Verstuiver wil er niet uit...(draait door?) HIJ IS ERUIT!

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2012 21:45 #1091809 door Gerben Mol
Hallo Volvisti, Wou vandaag even de 1e 3 verstuivers vervangen van mijn TDIC. De 1e is zomaar gedaan...op naar de 2e.( cilinder.2)..hij lijkt zelfs gewoon los te zitten...maar je kan blijven draaien..en dat gaat nog best makkelijk ook....maar hij komt er Niet uit..draait alleen maar rond...??? De 3e was ook zomaar gedaan.. Hoe ga ik nou in hemelsnaam die verstuiver eruit krijgen? Groeten, Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2012 23:00 #1351012 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Draad kapot
De schroefdraad is waarschijlijk kapot.
omhoog trekken en tegelijkertijd draaien...............

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2012 23:17 #1351011 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat klinkt niet goed
Gerben,
Dat klinkt niet goed. Ik heb met je te doen als ik dit lees.
Als een verstuiver vast zit, en dat kan bij uitdraaien, ze zitten vaak behoorlijk vast en willen niet meewerken. Het vreet vaak in. Dan moet je niet de boel forseren in het aluminium. Dat moet je met beleid doen en alle tijd voor nemen. Desnoods een paar dagen met WD40. We wonen veel te ver van elkaar vandaan anders had ik je met alle goede wil willen helpen met je diesel.
Het lijkt er op dat je de draad hebt rotgedraaid.  Als ik het zo lees....
Nog geen paniek, even rustig nadenken en rustig kijken wat er aan de hand is.
Daarna bedenken wat de volgende stap moet zijn..
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2012 23:26 #1351019 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oei
Gerben, ik hoop idd niet dat je de schroefdraad nu uit de kop hebt gedraaid...  Eigenlijk zou je nu met 2 man moeten zijn, dan kan de een de verstuiver wat geforceerd omhoog drukken en de ander (heel langzaam aan) losdraaien.
Doe dit aub met beleid en niet met grof geweld want anders kost het je de kop.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2012 23:30 #1351021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SM
Gerben ik kom tot de conclusie dat jij een groot SM liefhebber moet zijn

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2012 00:02 #1351030 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Draaien.
Ik heb zelf niks geforceerd...dop op de verstuiver gezet en ratel erop...en kon hem zonder moeite ronddraaien..je kon alleen blijven ronddraaien...gebeurde helemaal niks...ja..verstuiver draait vrolijk rondjes...meer niet.
Zat niet vast...ging moeiteloos.
Hmm...hoop niet dat de schroefdraad rot is..zou ik niet blij van worden.
Toch maar even een manier zien te bedenken om de verstuiver omhoog te drukken/trekken.
@Rob...hoezo kom je daar op?
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2012 08:11 #1351043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zie je ook sporen van weglekkende compressie?
Als een verstuiver zó los zit als beschreven zou hij er toch bijna vanzelf uitgeblazen moeten worden........
Op z'n minst moet je sporen zien van weglekkende compressie langs je verstuiver.Ik zou even met een revisiebedrijf bellen of er ook helicoils bestaan voor deze maat schroefdraad en of ze de mogelijkheid hebben die voor jou te boren/ruimen en tappen.Iedere helicoil heeft namelijk een speciale boor en tap, ja zelfs een apparaatje voor het inbrengen van de coil.
Vor het verwijderen zou je misschien gebruik kunnen maken van perslucht;
van betreffende cilinder zuiger ONDERIN zetten met de beide kleppen gesloten, perslucht toevoeren via gloeistiftgat en dan verstuiver al trekkend er uit proberen te draaien.Kijk wel uit op het moment dat hij loskomt want bij 8 bar staat er serieus kracht achter de verstuiver.
ONDERIN omdat je niet wilt dat de luchtdruk de zuiger onverwachts met een noodgang naar beneden sjeest terwijl jouw ledematen ergens tussen bekneld raken of de auto zich in beweging zet.
Voordeel van perslucht is ook nog eens dat losse draadresten direkt uit je boring worden geblazen i.p.v. in de cilinder vallen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2012 11:50 #1351075 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic balen
Gerben, wat een pech heb jij zeg...
 
Kan het inderdaad niet zo zijn dat de compressie weglekt, vandaar het slechte lopen / roken?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2012 11:50 #1351074 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic geen perslucht voorhanden.
Ja, beetje remmenreiniger/wd40 spuiten op de verstuiver en je ziet de luchtbelletjes onder de verstuiver doorkomen...
Heb helaas geen perslucht voor handen.......
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2012 11:52 #1351077 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic eeuh

Woes schreef : Gerben, wat een pech heb jij zeg...

Dat is nog een understatement ;)
Dank voor je medeleven :)

Woes schreef : Kan het inderdaad niet zo zijn dat de compressie weglekt, vandaar het slechte lopen / roken?

Dan zou die iniedergeval wel op de rest van de 5 cilinders moeten aanslaan...
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD