LCD rot bij nieuw type buitentemperatuur display ???

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 16:30 #1193740 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic kleurtjes

henk 940LPT schreef : dit weekend heb ik tijd gevonden mijn oude display (zonder sterretje, 1 witte stekker en LCD-rot) om te ruilen voor mijn nieuwe display (met sterretje, 1 zwarte stekker en zonder LCD-rot).

Betekent dit nu dat er drie soorten display zijn, of twee?
Ik heb een oude (zonder sterretje) met twee stekkers eraan, een vierpolige en een tweepolige.
Ik heb ook lichte rot, en zou hem graag omwisselen voor een nieuwere, maar weet nog niet hoe de draden moeten... 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 17:01 #1193741 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Drie types
Hallo Eric
Ja, er zijn drie types.  Voor zover nu bekend.
  1. Twee stekkers, eentje met vier pennen en eentje met twee pennen.  Géén sterretje.
  2. Eén stekker met zes pennen.  Met sterretje.
  3. Eén stekker met vijf pennen.  Géén sterretje.  Géén dimmerfunctie.
De temperatuurmeter die jij kon krijgen is van type 3.  Net als die van Henk (zie hierboven).
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 17:34 #1193743 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic omgedraaid ?

Mathy schreef :

1. Twee stekkers, eentje met vier pennen en eentje met twee pennen. Géén sterretje.
  2. Eén stekker met zes pennen. Met sterretje.
  3. Eén stekker met vijf pennen. Géén sterretje. Géén dimmerfunctie.

ik heb wat anders gezien, display met 6 pennen in stekker had geen sterretje, display met 5 pennen (in 8 polige stekker) had wel sterretje.
de 6e pen is voor het "dimmen" 

elders op de site staat vermeld dat er een verloopkabel is waarmee je (volgens mij) van 2 stekkers vanuit de auto een display met één stekker aan kunt sluiten.wellicht is dat met de zoekfunctie terug te vinden. anders werkt mogelijk de truc met het loshalen en terugsteken van de pennetjes wel. wat je dan wel nodig hebt is een 6 polig "stekkerhuis" waar de pennetjes in moeten. misschien heb ik daar nog wel eentje van over, ik kan je ook een schema met aderkleuren geven.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 18:08 #1193750 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vier of vijf
Hallo Henk
Dan zijn er dus vier of misschien wel vijf verschillende:
  1. Twee stekkers, eentje met vier pennen en eentje met twee pennen. Géén sterretje.
  2. Eén stekker met zes pennen. Met sterretje.
  3. Eén stekker met zes pennen. Géén sterretje.
  4. Eén acht-polige stekker met vijf pennen. Met sterretje. Géén dimmerfunctie.
  5. Eén zes-polige stekker met vijf pennen.  Géén dimmerfunctie.
Dat van die verloopstekker heb ik er zelf opgezet.  Staat <a href="/node/3688" target="_blank">hier</a>.Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 19:38 #1193775 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mathy,
als jij zeker weet dat die andere 3 voorkomen, dan komt het totaal op 5.

ikzelf het LCD rot geconstateerd bij modelletje 3, Eric heeft zelf een model 1 met (lichte) rot. verder kan ik het met mijn kennis niet verder aanvullen 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 19:59 #1193783 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic De nummers en hoe ik eraan kom
Hallo Bas
Van nummer 5 heb ik alleen een foto gezien.  Eric kon die kopen.  Of ie altijd zo is geweest of is aangepast weet ik helaas niet.
Nummer 1 heb ik zelf.  In de garage liggen.  Met LCD-rot.
Nummer 2 heb ik in de auto.
Nummer 1 en 2 bij mij overigens alletwee met die merkwaardige donkere streep midden over de display.  Net of het licht niet overal gelijkmatig verdeelt wordt.
Nummer 3 en 4 heb jij genoemd.  Nummer 3 dus met LCD-rot.
Meer versies (die in de 900 passen) zal Volvo toch wel niet gemaakt hebben lijkt me.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 20:47 #1193792 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voorzichtig concluderend
kunnen we voorlopig nog vasthouden aan de gedachte dat een display met sterretje waarschijnlijk geen rot gaat geven.

optie 5 (die jij had gezien) zou mogelijk een aangepaste 4 kunnen zijn ? je krijgt m met dezelfde aanpassing als ik gedaan heb...

waar nummer 4 (gelijk aan 5 maar dan met 8 polige stekker) voor is weet ik dan ook niet.  

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2008 20:58 #1193796 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Sterretjes en aanpassingen
Hallo Henk

henk 940LPT schreef : kunnen we voorlopig nog vasthouden aan de gedachte dat een display met sterretje waarschijnlijk geen rot gaat geven.

Klopt.

henk 940LPT schreef : optie 5 (die jij had gezien) zou mogelijk een aangepaste 4 kunnen zijn ? je krijgt m met dezelfde aanpassing als ik gedaan heb...
waar nummer 4 (gelijk aan 5 maar dan met 8 polige stekker) voor is weet ik dan ook niet.

Beide dingen vroeg ik me ook al af.
Groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2008 17:52 #1193917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kleur vorstled
vanochtend opgevallen:

mijn nieuwe type 4 heeft een oranje ledje om gladheid gevaar aan te geven, mijn oude type 3 heeft een rode

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-03-2008 13:46 #1194875 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijlagen.
Ik heb een drietal bijlagen toegevoegd, zijnde de bedradingsschemas van de verschillende meters, alleen die met 5-aderige steker kan ik niet vinden, vreemd hoor.<table border="0" id="attachments"><thead><tr><th></th><th></th> </tr></thead> <tbody> <tr class="odd"><td><a href="/files/Buitentemperatuurmeter_940_1994.pdf">Buitentemperatuurmeter_940_1994.pdf</a></td><td>14.36 KB</td> </tr> <tr class="even"><td><a href="/files/Buitentemperatuurmeter_960_1994.pdf">Buitentemperatuurmeter_960_1994.pdf</a></td><td>15.24 KB</td> </tr> <tr class="odd"><td><a href="/files/Buitentemperatuurmeter_960_1997.jpg">Buitentemperatuurmeter_960_1997.jpg</a></td><td>105 KB</td></tr></tbody></table>Overigens heb ik nog een sensor en complete schadevrije meter 'over', die met het oranje LED-je met ijskristal, zeg maar.
In mijn huidige 940 zit er een met een rode LED en zonder ijskristal, die ook nog schadevrij is en eruit gaat als ik de auto inruil, dan heb ik er dus twee.Ik kan in ieder geval kijken welk schermpje het is, dus ik zal eens kijken of me dat lukt vanavond. 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC