Verstuiver wil er niet uit...(draait door?) HIJ IS ERUIT!
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
omhoog trekken en tegelijkertijd draaien...............
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat klinkt niet goed. Ik heb met je te doen als ik dit lees.
Als een verstuiver vast zit, en dat kan bij uitdraaien, ze zitten vaak behoorlijk vast en willen niet meewerken. Het vreet vaak in. Dan moet je niet de boel forseren in het aluminium. Dat moet je met beleid doen en alle tijd voor nemen. Desnoods een paar dagen met WD40. We wonen veel te ver van elkaar vandaan anders had ik je met alle goede wil willen helpen met je diesel.
Het lijkt er op dat je de draad hebt rotgedraaid. Als ik het zo lees....
Nog geen paniek, even rustig nadenken en rustig kijken wat er aan de hand is.
Daarna bedenken wat de volgende stap moet zijn..
Robert
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Doe dit aub met beleid en niet met grof geweld want anders kost het je de kop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Zat niet vast...ging moeiteloos.
Hmm...hoop niet dat de schroefdraad rot is..zou ik niet blij van worden.
Toch maar even een manier zien te bedenken om de verstuiver omhoog te drukken/trekken.
@Rob...hoezo kom je daar op?
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Op z'n minst moet je sporen zien van weglekkende compressie langs je verstuiver.Ik zou even met een revisiebedrijf bellen of er ook helicoils bestaan voor deze maat schroefdraad en of ze de mogelijkheid hebben die voor jou te boren/ruimen en tappen.Iedere helicoil heeft namelijk een speciale boor en tap, ja zelfs een apparaatje voor het inbrengen van de coil.
Vor het verwijderen zou je misschien gebruik kunnen maken van perslucht;
van betreffende cilinder zuiger ONDERIN zetten met de beide kleppen gesloten, perslucht toevoeren via gloeistiftgat en dan verstuiver al trekkend er uit proberen te draaien.Kijk wel uit op het moment dat hij loskomt want bij 8 bar staat er serieus kracht achter de verstuiver.
ONDERIN omdat je niet wilt dat de luchtdruk de zuiger onverwachts met een noodgang naar beneden sjeest terwijl jouw ledematen ergens tussen bekneld raken of de auto zich in beweging zet.
Voordeel van perslucht is ook nog eens dat losse draadresten direkt uit je boring worden geblazen i.p.v. in de cilinder vallen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Kan het inderdaad niet zo zijn dat de compressie weglekt, vandaar het slechte lopen / roken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Heb helaas geen perslucht voor handen.......
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Dat is nog een understatementWoes schreef : Gerben, wat een pech heb jij zeg...

Dank voor je medeleven

Dan zou die iniedergeval wel op de rest van de 5 cilinders moeten aanslaan...Woes schreef : Kan het inderdaad niet zo zijn dat de compressie weglekt, vandaar het slechte lopen / roken?
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.