OBD uitlezen bij Bas(eman)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nu is op zich mijn duits niet bijster goed, maar de termen die in de PDF staan kan ik wel ontcijfersn.
Alleen, in 1 vakje, precies de code 2-3-2, staat een waslijst met componenten genoemd (bijna alle electrieke onderdelen onder de kap als oorzaak) wat wel erg lastig is.
Ik zoek dus eigenlijk ook een lijstje met kortere mogelijke causes en uiteraard ook fixes.
De PDF staat al op de site, <a href="/?q=system/files/sites/default/public_files/codes_04.pdf" target="_blank">hier. </a>
Code: 232Omschrijving code: Langzeitkraftstoffregelung, LeerlaufMogelijke oorzaak: Einlass-/auslassseitige Undichtigkeit, Kraftstoffdruck, übermäßiger Kraftstoff im Motoröl, Einspritzventil(e)/-düse(n), Aktivkohlefilter- Magnetventil, Kabelbaum, Luftmassenmesser, Kühlmitteltemperatursensor, beheizte Lambdasonde
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Als hij terugkomt, een compressietest uitvoeren. Als die goede resultaten geeft, dan pas gaan zoeken naar storingen in die electra.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
???, stationair draaien/stationair toerentalBaseman schreef : Code: 232Omschrijving code: Langzeitkraftstoffregelung, LeerlaufMogelijke oorzaak: Einlass-/auslassseitige Undichtigkeit, Kraftstoffdruck, übermäßigerKraftstoff im Motoröl, Einspritzventil(e)/-düse(n), Aktivkohlefilter-Magnetventil, Kabelbaum, Luftmassenmesser,Kühlmitteltemperatursensor, beheizte Lambdasonde
(Gas)lek aan in- of uitlaatzijde, brandstofdruk, teveel brandstof in de motorolie, inlaatklep(pen)/injectoren, koolstoffilter, kabelboom, luchtmassameter, koelwatertemperatuursensor, verwarmde lambdasonde.
Wat ze met "Langzeitkraftstoffregelung" bedoelen weet ik niet. Iets over de regeling van de brandstof over langere tijd. Maar wat dat zou mogen zijn ......
Met "gas" wordt niet LPG bedoelt, maar lucht of uitlaatgas.
Groetjes
Mathy
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Hej Boy,Boy Bakhuys schreef :
Hey Bas,Enne, de rest? Wat wil je nog weten dan?De storingscodetabel zeker? Ja, die wil ik ook nog hebben, de nederlandse variant dan natuurlijk, mijn duits is niet al te best.
Je krijgt er géén certificaat bij, maar heb nog een klein beetje technisch Duits onder mijn Volvopet:-) dus als je de tekst plat in een pbeetje plaatst, draag ik ook nog een steentje bij.
Grußßen, Boy
Je hebt PB. Als je deze net zo plat weer vertaald terugstuurt, zal ik de PDF aanpassen naar een NL versie.
- V700 register
- Nieuw lid
-