Ontstekings probleem 740 Estate 1987 BT-06-XR

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-07-2007 19:35 #1173002 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De Volvo 740 estate doet het nog! Afmelden.

Inmiddels al een km of 80 gereden en hij doet het nog. Ik denk dat het onstekingsprobleem nu opgelost is.. . .dank zij Timen Smit

Conrad Winkelman

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2007 23:52 #1173093 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Op weg naar Den Haag

Inmiddels heeft Timen een gebruikte complete verdeler gemonteerd maar de montage-orientatie was niet juist. De onsteking stond veel te laat en de motor liep slecht (ruig en weinig vermogen tijdens acceleratie).. . .stationair liep ie wel OK.  Ik heb de verdeler ongeveer 10 @ 15 graden teruggedraaid en nu loopt ie prachtig en heeft hoog vermogen tijdens acceleratie..  .ik heb echter nog geen zwarte strepen op het asphalt getrokken

De vraag nu is of de motor niet weer op willekeurige momenten afslaat. . .ik heb er nog maar 4km mee gereden. Morgen weet ik of ie het 100% goed blijft doen op langere ritten.

Nogmaals, iedereen bedankt voor de reacties/suggesties/adviezen.

Op weg naar Den Haag heb ik even een stop in De Bilt gemaakt waar Conrad geduldig met zijn BMW motorfiets bij de Biltse Hoek stond te wachten. Het was nog wel even lachen voordat wij daar weg reden op weg naar de gestrande auto van Conrad. Conrad was vergeten de ketting om zijn voorwiel te verwijderen. Verder zal ik hier maar niet op ingaan doch leekvermaak is het schoonste vermaak. Bij de auto aangekomen hebben wij er meteen een andere verdelerkap met hallgever opgezet. De motor startte daarna meteen en liep stationeer aardig goed. Met een toevallig meegenomen stroboscoop nog even de voorontsteking gecontroleerd en deze stond op ong. 12 graden. Daarna ging mijn reis verder naar Den Haag.

Timen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-07-2007 23:57 #1173095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevoelig item.

Dat is dus de tweede 7 serie met een defecte Hall-gever.

Blijkbaar toch een gevoelig punt.

Mooi dat het is opgelost, maar dat kon met Timen in de buurt niet missen....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2007 12:42 #1173278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus...

Beste Volvovrienden,

.... als onze man van de Veluwe nu ook al langs de weg komt repareren (heb je ook thuisservice en europese dekking?) dan heeft de wegenwacht er naast route mobiel nog een geduchtere concurrent bij.........

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-07-2007 13:10 #1173284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Och, op het stekkertje na
Och, op het stekkertje na identiek aan injectortesters :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2007 22:16 #1173804 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic defecte Hall-gever

Nou Bas, ik lees dit draadje helaas voor de betrokkene veel te laat, maar met mijn eerste 745 de BY-43-PV had ik ook doorgesleten Hall-gever draden. Dus het zal zeker in de toekomst vaker voorkomen.

Mocht iemand hier een probleem mee krijgen. Ik heb hier nog een goede cylinder kop van een B230K liggen met de verdelerkap enzo er nog op. Kun je in ieder geval op een makkelijke manier kijken hoe het er daar uitziet, Is door de plaatsing anders geen sinecure.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2007 22:45 #1174004 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te laat gelezen

Hier nog iemand die dit te laat heeft gelezen.

Ook ik heb nog een complete hall-gever verdeler liggen voor de 740. Beschikbaar voor het volgende Hall-slachtoffer tegen inruil van een appeltaart. ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2007 15:27 #1174044 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is het aannemelijk dat een

Is het aannemelijk dat een dergelijke transistor ( Bosch 0 227 100 124 amplifier) soms wel en soms niet werkt?

Ja die ervaring heb ik net gehad. Ik heb deze vervangen via een Volvoparts USA website (40 % van de Volvoprijs, inclusief verzenden, origineel Bosch). Zie ook : "slechte warme start"gemaakt  op 20 july 2007

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2007 23:09 #1174189 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het gaat nod seeds goed!

Nog allemaal bedankt voor julie input. Ik had al een tijdje de berichten niet gelezen omdat de Volvo 740 nog steeds functioneerde.

Ik sprak net nog met neef Rutger Winkelman(verkoper van de Volvo) en hij zei doodleuk dat ie nu misschien wel nog 10 jaar zou meegaan. . .Rutger bedoelde de Volvo.. . . zou me niet verbazen maar morgen kan er ook een ander elektronisch gadget er mee ophouden.

Lachen

Dat ik met een ketting aan mijn BMW voorwiel weg wilde rijden is te gek voor woorden. . . .was niet de eeste keer . . . maar deze keer stond ik toevallig op een slipperig stukje grond met het achterwiel tegen een riggel. . .zo het duurde even voordat ik het door had dat ik nog geketend was.

Geen schade opgelopen aan de remconstructie waar de ketting en slot op bleef haken.

Conrad, de vergeetachtige.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC