Met de voet gasgeven totdat de gewenste snelheid bereikt is, memo indrukken om de gewenste snelheid vast te houden.

En als je dan toch aan het knutselen bent;
Laat het voet-pedaal de kick-down kabel <u>wel</u> meenemen, de CC <u>niet.</u>
Maar het meest zuinig rij je toch door;
Met de voet gasgeven totdat de gewenste snelheid bereikt is, memo indrukken om de gewenste snelheid vast te houden.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2008 21:15 #1214264
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hij doet het!!
Hallo allemaal
Sinds gister avond de cruise werkend!
Wel ff het probleem dat de kickdown te snel ging maar na de kabel slapper gezet te hebben is het prefect en nog beter dan eerst want kan nu lekkerder laten trekken zonder dat hij terug schakeld,kan hem beter aansturen nu.
De cruise pakt ook erg snel op,direct na bedienen al.
Moet ik bij mijn vaders auto dan nog eens checken.
Al met al is het een klus wat nu na de 2e keer wel mee valt alleen het doorvoeren van de vacuumslang en 3 aderige kabel is het meeste werk.
Groeten Chris
Sinds gister avond de cruise werkend!
Wel ff het probleem dat de kickdown te snel ging maar na de kabel slapper gezet te hebben is het prefect en nog beter dan eerst want kan nu lekkerder laten trekken zonder dat hij terug schakeld,kan hem beter aansturen nu.
De cruise pakt ook erg snel op,direct na bedienen al.
Moet ik bij mijn vaders auto dan nog eens checken.
Al met al is het een klus wat nu na de 2e keer wel mee valt alleen het doorvoeren van de vacuumslang en 3 aderige kabel is het meeste werk.
Groeten Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2008 21:28 #1214266
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weten
Als je weet hoe het moet zijn de meeste dingen niet zo moeilijk
Het is dus weer gelukt, je had het je ook niet gemakkelijk gemaakt. In ieder geval de eerste keer niet, met een 9 polige regeleenheid en een 14 polige kabelboom.Fijn om te horen dat het werkt !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-10-2008 21:39 #1214268
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic aanbod
Je koopt wat je kunt kopen of terwijl:je hebt niet altijd keus tussen 14 of 9 polig.
Maakt verder niks uit achteraf...
Maakt verder niks uit achteraf...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-10-2008 10:43 #1214295
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geduld
Ik heb voor mezelf geleerd dat het hebben van geduld goed is, hoewel niet altijd gemakkelijk. Rustig wachten tot iets voorbij komt wat precies aan je eisen voldoet en voor de prijs die je in gedachten had. Ze heb ik mijn velgen behoorlijk duur gekocht, omdat ik ze toen voorbij zag komen en dacht dat ze zeldzaam waren. Inmiddels meerdere malen dezelfde set met zo op het oog ongeveer dezelfde kwaliteit voor 150 euri minder voorbij zien komen. Of voor nog minder. Wachten had voor mij dus uitgekund.Maar goed, dan moet je wel de luxe van tijd hebben. Moet iets snel gefixt dan ben je afhankelijk van het aanbod op dat moment.
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-10-2010 00:14 #1291130
door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic type verschil van moterblok?
Ik kan het juiste draadje even niet meer vinden, ik denk dat mijn vraag hier ook wel op z'n plaats is.
Chris gaat bij "Opoe" nu ook een c.c. installeren. Echter, er rest ons nog een vraagje: De c.c. komt uit een 740, B230F, aut. AW71L uit '88 of '89. In ieder geval het oude model. Het is de bedoeling dat deze wordt ingebouwd in een 760, B28E (of F?), automaat, uit '85? Chris bedoelt eigenlijk, gaat dit/past dit op een PVR blok zonder extra aanpassingen of andere "verrassingen"?
Chris gaat bij "Opoe" nu ook een c.c. installeren. Echter, er rest ons nog een vraagje: De c.c. komt uit een 740, B230F, aut. AW71L uit '88 of '89. In ieder geval het oude model. Het is de bedoeling dat deze wordt ingebouwd in een 760, B28E (of F?), automaat, uit '85? Chris bedoelt eigenlijk, gaat dit/past dit op een PVR blok zonder extra aanpassingen of andere "verrassingen"?
Moderators: Jerry Stam