Waarschuwingslampje Remwerking

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 12:15 #1058579 door V700 register
Waarschuwingslampje Remwerking is gemaakt door V700 register
Geachte Volvisten,
Onze 960 MY97 heeft hetzelfde verschjnsel als de 740 MY84(?) die mijn schoonvader ooit reed: het waarschuwingslampje voor het remsysteem brandt na het starten totdat je voor de eerste keer het rempedaal intrapt. Mijn twee vorige 940's hadden dit niet. Wie weet waarom dit is?
groet 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ton Herman Melis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 13:05 #1157472 door Ton Herman Melis
Beantwoord door Ton Herman Melis in topic Ik denk het wel
Er zit, zover ik weet, een schakelaartje in het remsysteem die het verschil in remdruk meet tussen de voor en achterkant, of diagonaal. Soms, door het vervangen van remblokken oid., is er een minimaal drukverschil tussen de twee (gescheiden) remcircuits wat net genoeg is om het schakelaartje te bedienen zodat het lampje gaat branden. Op zich dan niks om je druk over te maken, pas wanneer het lampje continu brand is er een groot verschil in druk wat zou kunnen komen door een lek in het remsysteem ergens. Kun je soms ook zien doordat er ergens olie uitloopt. Als je het systeem wilt 'resetten' moet je het sensortje (schakelaartje) vinden (althans zo zat het bij mijn oude 240) en uit elkaar halen en weer in elkaar zetten, dan zit de schakelaar weer in zijn neutrale stand. Maar misschien klets ik volkomen onzin, en is dit bij de 9 serie wel helemaal anders...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 14:32 #1157475 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ander lampje
Hé Bart,
Bij mij ook een lampje maar dan die van 'er is een lampje stuk'. Alleen na het starten zonder op de rem gestaan te hebben. Even tikje op de rem en 't lampje gaat uit. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 15:24 #1157477 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic je hebt gelijk,
je hebt gelijk, het is bij mij ook het lampje-stuk-lampje! Niet goed wakker vanochtend en niet eerst nog even gekeken voordat ik het berichtje schreef.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 15:44 #1157479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alles werkt
Toen ik het voor het eerst zag, heb ik alle lampen die er te vinden zijn in en rondom de auto bekeken en ze doen het echt allemaal, tot aan het lampje in de armsteunhouder en die van het handschoenenkastje (die niet uitgaat met het contact; erg onhandig in een stad als Utrecht waar je potentiële dieven wil laten zien dat er niets in zit) toe.
Met andere woorden, dàt is het niet bij mij. Misschien hoort het wel gewoon zo?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 16:01 #1157481 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik leg me er maar bij neer,
Ik leg me er maar bij neer, leuk te horen dat jij het ook hebt! Ik heb vorige week ook alle lampjes van binnen vervangen. Er zijn nog twee problemen: het lampje achter de schakelaar voor het stadslicht/dimlicht en de schakelpook. Dat laatste lampje heb ik wel bereikt, maar had geen tijd genoeg hem te vervangen.
Ik heb je een mailtje gestuurd over de tankinbouw. Heb je die gezien?
groet! 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 16:46 #1157483 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duitse uitvoering?
In duitsland hebben Volvo's dit systeem standaard. Is eigenlijk wel makkelijk, weet je gelijk of je remlichten werken.
Richard 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 16:56 #1157484 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is de oplossing: ze
Dat is de oplossing: ze komt uit Duitsland en die van Martijn ook. Dank voor de oplossing van dit 'probleem'.
Groet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 18:12 #1157487 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wattage

mbroeren schreef : Toen ik het voor het eerst zag, heb ik alle lampen die er te vinden zijn in en rondom de auto bekeken en ze doen het echt allemaal.......

Ja, maar zijn ze ook allemaal van hetzelfde wattage?
Ik heb achter per ongeluk een keer een lampje vervangen van het achterlicht, door een 10-watter, terwijl het 5 moest zijn.Prompt ging het lampje in de teller aan met de melding dat er iets niet klopt.
Kijk ze nogmaals na en let erop dat zowel links als rechts een gelijk wattage zit. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-02-2007 18:22 #1157489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic doel

swedish240 schreef : In duitsland hebben Volvo's dit systeem standaard. Is eigenlijk wel makkelijk, weet je gelijk of je remlichten werken.
Richard

is het met dat doel ook? 

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC