diesel wel niet starten

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2012 22:03 #1094496 door V700 register
diesel wel niet starten is gemaakt door V700 register
Beste mensen
sinds enige tijd startproblemen, zelfs na langdurig doorstarten niet aanslaan. Echter soms doet ie meteen. soms ook niet.
aan het nameten gegaan
voorgloeirelais oke
gloeibougies vonken na meting
motor krijgt brandstof , te zien als hij wel aanslaat aan de rookontwikkeling  en ook na losdraaien  van de leiding bij de verstuivers
controlle van de rubberen tandriem achter  voor de pomp oke
Het gekke is dat hij dus soms wel na het voorgloeien aanslaat en soms helemaal niet
ook niet als de motor warm is gedraaid en hij eigenlijk direct zou moeten aanslaan.
motor is niet nieuww naturlijk maar de onderdruk lijkt normaal, olieverbruik+/- 1 l per 1000km
na de apk vorige week krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat, vanavond na lang doorstarten wel( startmotor was roodgloeiend)
en na het stilleggen van de motor start ie drie keer wel en de vierde keer weer niet
ik weet dat ze aan de brandstofpomp hebben gedraaid om de co2 van 5 naar 3 te krijgen of zelf iets lager. ze zeggen dat hij weer terug gezet is.
nergens geen lekkages, of valse lucht
wie weet wat ik nog meer kan controlleren?
groeten Leon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2012 22:08 #1368103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Magneet
Ik denk zomaar dat dit een gevalletje draad breuk is van de magneet klep, die de brandstof aanvoer open zet,Mocht hij weer niet willen starten kun je rechtstreeks vanaf de accu een draadje naar de magneetklep trekken(wel de originele even los halen) dan krijgt hij rechtstreeks stroom en staat de magneet klep zeker open.
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2012 22:31 #1368105 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ja
Ja, of slechte/vastzittende magneetklep.
Wanneer is voor het laatst het Dieselfilter vervangen?
Misschien erg vol en dat ie daardoor wat "moeite" heeft met het aanzuigen van zijn Diesel.
Of ergens een gaatje in de leiding waardoor lucht word aangezogen.
 
 
Hoe is de compressie van je motortje?
1 liter olie per 1000 KM is wel "hoog" te noemen.
Hoe ga je met je Dieseltje om? Eerst rustig warmrijden.
 
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-09-2012 22:33 #1368106 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic rustig rijden
Ga er altijd rustig mee om
hier bij mij zijn alleen 80 of 60 km wegen en alleen in belgie snelwegen
en als het de compessie zou zijn, wat natuurlijk kan waarom dat de ene keer wel en de andere keer niet
gr leon
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2012 06:37 #1368116 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dieselfilter
Ik heb het dieselfilter ook pas vorige week vervangen
Bedankt voor het advies van de magneetklep
Moet ik daarvoor de hele brandstof pomp eraf halen?
Gr leon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2012 12:31 #1368128 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic magneetklep
Nee , de pomp hoeft er niet af.
Het klepje zit onder de wartel met stroomdraad boven op de pomp.
Demontage is niet moeilijk.
Eerst de stoomdraad los maken, daarna de wartel los draaien.
Je ziet nu een kleinveertje uitsteken met een staafje van de afsluitklep.
Deze er uithalen en dan de plunje weer monteren.
Maar je kunt voor demontage ook de auto op contactzetten. en de stroomdraad loshalen en weer contactmaken. Als het goed is hoor je de magneetklep schakelen.
 
Groeten Marcel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2012 13:56 #1368133 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic thanks
oke
ga ik proberen
ik heb nog een reservebrandstofpomp liggen
kan ik misschien iets van overzetten
de stelschroef waar ze bij de apk aan gedraaid heebben bepaalt die het inspuittijdstip
of de hoeveelheid brandstof
gr leon
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2012 14:17 #1368134 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic brandstof
Nee, dat is de "roetschroef".
Het inspuittijdstip kan alleen worden veranderd door de pomp te kantelen (links of rechts) of de aandrijf riem te verdraaien.
(Doet dit niet zonder het juiste gereedschap of zonder juiste kennis, anders grote kans dat je motortje niet meer loopt en volledig opnieuw afgesteld moet worden)
Op ongeveer 0.9 MM voor BDP moet er worden ingespoten.
 
Bij het verdraaien van de roetschroef moet vaak ook het stationaire toerental opnieuw "ingesteld" worden, anders wil ie niet of niet lekker stationair lopen.
 
Hoe is trouwens het was element voor de koude start vervroeging? Is die niet uitgelubberd waardoor die niet meer vervroegd bij starten?
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2012 10:09 #1368180 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Magneetklep
Ik heb gisterenavond de plus van de accu verbonden met de aansluiting van de magneetklep
Eerst de stekker eraf gehaald
Die bedrading zag er overigens normaal uit
Maar toen ik de verbinding maakte hoorde ik een tikje
Is dat een teken dat de magneetklep werkt?
Hij starte overigens niet daarna toen ik de eigenlijke stekker weer aansloot
Is de functie van demagneetklep alleen bedoeld bij het afzetten van de motor?

Is het nog zinvol om de klep te demonteren als ik die tik hoor

Nee ik ga niks zelf veranderen aan de branstofpomp stand
Had ik al gelezen

Maar inderdaad loopt hij nu niet mooi stationair, als ik hem aan de praat krijg

Aantrekken is geen optie want het is een automaat

En het waselement zou wel verklaren als hij koud niet start,maar niet als hij warm is en niet start
Gr leon

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-09-2012 11:18 #1368181 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic tijdstip

leonaug54 schreef : ik weet dat ze aan de brandstofpomp hebben gedraaid om de co2 van 5 naar 3 te krijgen of zelf iets lager. ze zeggen dat hij weer terug gezet is.
wie weet wat ik nog meer kan controlleren?
groeten Leon

Belgische keuring? In NL wordt een roetmeting gedaan.
Ik zou als eerste het inspuittijdstip laten controleren.
Om dit te doen is in de club veel ervaring.
Bij de keuring hebben ze die waarschijnlijk verkloot.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD