OBD uitlezen bij Bas(eman)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2007 12:44 #1171032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 'k Zal es kijken.
Het is een PFD namelijk, ik weet niet of ik die als platte tekst kan doorsturen.
Nu is op zich mijn duits niet bijster goed, maar de termen die in de PDF staan kan ik wel ontcijfersn.
Alleen, in 1 vakje, precies de code 2-3-2, staat een waslijst met componenten genoemd (bijna alle electrieke onderdelen onder de kap als oorzaak) wat wel erg lastig is.
Ik zoek dus eigenlijk ook een lijstje met kortere mogelijke causes en uiteraard ook fixes.
De PDF staat al op de site, <a href="/?q=system/files/sites/default/public_files/codes_04.pdf" target="_blank">hier. </a>
Code: 232Omschrijving code: Langzeitkraftstoffregelung, LeerlaufMogelijke oorzaak: Einlass-/auslassseitige Undichtigkeit, Kraftstoffdruck, übermäßiger Kraftstoff im Motoröl, Einspritzventil(e)/-düse(n), Aktivkohlefilter- Magnetventil, Kabelbaum, Luftmassenmesser, Kühlmitteltemperatursensor, beheizte Lambdasonde

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2007 12:49 #1171033 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Kleppen
In combinatie met de wetenschap dat kleppenstellen noodzaklijk si: geen tijd steken in het achterhalen van storing 232 voordat dat gedaan is. Daarna storingscodes wissen en kijken of hij terugkomt.
Als hij terugkomt, een compressietest uitvoeren. Als die goede resultaten geeft, dan pas gaan zoeken naar storingen in die electra. 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2007 13:46 #1171049 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Een poging
Hallo Bas

Baseman schreef : Code: 232Omschrijving code: Langzeitkraftstoffregelung, LeerlaufMogelijke oorzaak: Einlass-/auslassseitige Undichtigkeit, Kraftstoffdruck, übermäßigerKraftstoff im Motoröl, Einspritzventil(e)/-düse(n), Aktivkohlefilter-Magnetventil, Kabelbaum, Luftmassenmesser,Kühlmitteltemperatursensor, beheizte Lambdasonde

???, stationair draaien/stationair toerental
(Gas)lek aan in- of uitlaatzijde, brandstofdruk, teveel brandstof in de motorolie, inlaatklep(pen)/injectoren, koolstoffilter, kabelboom, luchtmassameter, koelwatertemperatuursensor, verwarmde lambdasonde.
Wat ze met "Langzeitkraftstoffregelung" bedoelen weet ik niet.  Iets over de regeling van de brandstof over langere tijd.  Maar wat dat zou mogen zijn ......
Met "gas" wordt niet LPG bedoelt, maar lucht of uitlaatgas. 
Groetjes
Mathy  

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2007 13:12 #1171125 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Je hebt PB

Boy Bakhuys schreef :

Enne, de rest? Wat wil je nog weten dan?De storingscodetabel zeker? Ja, die wil ik ook nog hebben, de nederlandse variant dan natuurlijk, mijn duits is niet al te best.

Hey Bas,
Je krijgt er géén certificaat bij, maar heb nog een klein beetje technisch Duits onder mijn Volvopet:-) dus als je de tekst plat in een pbeetje plaatst, draag ik ook nog een steentje bij.
Grußßen, Boy

Hej Boy,
Je hebt PB. Als je deze net zo plat weer vertaald terugstuurt, zal ik de PDF aanpassen naar een NL versie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-06-2007 13:19 #1171126 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Thanks.
 Voor de moeite.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC