Controlelampjes dashboard branden zachtjes tijdens het rijden

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2007 17:23 #1184333 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic schroeven verwijderen

je tellerbak zit met 4 torxschroeven (eerst afgedekt door de lijst die je nu hebt verwijderd) vast aan een soort aluminium/grijs frame. als je de schroeven loshaalt kun je de complete bak naar voren trekken.

wat ik meestal doe is de 2 torxschroeven op het frame zelf losmaken. deze zijn een maatje groter dan de 4 schroeven die je zojuist hebt losgemaakt. als je deze schroeven hebt losgemaakt kun je een paar klemmen van blik (die hielden je lijst vast) naar het midden schuiven en verwijderen. hiermee maak je meer ruimte om je tellerunit naar buiten te trekken en kun je het risico op beschadiging/krassen (door de scherpe hoeken en randen van de klemmen) op je tellerunit "glas" verkleinen.

je kunt nu de tellerunit een stuk naar voren trekken zodat deze op het plaatje van de stuurkolom ligt. ik zet meestal de handels van richtingaanwijzer en ruitenwisser naar beneden. de kabels aan de achterzijde zijn hier lang genoeg voor. je kunt dan net de achterkant zien.

de stekkers aan de achterkant kun je losmaken, de meest rechter (als je naar de tellers kijkt) is voor de kilometerteller en zit origineel verzegeld met een wit clipje. compleet verwijderen lukt niet zonder het clipje te verwijderen. het toont aan of de kabel ooit los is geweest.

bovengenoemde op basis van mijn eigen ervaringen met mijn '97 940.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC