Condensor lek, nieuwe al gevonden
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Tijdens de laatste sleuteldag bij Carlo hebben we de themostaat vervangen en hierbij hoorden we iets "knetteren". We konden echter niets vinden en alles werkte nog. Dus niet, want de airco doet het dus niet.
Als ik morgen tijd heb, zal ik de zekeringskast eens nakijken. Zit er ergens in het motorcompartiment ook nog een zekering voor de bekrachtiging van de magneetkoppeling op de aircopomp of zit daar zelf een zekering in ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bij mij loopt er, staand voor de auto, rechts van het blok een draadje naar beneden met een zekeringhoudertje, waar volgend mij de voeding van de aircopomp door loopt, ik denk dat je die maar eens moet bekijken.
Uiteraard weet je dat ie alleen werkt in stand 1?Slaat de koppeling wel aan, of ook niet?
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Juist het niet aanslaan van de pomp is het probleem. Er wordt wel "geschakeld" onder het dashbord, maar de magneetkoppeling komt niet in.
Voor de mensen die de Ofilant niet kennen, het is een 945 bj 1995 met ECC
Euhhhh, alles staat op auto, m.u.v. de temperatuur. Als ik de voorruit ontwaseming aanzet, zou hij het onder alle omstandigheden moeten doen, maar dat doetie nu ook niet.Baseman schreef : Uiteraard weet je dat ie alleen werkt in stand 1?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoewel, als je een glaszekering hoort knetteren, dan is er iets echt niet goed hoor.....
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
De zekeringen in de console heb ik nagekeken, maar die zijn allemaal heel. Ik heb nog geen tijd gehad om onder motorkap te kijken, maar daar moet vlg mij ook ergens de wat zwaardere zekeringen zitten.
Wat betreft het knetteren, toen we de nieuwe thermostaat hebben gemonteerd, knetterde het toen we bezig waren en waarschijnlijk ergens zelf wellicht kortsluiting hebben gemaakt.
Kan wellicht een relais ook de geest hebben gegeven ? Die heb ik niet gecontroleerd.
Zal in het weekend eens kijken of er onder de motorkap nog iets te vinden is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Niet geschoten is altijd mis, toch?
Overigens kun je nergens op de site van Deltamil een relais bestellen, terwijl bijna alle vervangingsdelen in de catalogus staan. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ie er niet in zit, want dat lijkt me sterk.....
Als ik hem heb, komt ie hier als vraagbaakpagina en laat ik het je weten.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Hej Bas,Baseman schreef : Ik heb Deltamil eens gemaild, voor een schema-tje.
Niet geschoten is altijd mis, toch?
Overigens kun je nergens op de site van Deltamil een relais bestellen, terwijl bijna alle vervangingsdelen in de catalogus staan. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ie er niet in zit, want dat lijkt me sterk.....
Als ik hem heb, komt ie hier als vraagbaakpagina en laat ik het je weten.
De Ofilant heeft een originele af fabriek ECC, denk jij dat er overeenkomsten zijn met de Deltamil ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ga ik effe opzoeken.
moment.................
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Denk dat ik het toch ergens anders moet gaan zoeken, ik zie geen zekering in het circuit. Toch maar eens direct 12V op "solenoid" van de magneetkoppeling, heeft bij de 16V destijds ook geholpen.
- V700 register
- Nieuw lid
-