Auto wil niet starten, lege accue
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Denk zelf niet dat het daar aan ligt.
En anders wissel je de regelaar eens om met die van je andere Dynamo Richard, dan weet je het zeker.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-

Groet Paul
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Anders ga je toch met paard en wagen de komende dagen? Daar val je niet op,zeker niet op 2 Pinksterdag daar in Emst

- V700 register
- Nieuw lid
-
Gelijk nog even gekeken naar de wisselaar en zowel de oude als de nieuwe doen het gewoon (toerenteller dan dus)
Als ik achterop de dynamo meet, levert hij ongeveer 14volt. Als ik op de accu meet, kom ik (na een nacht opladen) op 12,5 volt.
Bij stationair toerental of bij gasgeven blijven deze waardes gelijk.
Wie helpt mij verder?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
(Alle boutjes, moertjes en snoertjes goed aangedraaid?)(De blauwe massakabel vanaf je Dynamo, hoe is die?)
(Maar blij dat het iniedergeval niet je gloeirelais is)
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat kan die grote overgangsweerstand veroorzaken? En wat kan ik daar aan doen?
Kan het zijn dat ik iets verkeerd aangesloten heb?
Which reminds me, in 3 jaar tijd is dit de derde accu die er in zit volgens mij. Zou er iets fundamenteels verkeerd zitten in de bedrading of zo?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Je accu is gelukkig dus nog erg jong.EndlessQuest schreef : De Accu is van februari 2012.
1 Accu per jaar? Dan klopt er inderdaad iets niet...1 accu moet je minimaal 2 jaar mee kunnen doen en eigenlijk zelfs nog veel langer.EQ schreef : Which reminds me, in 3 jaar tijd is dit de derde accu die er in zit volgens mij. Zou er iets fundamenteels verkeerd zitten in de bedrading of zo?
De dikke rode plus kabel kan corossie hebben bij de accu klem, onderweg naar de dynamo schade hebben en corrosie hebben en de aansluiting op de Dynamo kan corrosie hebben.EQ schreef : Wat kan die grote overgangsweerstand veroorzaken? En wat kan ik daar aan doen?
Kan het zijn dat ik iets verkeerd aangesloten heb?
De massa kabel kan corossie hebben op de accu klem, een slechte verbinding hebben met het blok of het chassis (corossie)
De blauwe massa kabel op de dynamo naar de steun en de kop kan corossie hebben, los zitten of erg beschadigd zijn.
Voor allemaal geldt : Maak ze eens los, schuur ze eens op (schoonmaken) en meet dan nog eens.
Een losse connector/bout of schroef kan dit ook veroorzaken. Controleer dus ook of alle kabel moertjes en schroefjes goed zijn aangedraaid
Sommige Volvisti knippen de kabels bij de accu ook wel af en zetten er een gloednieuwe klem op, met vaak goede resultaten.
Je kan ook even voelen aan je accu klemmen en de verscheiden kabels en punten of ze (abnormaal/bovenmatig) warm zijn.
Een voltage drop van 2 volt is nogal flink..iets moet dus aardig warm worden!
Gewoon alle massa en dikke plus kabels even bij langs gaan en checken.
Als je iets verkeerds had aangesloten had je wel vonken gezien
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wilde nog een edit plaatsen maar was te laat;
Edit; wat ik mij afvraag; als je bij meten direct op de accu verwacht dat hij van 12volt bij stationair naar rond de 14 gaat bij gasgeven, dan verwacht je toch ook dat als je direct op de dynamo meet dat hij omhoog gaat bij gasgeven ten opzichte vasn stationair? Of niet?