Bij mij zitten de gloeipitten er twee winter in en gloei in de winter als begint te vriezen smorgen gewoon de maximale tijd voor, heb de draad los, weet je zeker dat ie lekker loop. zomer doe ik op gevoel de gloeitijd bepalen, ben eenmal eigenwijs.
Wel koop ik a merk pitten, weet niet of dat uitmaakt.
Zou voor test gewoon max voorgloeien, wet je zeker dat warm is in de voorkamer.
En dat geneuzel over redblock etc, ik zou nog wel eens willen zien welke er sterker is en nog friste is na ton of vijf, met onderhoud volgens het boekje. Vergeet niet dat de meeste 740 met een koningsdiesel onder de kap lekker paar ton mishandeld./misbruikt zijn. Mijn mening:
Simpele techniek, weinig electra geneuzel
Grote mensen machine, gemaakt om km ers te draaien, niet om boodschappen te doen
Met onderhoud gaan ze zeker zo lang mee als redblock (denk zelfs als je echt gaat tellen je minder kwijt bent aan onderhoud)
Lekker warm draaien minuut of 10 daarna bestand tegen constant hoge toeren op de snelweg, je hoeft hem warm niet te ontzien
Eenmaal warm vind ik dat ze best snel zijn/koppel hebben, de lpt van pa is net zo vlot. Heb wel intercooler en pomp iets meer op standje roeten.
Kortom klasse blokken voor bepaalde mensen en rijstijlen dus aan de sleutel en zorgen dat weer tikken lopen is, dan heb je er echt schik van, vooral swinters.
Dtic is the shit
Peter