Waarschuwingslampje Remwerking
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gerard
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Kijk eens naar het lampje kapot relais. Hoe het in de 760/960/90 is weet ik niet, maar in de 740/940 heb je, als je geen derde remlicht hebt, een wit of een zwart lampje kapot relais. Een van de twee vertoont bovenstaand gedrag.
Groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik ken het ook niet uit de 700/900-serie. Misschien inderdaad alleen heel vroege 740's?
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Onze witte 745 GL uit 1988 heeft het ook.Vaan schreef : Ik ken het ook niet uit de 700/900-serie. Misschien inderdaad alleen heel vroege 740's?
- V700 register
- Nieuw lid
-
en de 965 niet?Eric Bakker schreef :
Onze witte 745 GL uit 1988 heeft het ook.Vaan schreef : Ik ken het ook niet uit de 700/900-serie. Misschien inderdaad alleen heel vroege 740's?
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Ik heb de indruk dat de ene het heeft over het het lampje van de remmen en de ander over het lampje van het kapottelampsysteem.Dat zijn in mijn ogen totaal andere functies. Of niet?
Groeten.Hedwig
- V700 register
- Nieuw lid
-
dat mistverstand leek in de derde posting opgelost maar komt zo nu en dan nog even terug.hlambrechts schreef : Kan het zijn dat men hier over 2 veschillende lampjes heeft?
Ik heb de indruk dat de ene het heeft over het het lampje van de remmen en de ander over het lampje van het kapottelampsysteem.Dat zijn in mijn ogen totaal andere functies. Of niet?
Groeten.Hedwig
Bart bedoelt dus het lampje met het lampje erin op het dasboard. Dat ding dat gaat branden als er een lamp stuk is.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Nee, mijn 965 (1991) heeft geen lampje dat pas uitgaat bij het voor de eerste maal indrukken van de rem. Het betreft het gele waarschuwingslampje waarin een plaatje van een bolletje staat.mbroeren schreef :
en de 965 niet?Eric Bakker schreef :
Onze 745 1988 heeft dat wel, en als mijn geheugen mij niet bedriegt had mijn voormalige 745 GLE 1987 (USA uitvoering) het ook. Dit is dus de controle van werking van de remlichten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Haha, dat lampje is speciaal ontwikkeld voor zenuwlijders .......
Je weet dat je een waarschuwlampje hebt voor defecte verlichting, maar al rijdende kun je gaan zitten tobben of het waarschuwlampje niet kapot is zodat je niet weet of er ook nog een andere lamp kapot is...... stoppen, uitstappen controleren......verder rijden en na 5 minuten weer gaan zitten tobben.......
Soms is het type ook te herkennen aan broekriem èn bretels.....voor de zekerheid.
Zo even een onzin reactie om te kijken of mijn nieuwe handtekening onder dit bericht verschijnt........