diesel wel niet starten
- V700 register
- Nieuw lid
-
sinds enige tijd startproblemen, zelfs na langdurig doorstarten niet aanslaan. Echter soms doet ie meteen. soms ook niet.
aan het nameten gegaan
voorgloeirelais oke
gloeibougies vonken na meting
motor krijgt brandstof , te zien als hij wel aanslaat aan de rookontwikkeling en ook na losdraaien van de leiding bij de verstuivers
controlle van de rubberen tandriem achter voor de pomp oke
Het gekke is dat hij dus soms wel na het voorgloeien aanslaat en soms helemaal niet
ook niet als de motor warm is gedraaid en hij eigenlijk direct zou moeten aanslaan.
motor is niet nieuww naturlijk maar de onderdruk lijkt normaal, olieverbruik+/- 1 l per 1000km
na de apk vorige week krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat, vanavond na lang doorstarten wel( startmotor was roodgloeiend)
en na het stilleggen van de motor start ie drie keer wel en de vierde keer weer niet
ik weet dat ze aan de brandstofpomp hebben gedraaid om de co2 van 5 naar 3 te krijgen of zelf iets lager. ze zeggen dat hij weer terug gezet is.
nergens geen lekkages, of valse lucht
wie weet wat ik nog meer kan controlleren?
groeten Leon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Wanneer is voor het laatst het Dieselfilter vervangen?
Misschien erg vol en dat ie daardoor wat "moeite" heeft met het aanzuigen van zijn Diesel.
Of ergens een gaatje in de leiding waardoor lucht word aangezogen.
Hoe is de compressie van je motortje?
1 liter olie per 1000 KM is wel "hoog" te noemen.
Hoe ga je met je Dieseltje om? Eerst rustig warmrijden.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
hier bij mij zijn alleen 80 of 60 km wegen en alleen in belgie snelwegen
en als het de compessie zou zijn, wat natuurlijk kan waarom dat de ene keer wel en de andere keer niet
gr leon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Bedankt voor het advies van de magneetklep
Moet ik daarvoor de hele brandstof pomp eraf halen?
Gr leon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het klepje zit onder de wartel met stroomdraad boven op de pomp.
Demontage is niet moeilijk.
Eerst de stoomdraad los maken, daarna de wartel los draaien.
Je ziet nu een kleinveertje uitsteken met een staafje van de afsluitklep.
Deze er uithalen en dan de plunje weer monteren.
Maar je kunt voor demontage ook de auto op contactzetten. en de stroomdraad loshalen en weer contactmaken. Als het goed is hoor je de magneetklep schakelen.
Groeten Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ga ik proberen
ik heb nog een reservebrandstofpomp liggen
kan ik misschien iets van overzetten
de stelschroef waar ze bij de apk aan gedraaid heebben bepaalt die het inspuittijdstip
of de hoeveelheid brandstof
gr leon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Het inspuittijdstip kan alleen worden veranderd door de pomp te kantelen (links of rechts) of de aandrijf riem te verdraaien.
(Doet dit niet zonder het juiste gereedschap of zonder juiste kennis, anders grote kans dat je motortje niet meer loopt en volledig opnieuw afgesteld moet worden)
Op ongeveer 0.9 MM voor BDP moet er worden ingespoten.
Bij het verdraaien van de roetschroef moet vaak ook het stationaire toerental opnieuw "ingesteld" worden, anders wil ie niet of niet lekker stationair lopen.
Hoe is trouwens het was element voor de koude start vervroeging? Is die niet uitgelubberd waardoor die niet meer vervroegd bij starten?
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eerst de stekker eraf gehaald
Die bedrading zag er overigens normaal uit
Maar toen ik de verbinding maakte hoorde ik een tikje
Is dat een teken dat de magneetklep werkt?
Hij starte overigens niet daarna toen ik de eigenlijke stekker weer aansloot
Is de functie van demagneetklep alleen bedoeld bij het afzetten van de motor?
Is het nog zinvol om de klep te demonteren als ik die tik hoor
Nee ik ga niks zelf veranderen aan de branstofpomp stand
Had ik al gelezen
Maar inderdaad loopt hij nu niet mooi stationair, als ik hem aan de praat krijg
Aantrekken is geen optie want het is een automaat
En het waselement zou wel verklaren als hij koud niet start,maar niet als hij warm is en niet start
Gr leon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Belgische keuring? In NL wordt een roetmeting gedaan.leonaug54 schreef : ik weet dat ze aan de brandstofpomp hebben gedraaid om de co2 van 5 naar 3 te krijgen of zelf iets lager. ze zeggen dat hij weer terug gezet is.
wie weet wat ik nog meer kan controlleren?
groeten Leon
Ik zou als eerste het inspuittijdstip laten controleren.
Om dit te doen is in de club veel ervaring.
Bij de keuring hebben ze die waarschijnlijk verkloot.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.