diesel wel niet starten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2012 15:26 #1368356
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gloeibougies
de gloeibougies werken tenminste als we ze doormeten vonken ze
Ik wil eerst de lucht in de leiding uitsluiten
een andere tip kwam van een mecanicien
en dat was wellicht een lekkende verstuiver
dus die wil ik ook nalopen
vanavond geen tijd, maar morgenavond er eens naar kijken of hij rondom een verstuiver mschien nat is
gr leon
Ik wil eerst de lucht in de leiding uitsluiten
een andere tip kwam van een mecanicien
en dat was wellicht een lekkende verstuiver
dus die wil ik ook nalopen
vanavond geen tijd, maar morgenavond er eens naar kijken of hij rondom een verstuiver mschien nat is
gr leon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2012 15:40 #1368357
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic diesel wel niet starten
Gloeibougies vonken niet, maar gloeien.
Met een lekkende verstuiver moet ie nog steeds lopen, alleen rookt ie dan erg veel.
Groeten,Gerben
Met een lekkende verstuiver moet ie nog steeds lopen, alleen rookt ie dan erg veel.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2012 17:11 #1368361
door V700 register
je schroeft de gloeirail eraf die de gloeibougietjes met elkaar verbind, pakt een draadje (minimaal 2.5 mm2), drukt die op de puls van de accu en tikt hiermee op de + kant van ieder bougie. Zo bij allemaal. Als die vonkt is de bougie goed. Werkt al sinds jaar en dag bij diesels.
Als het eventjes vonkt namelijk heb je weerstand / stroomafname.
Beantwoord door V700 register in topic Euhm...
Gerben, een van de eerste dingen die je leert als monteur bij die oude dingen is dat een methode, om snel gloeispiraaltjes te testen, de volgende is:gerryberrie schreef : Gloeibougies vonken niet, maar gloeien.
je schroeft de gloeirail eraf die de gloeibougietjes met elkaar verbind, pakt een draadje (minimaal 2.5 mm2), drukt die op de puls van de accu en tikt hiermee op de + kant van ieder bougie. Zo bij allemaal. Als die vonkt is de bougie goed. Werkt al sinds jaar en dag bij diesels.
Als het eventjes vonkt namelijk heb je weerstand / stroomafname.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2012 18:25 #1368365
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Multimetert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2012 21:32 #1368380
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als ik zo je reactie lees van het door starten en het lijkt of hij aan wil slaan maar toch niet doet, heb ik maar 1 conclusie pomp staat van zijn tijd af!.Dat betekend dus opnieuw afstellen.
Tom.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-09-2012 11:58 #1368412
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic gloeibougies testen
@Gerben & Dirk,
Dezelfde methode gebruikte ik ook om gloeibougies te testen.
Ik had zelf een berekening opgezet om met de multimeter de totale weerstand over de gloeirail te meten en dan uit de weerstandstoename af te leiden dat een van de gloeispiralen kapot was.
Later heb ik echter ergens (op dit forum?) gelezen dat ook een gloeispiraal ook onvoldoende kan werken als hij nog wel stroom doorlaat. Het is dus niet goed/kapot maar er zou ook nog iets tussen kunnen zijn.
Jaap
Dezelfde methode gebruikte ik ook om gloeibougies te testen.
Ik had zelf een berekening opgezet om met de multimeter de totale weerstand over de gloeirail te meten en dan uit de weerstandstoename af te leiden dat een van de gloeispiralen kapot was.
Later heb ik echter ergens (op dit forum?) gelezen dat ook een gloeispiraal ook onvoldoende kan werken als hij nog wel stroom doorlaat. Het is dus niet goed/kapot maar er zou ook nog iets tussen kunnen zijn.
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-12-2012 11:55 #1374908
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diesel wil gelukkig weer starten
Beste mensen
mijn 740 td loopt weer
in Frankrijk twee gebruikte blokken gehaald en een van de twee ingebouwd, morgen nog de olie verwisselen en antivries controllere
het heeft even geduurd maar ja
Het oude blok had toch te weinig compressie en dat bleek de oorzaak
mocht iemand nog een reserveblok zoeken ik heb er nog een liggen
ook de aangebouwde delen van mijn oude blok zijn te koop
brnadstofpomp spuitstuk turbo om maar wat te noemen
groeten leon
mijn 740 td loopt weer
in Frankrijk twee gebruikte blokken gehaald en een van de twee ingebouwd, morgen nog de olie verwisselen en antivries controllere
het heeft even geduurd maar ja
Het oude blok had toch te weinig compressie en dat bleek de oorzaak
mocht iemand nog een reserveblok zoeken ik heb er nog een liggen
ook de aangebouwde delen van mijn oude blok zijn te koop
brnadstofpomp spuitstuk turbo om maar wat te noemen
groeten leon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-12-2012 13:27 #1374971
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou Leon,
Te weinig compressie op alle zes cylinders in een keer ?
Zou ik denken dat het riemwiel van je nokkenas is verschoven ( aan de distributie zijde )
Mijn blok is best wel echt versleten, maar hij start wel goed (op 4 en een halve cylinder )
Een wolkje van een auto..
Mvg, Rolf
Zou ik denken dat het riemwiel van je nokkenas is verschoven ( aan de distributie zijde )
Mijn blok is best wel echt versleten, maar hij start wel goed (op 4 en een halve cylinder )
Een wolkje van een auto..
Mvg, Rolf
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam