LCD rot bij nieuw type buitentemperatuur display ???
- V700 register
- Nieuw lid
-
Die niet uitgaat onder de -5 zoals in het boekje staat. Type 4 is oranje led met vorst sterretje eromheen.henk 940LPT schreef : mijn nieuwe type 4 heeft een oranje ledje om gladheid gevaar aan te geven, mijn oude type 3 heeft een rode
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Herstel, hij gaat wel uit. Was eerder niet koud genoeg geweest om te zien dat hij bij -6 weer uit gaat.henk 940LPT schreef :
Die niet uitgaat onder de -5 zoals in het boekje staat. Type 4 is oranje led met vorst sterretje eromheen.henk 940LPT schreef : mijn nieuwe type 4 heeft een oranje ledje om gladheid gevaar aan te geven, mijn oude type 3 heeft een rode
- V700 register
- Nieuw lid
-
En zo nee, zou je me dan een foto kunnen sturen met duidelijk zichtbaar LCD-rot, en mogelijk van een correct werkend exemplaar?
Dan zal ik vanavond eens kijken of het een beetje overzichtelijk in 1 pagina te vangen is.
(Een foto van een LCD zonder rot met oranje LED en kringeltje erom heb ik, die zit in mijn auto.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
en in RED DEVIL zit er een in zonder sterretje met rood lampje en ook dimbaar.
sinds kort beide met rot.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nieuw overzichtje:
Type / Stekkers / Draadjes / Dimbaar / Sterretje / Kleur LED / LCD rot ?
1 / 2, 4p+2p / 4+2 / dimbaar / geen sterretje / ??? / LCD rot geconstateerd (Mathy) 2 / 1, 6p / 6 / dimbaar / sterretje /??? / ??? 3 / 1, 6p / 6 / dimbaar / geen sterretje / rood / LCD rot geconstateerd (Alexander, Henk) 4 / 1, 8p / 5 / niet dimbaar / sterretje / oranje / ??? 5 / 1, 6p / 5 / niet dimbaar / ??? / ??? / ??? 6 / 1, 6p / 6 / dimbaar / sterretje / oranje / LCD rot geconstateerd (Alexander)
- V700 register
- Nieuw lid
-
wordt deze trouwens gemonteerd in de tellerbak ?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
In de 740 met het 940 dashboard past de buitentemperatuurmeter die ook in de 900 past. In de vroegere 700 zijn twee verschillende buitentemperatuurmeters gebruikt. Eentje met een groene display en eentje met een wijzertje. Bij een van beide (of misschien wel alletwee) bestond de mogelijkheid om een tweede sensor aan te sluiten voor de binnentemperatuur met een schakelaar ertussen. Met een beetje geluk, horen we daarover binnenkort meer.
groetjes
Mathy
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Voor de vierkante dashboardbakken was er inderdaad keuze uit een analoge en een digitale meter om in te bouwen (ook voltmeter, turbodrukmeter, oliedrukmeter en olietemperatuurmete)r. De analoge is zo goed als onvindbaar. Komt uit vroege 760's denk ik. Maar een digitale kom je nog wel eens tegen hier en daar.
Staat net eentje op <a href=" link.marktplaats.nl/307272517 " target="_blank"> marktplaats
Met de sensor en kabelboom erbij als ik het goed zie, dus klaar om te installeren.