cruise control automaat

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2008 13:14 #1070181 door Mathy van Nisselroy
cruise control automaat is gemaakt door Mathy van Nisselroy
hallo Ik ga met mijn eigen <acronym>940</acronym> <acronym>automaat</acronym> aan de gang om daar ook een <acronym>cc</acronym> in te bouwen. nu snap ik alleen niet waar ik ergens een draad (9 draads uitvoering) moet aansluiten voor de <acronym>automaat</acronym> en welke draad dit moet zijn? Is het uberhaubt nodig want de computer reageerd toch op snelheid? groeten chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2008 13:21 #1213731 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema
Ik heb het schema even onder jouw posting geplakt.
Kom je daar verder mee?
Het enige verschil tussen handbak en automaat is het feit dat een handbak twee, en een automaat maar 1 verbreekschakelaar nodig heeft/gebruikt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2008 13:24 #1213732 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bas
Chris, klopt het dat je het schema dat je bij de topicstart hebt bigevoegd wilt gebruiken ? Daar zie ik namelijk geen verbinding met de automaat staan. Er staat wel A/T maar dat is om de de draadjes die bij een handbak naar de schakelaar/klep bij het koppelingspedaal gaan door te verbinden. Je hebt bij een automaat natuurlijk geen koppelingspedaal, maar de stroomkring moet wel gesloten worden. Daarom moet je die draadjes bij een automaat dus doorverbinden. Puur theoretisch: Misschien een draadje naar de bak om te voorkomen dat de lockup steeds in- en uitschakelt als je een snelheid hebt ingesteld die net op de grens tussen in- en uitschakelen zit ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2008 13:36 #1213734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic jongens
Bedankt weer voor het zeer snelle anwoord!!
Ga vanmiddag gewoon starten met inbouw zoals bij de handbak alleen met 1 schakelaar minder idd!!
laat wel horen deze week hoe 1 en ander is gegaan!

Groeten chris 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2008 20:01 #1213757 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vanmiddag
Zo vandaag het eerste stukje van de inbouw gedaan!
Ben zo ver dat de voeding vanaf zekering 12 aangesloten is en het snelheidsignaal vanaf de cockpit.
ook heb ik de 3 kabels voor de vacuummotor doorgevoerd naar de motor ruimte.....nu alleen de vacuum slang nog.
De hendel heb ik ook gemonteerd dus het schiet op!!
Ben echt benieuwd hoe dit gaat bevallen met de automaat als hij later deze week werkt.
Groeten Chris 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-10-2008 23:48 #1213775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Technisch
Technisch kan ik je op dit gebied niet van advies dienen, maar ik durf je wel te vertellen dat het een heerlijke combi is om te rijden. Je hoeft dan echt helemaal niks anders meer te doen als sturen en kijken.
Let wel op met accelleren op de CC dat ie dan volle por geeft en dus ook je kick down activeert. Illustratie: Je rijdt netjes 120-125 km/h op de CC op de snelweg, je moet inhouden en van de CC af voor een inhalende vrachtwagen oid. Als je nu vanaf 80-85 km/h de CC resumed dan trek je hoog in de toeren door naar de oorspronkelijk snelheid. Zelf breng ik de auto dan meestal gelijdelijk(geen kick down of hoog doortrekken, max plm. 3000 rpm) terug naar de 115 ofzo en gooi dan de CC er terug op. Waarna deze de precieze snelheid voor z'n rekening neemt. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2008 07:56 #1213781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handbak
Bij mijn handbak doe ik hetzelfde, of hooguit een paar km extra versnellen. Is het bij een automaat nog af te stellen via de kickdown kabel ? Of moet je m dan zo slap zetten dat er niet meer mee te rijden is zonder CC (je nooit kickdown mbv gaspedaal kunt krijgen) ?

• Jan Huijsmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2008 10:08 #1213790 door Jan Huijsmans
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Kickdown uitschakelen
Je zal effectief de kickdown uit moeten schakelen. Een simpelen, niet bedoelde oplossing is een oude, niet te snelle, vacuum pomp plaatsen, waardoor ie niet volgas optrekt. (ik heb er een in de 740 zitten, die moet nog vervangen worden ;) )

Jan Huijsmans

... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2008 11:56 #1213795 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Werkt niet.

jhuijsmans schreef : Een simpelen, niet bedoelde oplossing is een oude, niet te snelle, vacuum pomp plaatsen, waardoor ie niet volgas optrekt.

De CC-computer geeft de pomp net zo lang signaal tot de ingestelde snelheid is ingesteld.Mijn CC trekt de kick-down ook aan, en trekt net zo snel op als mijn rechtervoet dat zou kunnen (bij resume dan)
De pomp vervangen heeft dus geen nut, zolang de computer maar blijft roepen dat de pomp moet blijven draaien omdat de ingestelde snelheid niet is bereikt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2008 12:32 #1213796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekje
Een lekje, zo heb ik gemerkt bij mijn handgeschakelde 940, kan het resumen wel vertragen. Het balgje veert niet zo snel in waardoor er minder snel gas wordt gegeven. Wat je zou kunnen proberen is een smoring (regelbaar klepje) in de afblaasleiding van de pomp kunnen maken. De doorlaat in één richting kun je instellen met een schroefje, de andere kant is onbeperkt vrij. Een kogeltje zorgt ervoor dat de lucht via de doorlaat of onbeperkte doorgang kan lopen. Als je de doorlaat in de luchtafvoer van het pompje zet en een beetje dichtdraait, krijgt de pomp tegendruk en kan minder snel vacuum maken. Als er lucht in het systeem moet (misschien uitzetten via de handle) kan dit vrij door de vrije doorlaat stromen. Het beperkt vast de levensduur van de pomp, maar als je het niet te extreem doet valt dat wel mee denk ik.

Moderators: Jerry Stam