B- en D-stijl speakers. Vind de versterker dat wel fijn?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2008 09:02 #1210360
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dealer
Zou de dealer dat niet kunnen vertellen obv bestelnummer ? T kunnen heel veel autos zijn, alles rond '98, ik denk dan aan S/V40, V70, S80. En waarom zijn de in '98 in de S/V90 gekomen ? Omdat Volvo ze toen in haar modellen heeft geintroduceerd of hadden ze ze al een tijd (in meer types ingebouwd ??) en hebben ze ze erin gestopt als extraatje wat goedkoop erin gemeubeld kon worden ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Herman Melis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2008 11:58 #1210369
door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic iets minder
Hey Mathy,
Conrad rekent 5,50 Euro voor een setje, inclusief BTW. Dat is merkwaardig goedkoop...
Conrad rekent 5,50 Euro voor een setje, inclusief BTW. Dat is merkwaardig goedkoop...
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-08-2008 13:14 #1210370
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vadis?
Hallo Henk
Ik vraag bij de dealer niet graag naar iets dat ik daarna op de sloop wil gaan halen. Maar iemand met Vadis zou het toch ook moeten kunnen vinden?
De prijs die Tonherman noemt klinkt erg aanlokkelijk. Maar dan heb ik nog niet de juiste roostertjes. En de Conrad-speakertjes zo tegen de B-stijl schroeven is niet wat ik wil.
Groetjes
Mathy
Ik vraag bij de dealer niet graag naar iets dat ik daarna op de sloop wil gaan halen. Maar iemand met Vadis zou het toch ook moeten kunnen vinden?
De prijs die Tonherman noemt klinkt erg aanlokkelijk. Maar dan heb ik nog niet de juiste roostertjes. En de Conrad-speakertjes zo tegen de B-stijl schroeven is niet wat ik wil.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2008 12:40 #1210430
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelijk
Je hebt gelijk, iemand het uitzoekwerk laten doen maar dan de omzet niet gunnen is meestal niet bevorderlijk voor de relatie. Nu zijn mijn zoekvaardigheden in Vadis niet fantastisch maar ik heb lukraak van wat types informatie opgezocht door een bouwjaar te kiezen en naar de elektrische onderdelen te gaan. Heb dus niet heel Vadis doorgespit en ook niet van alle genoemde types alle bouwjaren. Kort mijn conclusies: De 850, S70, V70, S/V40, C70 coupe/cabrio, S60, S80, 4 serie hadden überhaupt geen luidsprekers in de B stijl. Als ik zo de nummers even snel doorkeek zag ik het Vadisnummer van de luidsprekers (9447988, volgens mij voor de set van 2) ook niet tussen de nummers staan.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2008 13:03 #1210432
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Lotje
Hallo Henk
Volgens mij is het geen set maar moet je ze los kopen. Dus 2 x 122,nog wat. Da's 500 gulden voor twee speakertjes. Ik ben wel gek, maar zo gek nu ook weer niet.
Kun je in Vadis niet gewoon een bestelnummer ingeven? Of wordt dan niet vermeld, voor op modellen dat bestelnummer betrekking heeft.
Groetjes
Mathy
Volgens mij is het geen set maar moet je ze los kopen. Dus 2 x 122,nog wat. Da's 500 gulden voor twee speakertjes. Ik ben wel gek, maar zo gek nu ook weer niet.
Kun je in Vadis niet gewoon een bestelnummer ingeven? Of wordt dan niet vermeld, voor op modellen dat bestelnummer betrekking heeft.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-08-2008 13:18 #1210434
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
K hang even een pdfje uit Vadis aan je eerste post. Daarin staat dat je 2 nodig hebt, itt de SET van de D-stijl luidsprekers waar je maar 1 van nodig hebt. Zo dus de pdf, bestelnummer is overigens 9447988 voor de grijze. Je hebt dus 2 nodig inderdaad. Voor zover ik Vadis machtig ben, kan ik alleen zoeken NADAT ik een bepaald model heb gekozen. Ik ga er dan maar vanuit dat mijn zoekopdracht dan ook alleen binnen de informatie over het gekozen model gezocht wordt. Misschien kunnen anderen beter zoeken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2010 17:08 #1284507
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom B en D?
Heren Audio,
Om deze discussie na jaren nog eens aan te zwengelen:
Waarom zou je zowel B als D stijl speakers plaatsen?
Uit een V90 heb ik onlangs een setje B en D stijl speakers kunnen bemachtigen met het plan de B stijl speakers in de sedan te zetten en de D stijl speakers in de Station. Maar er zou toch een reden moeten zijn om zowel B als D stijl speakers te plaatsen in een station, maar die kan ik niet bedenken
Bijvoorbaat dank voor de input.
Om deze discussie na jaren nog eens aan te zwengelen:
Waarom zou je zowel B als D stijl speakers plaatsen?
Uit een V90 heb ik onlangs een setje B en D stijl speakers kunnen bemachtigen met het plan de B stijl speakers in de sedan te zetten en de D stijl speakers in de Station. Maar er zou toch een reden moeten zijn om zowel B als D stijl speakers te plaatsen in een station, maar die kan ik niet bedenken
Bijvoorbaat dank voor de input.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2010 18:49 #1284511
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn idee...
Mijn idee achter dit verhaal:
Hoge-toon luidsprekers op het dashboard + middentoonluidsprekers in de voorste deuren voor de bestuurder en passagier
B-stijl luidspreker en middentoonluidsprekers in de achterportieren voor de mensen op de achterbank
D-stijl luidsprekers voor wat ruimtelijk effect (in de sedan kun je hiervoor hoedenplank luidsprekers gebruiken).
Mijn persoonlijke ervaring is dat de luidsprekers in de achterportieren (en dus de luidsprekers in de B-stijlen ongetwijfeld ook, die heb ik niet) in alle mogelijke zitposities behalve oud-vrouwtje-modus (volledig rechtop en tegen het stuur zittend) dichter bij je oren zitten dan de voorste luidsprekers, waardoor het lijkt alsof het podium met de artiesten op je schoot ligt.
In mijn 940 heb ik dan ook altijd de achterste speakers flink verzwakt (niet helemaal, maar toch bijna), waardoor het podium op een meer realistische plaats kwam te liggen: op het dashboard (zelfs zonder hoge toon luidsprekers in het dashboard!).
Als je zelden achterpassagiers vervoert die veel belang hebben aan goed geluid en een correct podium, is het naar klank en staging toe interessanter om de luidsprekers in achterdeuren en B-stijl gewoon achterwege te laten en enkel luidsprekers in de hoedenplank (sedan) of D-stijl (estate) lichtjes te laten meespelen voor een wat ruimtelijker effect.
In de 740 die binnenkort onze enige wagen zal zijn (mijn 940 staat te koop en wordt volgende maand sowieso uitgeschreven als die tegen dan nog niet verkocht is), ben ik van plan een systeem te bouwen met: - 20cm lagetoonluidsprekers in de (aangepaste) voorportieren - 12cm middentoners en 20mm tweeters links, rechts en in het midden op het (ook al aangepaste) dashboard - géén luidsprekers in de B-stijlen of achterportieren - 12cm middentoners in de hoedenplank welke op laag volume een vertraagde (15milliseconden) "ambient" klank zullen weergeven, welke de reflecties van een concertzaal moeten nabootsen om de klank wat minder 'droog' en meer 'live' te laten klinken.
groetjes,Isabelle
Hoge-toon luidsprekers op het dashboard + middentoonluidsprekers in de voorste deuren voor de bestuurder en passagier
B-stijl luidspreker en middentoonluidsprekers in de achterportieren voor de mensen op de achterbank
D-stijl luidsprekers voor wat ruimtelijk effect (in de sedan kun je hiervoor hoedenplank luidsprekers gebruiken).
Mijn persoonlijke ervaring is dat de luidsprekers in de achterportieren (en dus de luidsprekers in de B-stijlen ongetwijfeld ook, die heb ik niet) in alle mogelijke zitposities behalve oud-vrouwtje-modus (volledig rechtop en tegen het stuur zittend) dichter bij je oren zitten dan de voorste luidsprekers, waardoor het lijkt alsof het podium met de artiesten op je schoot ligt.
In mijn 940 heb ik dan ook altijd de achterste speakers flink verzwakt (niet helemaal, maar toch bijna), waardoor het podium op een meer realistische plaats kwam te liggen: op het dashboard (zelfs zonder hoge toon luidsprekers in het dashboard!).
Als je zelden achterpassagiers vervoert die veel belang hebben aan goed geluid en een correct podium, is het naar klank en staging toe interessanter om de luidsprekers in achterdeuren en B-stijl gewoon achterwege te laten en enkel luidsprekers in de hoedenplank (sedan) of D-stijl (estate) lichtjes te laten meespelen voor een wat ruimtelijker effect.
In de 740 die binnenkort onze enige wagen zal zijn (mijn 940 staat te koop en wordt volgende maand sowieso uitgeschreven als die tegen dan nog niet verkocht is), ben ik van plan een systeem te bouwen met: - 20cm lagetoonluidsprekers in de (aangepaste) voorportieren - 12cm middentoners en 20mm tweeters links, rechts en in het midden op het (ook al aangepaste) dashboard - géén luidsprekers in de B-stijlen of achterportieren - 12cm middentoners in de hoedenplank welke op laag volume een vertraagde (15milliseconden) "ambient" klank zullen weergeven, welke de reflecties van een concertzaal moeten nabootsen om de klank wat minder 'droog' en meer 'live' te laten klinken.
groetjes,Isabelle
Moderators: Jerry Stam