Verstuiver wil er niet uit...(draait door?) HIJ IS ERUIT!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2012 23:16 #1351157 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo dus?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2012 23:34 #1351159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yeah
Leuk filmpje, lekker Hillbilly accentje (die man praat net als Jodie Foster in the Silence of the Lambs). Alleen kan je dit nu allemaal doen met de kop gemonteerd? Misschien met een stofzuiger ernaast houden? Als er spaanders in je cylinder vallen is dat niet fijn. En zo'n meeneemeindje eraf tikken met een drevel lukt toch haast niet zonder dat dit dan in de cylinder verdwijnt. Als de kop eraf moet dan is dat wel weer sneu geld lijkt me (nieuwe pakking monteren enzovoorts). Maar ik dacht dat ze wel vaker bougiegaten voorzien van een helicoil zonder dat de kop er dan af moet. Of niet?

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 00:01 #1351161 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Truukjes
Tapvet gebruiken, blijven de spanen aan de tap kleven.
Meeneemeindje met een punt tangetje afbreken, met een drevel gaat het toch vaak niet of fout

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 00:03 #1351162 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Schroefdraad.
Ahh..duidelijk..ziet er nog best vet uit ook.
Nou moet ik alleen nog even meten / uitzoeken wat de schroefdraad is van een verstuiver..
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 00:10 #1351166 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ok

gerryberrie schreef : Ik zou graag gebruik maken van je aanbod Rob. Je weet zeker dat je de juiste maat hebt? Eennverstuiver isvwat groter dan een bougie... Ik heb ook geen ervaring met helicoils....even inlezen dus nog. Zou je het kunnen opsturen? Dan stuur ik het daarna gewoon weer terug. Groeten, Gerben

Ik stuur het wel even op Gerben, wordt wel maandag dan is dat goed?I.d.d. lekker veel vet gebruiken om de spanen te laten "kleven".Zit ook zeker de maat bij die jij nodig hebt, pb even je adres.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 00:15 #1351168 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic unterweg.

Chilm schreef : Zit ook zeker de maat bij die jij nodig hebt, pb even je adres.

Komt eraan.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 09:38 #1351185 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar niet volgens het fimpje
Volgens mij moet je niet zo een schroefdraad tappen, gewoon doordraaien is niet de manier,
Zijn betere filmpjes van.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 10:17 #1351196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Beetje
Dat is een beetje afhankelijk van het materiaal toch ? Als de tap niet overdreven zwaar begint te lopen kun je toch gewoon doordraaien ? Als het heel zwaar gaat is even terug beter om de spaan te breken, of eventueel er helemaal uit om de spanen eruit te halen (bij een blind gat). Met machinetappen meer/vaker terugdraaien, die breken snel (ervaring). Beetje vet is sosieso wel aan te bevelen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 17:24 #1351248 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helicoil...
Ik herinner mij dat toen ik destijds bij Hollandse signaalapparaten werkte, een bedrijf dat militaire apparatuur ontwikkelt, men NOOIT rechtstreeks een RVS bout of wat dan ook in gietaluminium mocht zetten. De gietaluminium behuizing van de apparaten die werden ontwikkeld werden voorzien van een helicoil om een bout in te draaien. Dit had te maken met het electrische contactpotentiaal tussen aluminium en staal. Op gegeven moment veroorzaakt dat corosie.... Deed men dat maar altijd bij onze Volov's, dan kreeg je de bouten altijd weer netjes los, maar dat wordt wel een dure aangelegenheid.
Robert

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-03-2012 17:37 #1351253 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Tappen
De juiste tap voor het bijbehorende materiaal..............
Smeren met de juiste vloeistof, icm het materiaal, vet is niet ideaal. Alleen gebruik als je geen spanen wil verliezen.
Machine tappen moet je "non-stop" doordraaien, als tie vastloopt, heb je niet de juiste tap voor het juiste materiaal.
Een verspanende bewerking onderbreken is killing voor het oppervlak en de snijkant..............
Voor blinde gaten heb je ook speciale tappen, wanneer de draad tot onderin het gat door moet lopen.
Tap- broads- vloeistoffen;
Rocol, altijd goed, de dampen die er vanaf komen zijn wel kanker verwekkend.
Dormer; groen of blauw, soms beter toegepast op het materiaal waarvoor het bedoeld is.
Het is wel erg dun, kan soms een nadeel zijn

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC