Wat te doen? Ik weet wat te doen! We hebben een blok!
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Nu de helicoil actie met een klapper mislukt is ben ik mij aan het bedenken wat ik het beste zou kunnen gaan doen...
Meerdere optie's
Optie 1: Op mijn oude blok zit nog een kop, dus deze kop op dit blok zetten en weer gaan. (geen idee in welke staat deze kop is, moet hem er nog even vanaf trekken)Voordeel: De kop heb ik al, hoeft dus niet aangeschaft te worden.Voordeel: Ik hoef er niet veel KM's voor te maken om een ander blok op te halen.Voordeel: Goedkooptste optie.Voordeel: Gelijk een berg zooi naar het oud ijzer (oude onderblok en verotte kop)Nadeel: Heel erg veel werk, deze kop is een 'oud' type en het blok in mijn wagen is een 'nieuw' type, de hele distributie bende moet dus omgebouwd en omgezet worden naar een oud type (andere looprol, andere riem, andere waterpomp, Voordeel hierbij is wel: dit alles heb ik al, namelijk op mijn oude blok, waar het pas 1000 KM op zat....)Nadeel: Ook weer opnieuw afstellen.
Optie 2: Een ander blok kopen...ik heb hierbij 2 mogelijkheden.Jaap hier op het forum heeft interesse bij een 940 TDIC sloper met 475 DKM op de teller.Het blok kan ik wel overnemen.
Voordeel: Compleet pakket, lopende motor. Simpelste 'oplossing', blok overzetten en gaan.Voordeel: Twee kapotte blokken naar het oud-ijzer.
Nadeel: Hoge km-stand van 475 DKM (maar goed, het blok dat ik nu heb zit al op 622 DKM)Nadeel: Veel werk en Veel KM's maken, de sloper staat in Belgie en het blok moet er nog uit..
Optie 2-2.Ik kreeg een D24 aangeboden met 'volgens zeggen' 280.000 KM's erop, blok liep goed.Kosten: 200 euro.Voordeel: het Turbo nummer staat in het onderblok geslagen, ik kan hem dus ombouwen tot Turbo met alle spullen van mijn oude blokjeVoordeel: Minimale kosten.(Alle onderdelen heb ik immers al..)Voordeel: 2 kapotte blokken naar het oude-ijzer.Voordeel: Erg lage KM-stand.
Nadeel: Heel erg veeeeel werk!! Volledige ombouw van het blok, kop kan wel blijven zitten, maar carterpan moet eraf, spruitstukken moeten omgewisseld worden, Turbo pomp erop, opnieuw afstellen...) Het valt zeker te doen, en ik heb het eerder gedaan. Dus het is een mij bekend klusje.En hij moet nog in de wagen gelegd worden..Optie 3:Gewoon niks doen en afwachten tot er een goed TurboDiesel blok voorbij komt.....
Advies is welkom!
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Borghs
- Junior lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Verkeerde motor...en te ver weg.Godspeed schreef : www.blocket.se/orebro/V70_tdi_Motor_med_...901.htm?ca=3&w=3
Wel toepasselijk sinds die van mij ook nog maar op 5 pootjes loopt....
Ik moet een 6 cilinder VW D24 hebben.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wilfred
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Dat is nog het alleeeer meeste werk.areiter schreef : Bouw de turbodiesel om tot een 16v met een goede gasinstalatie... Wilfred
Voorste balk waar de motor op rust is anders.Schokdempers zijn anders vanwege het gewicht van het Dieselbok, met een 16V erin staat die dus veels te hoog.
Complete aandrijving moet omgebouwd worden.
Complete dashboard moet eruit om de complete kabelboom om te wissellen.Brandstoftank moet omgewisseld worden vanwege pomp12V electrische pomp onder de stoel plaatsen...
Etc..Etc.
En dan: de 16V is NIET geleverd in deze jaartallen en ook niet in de 760.De RDW zal dit nooit 1,2,3 goedkeuren. Extra kosten, mogelijk een ritje lelystad voor onderzoek.
Omkeuring van 6 cilinder naar 4 cilinder en omkeuring van motorinhoud en omkeuring van vermogen en omkeuring van brandstofsoort.
Nee...ik begin daar niet aan.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik ben over twee weken een week vrij dan gaan we dat blok er netje in hengelen.
mits je die baggerbak schoon hebt gespoten.
niet de goedkoopste maar wel de beste oplossing afscheid nemen van die troep en een netjes blok erin.
zat net nog te denken 1seconde voor de bigbang had ik mijn hand daar nog
succes met je gedachten optie 2 en schoon is mijn advies
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Of heb ik iets gemist?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ja, iets gemist Wytze.Wytze schreef : www.volvo700vereniging.nl/node/43389 Of heb ik iets gemist?
Hij wil 500 euro voor de kale wagen hebben, zonder velgen en interieur, etc.
Ik heb een bod gedaan van 300 euro, geen reactie.
En dan...hoe wil je het ding gaan vervoeren? waar moet ie gaan staan? blok eruit en dan? wat moet je met de rest?
Groeten,Gerben
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Ja..maar schoon spuiten gaat moeilijk worden Harm..dat ding rijdt bijna niet....tuinslang is niet in de buurt...dus...vieze handjes en/of daar bij jou afspuiten.harm ut fryslan schreef : ..Heel verhaal...
Ik wacht nog even de mogelijke andere reactie's af voordat ik een besluit neem....
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zou je ook je huidige kop naar een revisie bedrijf kunnen brengen.
Die kunnen dat gewoon in orde maken.
Kost je ook de wereld niet.
En je hebt alles gelijk in orde.
Wat betreft omkeuren van 6cil diesel naar 16v benzine/ lpg. Dat stelt werkelijk geen drol voor.
Auto's voor '96 (als ik mij niet vergis) hoeven alleen te voldoen aan de apk eisen, en het moet er gewoon netjes inliggen. Alles goed vast, geen grote lekkages.
Been there done that.
Voorbeeldje van een vriend&klant van mij;
i161.photobucket.com/albums/t233/zoetahmeerdah/Foto0386.jpg