Diesel loopt 1 op 5
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Vanochtend stond er gelukkig totaal geen druk meer op de KVS leidingen en reservoir. Hoefde ook niets bij te vullen gelukkig.
Lijkt dus mee te vallen, zal de boel gaan doorspoelen en een andere kvs reservoir dop opzoeken.
Hij liep vanochtend wel even op 4 cilinders, jeetje wat een geschud, maar hij liep al gauw weer goed en stabiel op 6 pootjes.
Groeten,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Even alle gloeibougies individueel testen.gerryberrie schreef : Hij liep vanochtend wel even op 4 cilinders, jeetje wat een geschud, maar hij liep al gauw weer goed en stabiel op 6 pootjes.
Doen ze het alle zes dan is er lucht in je verstuiver-leidingen gekomen via de pomp.
Werkt de koudestartinrichting? Iets aangetrokken bij koude motor en helemaal terug bij warme motor?
Adrian
740 91 D24 M47 airco 310k 1997 ==> 597k nu
940 96 B230FK AW71L ecc 115k 2005 ===> 203k nu
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je kan eens kijken of de dop van je koelwaterres. wel goed ontlucht. Zitten twee kleine ventieltjes in de dop, zitten veertjes aan, dopje iets oplichten en de luchtslang erdoor. Daarna kun je testen door er op te blazen. Of tijdelijk je dop iets lossen en rijden. Is alleen de ingaande kw slang hard? dus die naar je thermostaathuis loopt of alle slangen(onderste die aan de onderkant vd rad. loopt ook? als alleen degene naar je thermostaat hard is, huis los en kijken of daar de boel niet dicht gekoekt zit. Als alle slangen hard zijn verdenk ik de dop.
Als er zoveel diesel in je carter verdwijnt zou ie niet meer lekker lopen denk ik. Misschien een lekke tank, een stuk carton onder de tank leggen en kijken of ergens drupt? Zou je ook onder je blok kunnen doen en em dan een tijdje laten lopen, misschien ff wat gas geven tussen door voor het mooie geluid.
Om de moed erin te houden: zijn koningsblokke mar ze geven wat weerstand af en toe maar als je alle pijnpuntjes opgelost hebt dan loopt het mooi en loopt het tonnen
gr.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Beide slangen werden hard, en de reservoir dop ontluchte naar mijn mening totaal niet, dus een andere dop erop.
Heb ook gelijk het kvs systeem 4x doorgespoeld.
Kwam een hoop zooi weer uit, niet normaal.
Tussen 3 spoelingen door heb ik alles weer gedicht en gevuld en een rondje gereden, iedere keer kwam er een weer bak zooi uit.
Drukopbouw was gelijk ook minder.
Na de 3x een wat langer ritje gemaakt, maar hij bouwde weer druk op.
Toen de thermostaat maar eens verwijderd (die ik trouwens gelijk nieuw had geplaatst) en zonder thermostaat gereden: GEEN drukopbouw meer.
Maar bij de AMH een nieuwe thermostaat gehaald en erin gedaan: geen asociale drukopbouw meer, gewoon normale drukopbouw nu.
Lijkt dus opgelost te zijn.
Vandaag heeft ie trouwens 1 op 11 gereden, een stuk beter dan eerst, maar nog steeds magertjes.
zo'n 120 KM gereden vandaag.
Heb nog steeds totaal geen lek kunnen vinden, het lekt nergens.
<a href="/node/38560">Goed naja, op naar het volgende vreemde probleem.</a>
Iniedergeval geen asociale druk-opbouw meer.
Het zijn inderdaad koningsblokken, maar van tegenwerken houden ze wel.
Groeten.Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik bedacht maar wat (doe mij maar een V6 :-; )
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
Maar 1 op 11 begint er meer op te lijken.
Groetjes Bouke
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Erg Bedankt!...en ik Droom ondertussen zelfs over Diesels

Hmm...the smell of Diesel in the morning

Het begint er steeds meer op te lijken!
Groeten,Gerben
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Verstuiver 5 en 6 zijn zeikenat, nummer 1,2,3 en 4 zijn gewoon droog.
Eerst waren 5 en 6 ook droog, maar die zijn nu doorweekt.
Precies waar je het vervelendste bijkan...
Maar ze doen niet lekken bij stationairloop en ook niet bij verhoogd toerental...mogelijk dus alleen "onder last" als de druk het hoogst is.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
het zou kunnen zijn dat als je er goeie in hebt zitten straks dat hij nog wel wat rookt maar dat moet ik er ook wel uit kunnen krijgen, is ook een leuk klusje nog fijner afstellen hahahaha, een diesel kan namelijk ook als een naaimachientje lopen.
Tom.