Diesel wil Niet aanslaan.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2011 18:50 #1342198 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic VOLGAS
De truuk om hem aan te krijgen zonder gloeierij is VOLGAS geven, anders doet ie zowiezo niks, zelfs bij 25 C graden.
Dr moet lekker veel brandstof worden ingespoten, dan gaat ie wel roken!

Dit wist ik eerst ook niet, zonder gloeerij slaat die van mij wel aan als je ik VOLGAS geef.
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2011 22:16 #1342235 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hans
Bekende auto, heb hem toen nog bijna gekocht, we konden het alleen niet eens worden over de prijs, deze heb je uit Harderwijk Toch?? met een mooi rood interieur, motor was toen wel tikkie lopen en de motor was ook koud toen(was er om half 9 eerder dan de verkoper en de auto stond buiten).
Mocht je nog problemen krijgen of hebben met starten laat het mij maar even weten, kiek ik wel even.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2011 22:51 #1342241 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ah!

gerryberrie schreef : De truuk om hem aan te krijgen zonder gloeierij is VOLGAS geven, anders doet ie zowiezo niks, zelfs bij 25 C graden.
Dr moet lekker veel brandstof worden ingespoten, dan gaat ie wel roken!Dit wist ik eerst ook niet, zonder gloeerij slaat die van mij wel aan als je ik VOLGAS geef.
Groeten,Gerben

Gerben,
Goed zo! Zoals ik voorheen zei: een diesel start altijd! Tenminste als de brandstofpomp in orde is. En ze starten ook zonder voorgloeien. Vol gas geven was het advies. En maar doorstarten, dan komen die zelfontbranders op gegeven moment vanzelf tot leven en dan lopen ze en blijven lopen. Kan geen benzinemotor tegen op!........ Super betrouwbaar zijn diesels met mechanische inspuiting. Ze doen het altijd.
Dieselgroet,
Robert

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2011 00:34 #1342254 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic altijd
De mijne start ook altijd, als ik vergeet voor te gloeien ( als ik net uit een andere auto kom ) zonder gas tegeven. De startmotor heeft een paar slagen meer nodig, maar hij doet het altijd, zonder gas bij te geven. Kopen ?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2011 00:37 #1342257 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gloeit
Als je meteen doorstart gaan de gloeipluggen toch nog gloeien! Ook al draait de startmotor, dat ie dan wat langer nodig heeft kan wel kloppen, de pluggen moeten even opwarmen en dan slaat ie aan.
Zelfs als het voorgloeilampje uitgaat  blijven de pluggen nog zo'n 7 seconden lang stroom krijgen van het Relais!
Haal de zekering maar eens uit het relais en probeer dan eens te starten.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2011 10:57 #1342284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt heb de auto uit
klopt heb de auto uit harderwijk bij classic handelaar weg. april 2010 heb ik em daar gekocht is em idd met dat mooie rode leren intieur ben ondanks de toch tegenvallende dingetjes (water onder de vloermatten en gaten in de bodem onder bestuurderstoel) en alle ellende wel wijs met de wagen en zal em ook nooit weg doen, nu de vloer bekleding eruit gehaald en straks de boel maar ff netjes opknappen.
in juni 2010 eerst al de splines uit de koppel omvormerverdwenen, heb toen een gebruikt blokkie kompleet met automaatbak uit een 940 tdic er in gehangen denk eerst maar ff zien hoe et spulletje rijd en draait en dan week erop maar ff nieuwe distubutie set erop. had dit beter meteen kunnen doen want na 4 dagen was de bout van mn krukaspoelie losgelopen en de kop dus aan vlarden. toen maar weer mn oude blok aan goede automaatbak gezet en dat er in en dat draait ondanks alles nog steeds als een beest.
gister avond de pomp nog weer ff iets vroeger gezet (maar nog steeds later dan officieel hoort) en ist nu ook weer als van ouds paar keer rond en hij loopt (maar wel gloeien) dit blok starte vorig jaar met min 10 ook gewoon ondanks dat ie gaar is, pomp timing kan wereld van verschil geven. gewoon ff de bout van je nokkenastandwiel tegen schutbord aan los motor ff iets verdraaien (centimetertje of anderhalf) en bout weer goed vast en merk et verschil.
het blok van de 940 tdic die er straks weer in komt die sloeg idd ook gewoon aan na paar keer rond zonder te gloeien.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC