Diesel loopt 1 op 5
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 21:48 #1087036
door Gerben Mol
Diesel loopt 1 op 5 is gemaakt door Gerben Mol
Hallo Volvisti,
Vandaag even voor het eerst wat snelweg kilometers met de Diesel gemaakt, even zo'n 100 KM gereden.
Eerst even helemaal vol getankt.
Voorzichtig warm-gereden en heel rustig naar de 120 gebracht.
Ging perfect, rijdt perfect en zalig!
Maar tijdens dit ritje van 100 KM zag je het tank-inhoud metertje vrolijk naar beneden gaan.
Hij heeft zo'n 20 liter verstookt op 100 km, wat inhoud, dat ie 1 op 5 heeft gelopen.
Beetje dorstig dus!
Heb geen lekkende leidingen meer gevonden, alles is droog, kapje open, motor draaien en wat toeren in, geen enkele leiding lekt.
Ook op de pomp geen lek, en ook geen lekkende leidingen onder de wagen.....
Waar is die Diesel dan gebleven?
Roken doet ie ook niet asociaal.
Groeten,Gerben
PS> Helaas waren na dit ritje de KVs slangen weer knoei en knoei hard....hoop dat het meevalt.
Vandaag even voor het eerst wat snelweg kilometers met de Diesel gemaakt, even zo'n 100 KM gereden.
Eerst even helemaal vol getankt.
Voorzichtig warm-gereden en heel rustig naar de 120 gebracht.
Ging perfect, rijdt perfect en zalig!
Maar tijdens dit ritje van 100 KM zag je het tank-inhoud metertje vrolijk naar beneden gaan.
Hij heeft zo'n 20 liter verstookt op 100 km, wat inhoud, dat ie 1 op 5 heeft gelopen.
Beetje dorstig dus!
Heb geen lekkende leidingen meer gevonden, alles is droog, kapje open, motor draaien en wat toeren in, geen enkele leiding lekt.
Ook op de pomp geen lek, en ook geen lekkende leidingen onder de wagen.....
Waar is die Diesel dan gebleven?
Roken doet ie ook niet asociaal.
Groeten,Gerben
PS> Helaas waren na dit ritje de KVs slangen weer knoei en knoei hard....hoop dat het meevalt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 22:01 #1316632
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hoop dat je dit droomt
gerben ik hoop dat dit een droom van je was!
jeetje wat kan er nu nog zijn met de ouwe diesel?
je hebt wel erg veel pech hoor, en net wat je zegt niet veel roken niet lekken waar is de diesel dan!
stom iets maar trek je pijlstok vd olie er eens uit.
ik heb een keer een lekke benzine pomp gehad van een mustang en had het carter vol benzine.
maar de slangen hard echt hard dan dat betekent niet veel goeds.
hopelijk komen er goeie tijden voor je aan jongen
gr ellen en harm
jeetje wat kan er nu nog zijn met de ouwe diesel?
je hebt wel erg veel pech hoor, en net wat je zegt niet veel roken niet lekken waar is de diesel dan!
stom iets maar trek je pijlstok vd olie er eens uit.
ik heb een keer een lekke benzine pomp gehad van een mustang en had het carter vol benzine.
maar de slangen hard echt hard dan dat betekent niet veel goeds.
hopelijk komen er goeie tijden voor je aan jongen
gr ellen en harm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 22:13 #1316634
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic To-bad
Hallo Harm,
Helaas geen Droom...eerder een nachtmerrie, en was het maar een nachtmerrie geweest, dan was ik iniedergeval wakker geworden met "gelukkig was het maar een droom". (De Diesel doet het nog perfect)
Helaas is het niet zo.
De Diesel doet het voorderest gewoon perfect en loopt heel netjes! heel netjes, vergeleken met de vorige kop.
Had afgelopen dagen al wat ritjes op en neer Langezwaag en 1 keertje Heerenveen gemaakt, en een paar keer naar de supermarkt in het dorp..hierbij waren de slangen gewoon nog "zacht", wel ietwat druk erop (logisch) maar niet erg veel.
Vandaag na het 100 km snelweg ritje waren de slangen weer kei-hard, net zo hard als met de vorige kop......dat was ff een k*t moment.
Viel niet eens in te-knijpen.
Ik laat hem ff een nachtje staan en morgen als ie koud is maar eens kijken of er nog druk op staat.
en ook maar zien hoeveel KVS er dan bij moet.
Ff olie-niveau gepeild net...en mogelijk komt inderdaad de Diesel in het carter terecht...het niveau is zomaar opeens een kleine CM boven MAXimaal niveau gaan staan.....olie is ook erg dun.
Hoe kan dat nou weer...
Ik hoop al heel lang op goede tijden...maar blijkbaar ben ik vervloekt met pech
Groeten,Gerben
Helaas geen Droom...eerder een nachtmerrie, en was het maar een nachtmerrie geweest, dan was ik iniedergeval wakker geworden met "gelukkig was het maar een droom". (De Diesel doet het nog perfect)
Helaas is het niet zo.
De Diesel doet het voorderest gewoon perfect en loopt heel netjes! heel netjes, vergeleken met de vorige kop.
Had afgelopen dagen al wat ritjes op en neer Langezwaag en 1 keertje Heerenveen gemaakt, en een paar keer naar de supermarkt in het dorp..hierbij waren de slangen gewoon nog "zacht", wel ietwat druk erop (logisch) maar niet erg veel.
Vandaag na het 100 km snelweg ritje waren de slangen weer kei-hard, net zo hard als met de vorige kop......dat was ff een k*t moment.
Viel niet eens in te-knijpen.
Ik laat hem ff een nachtje staan en morgen als ie koud is maar eens kijken of er nog druk op staat.
en ook maar zien hoeveel KVS er dan bij moet.
Ff olie-niveau gepeild net...en mogelijk komt inderdaad de Diesel in het carter terecht...het niveau is zomaar opeens een kleine CM boven MAXimaal niveau gaan staan.....olie is ook erg dun.
Hoe kan dat nou weer...
Ik hoop al heel lang op goede tijden...maar blijkbaar ben ik vervloekt met pech
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 22:14 #1316635
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wet van Murphy
Dus,...
Sterkte!
Sterkte!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 22:20 #1316638
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klinkstom
maar mijn truck heefdt er ook iets last van.
alleen denk ik dat die pomp teweinig druk heefdt en daardoor erg rookt en ook warmer wordt ivm slechte verbranding.
zitten nieuwe verstuivers in trouwens
heb dit jaar bij een auto die 816,000km gereden heefdt en ong 10,000draai uren kraan er nog geen olie bij gegooit.
olie is dun.met brandstofresten dit verdampt ook weer trouwens
wat ik wil zeggen kan pomp zijn maar harde slangen heefdt daar niets mee temaken.
heb je de kopbouten nog nagetrokken en was de kop en het onderblok 100%schoon en vlak.
succes jongen
alleen denk ik dat die pomp teweinig druk heefdt en daardoor erg rookt en ook warmer wordt ivm slechte verbranding.
zitten nieuwe verstuivers in trouwens
heb dit jaar bij een auto die 816,000km gereden heefdt en ong 10,000draai uren kraan er nog geen olie bij gegooit.
olie is dun.met brandstofresten dit verdampt ook weer trouwens
wat ik wil zeggen kan pomp zijn maar harde slangen heefdt daar niets mee temaken.
heb je de kopbouten nog nagetrokken en was de kop en het onderblok 100%schoon en vlak.
succes jongen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 22:22 #1316639
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic 100% schoon en vlak
Kop en blok 100% schoon en vlak.
Kopbouten nog niet nagetrokken, volgens het boekje pas na 1000 KM met een Normale Koppakking, bij een stalen koppakking was dit NIET nodig stond er in de greenbook.
Groeten,Gerben
Kopbouten nog niet nagetrokken, volgens het boekje pas na 1000 KM met een Normale Koppakking, bij een stalen koppakking was dit NIET nodig stond er in de greenbook.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 22:24 #1316640
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Poetsblokje
Misschien toch nog maar eens een keer een wasmaschine blokje erin gooien en alles lekker schoonblazen.
Misschien dat er ergens iets "vast" zit, kijken naar de troep die eruit kwam, en de kleur van de KVS nu, die van mooi helder, nu aardig grauw en grijs is geworden.
Groeten,Gerben
Misschien dat er ergens iets "vast" zit, kijken naar de troep die eruit kwam, en de kleur van de KVS nu, die van mooi helder, nu aardig grauw en grijs is geworden.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 22:37 #1316644
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic huh
Dit meen je niet gerben, das wel verschrikkelijk veel man, nu begin ik te twijfelen of het aan mijn afstellen heeft gelegen hmmm vermoeden van niet want heb het volgens het boek gedaan,
zou het kunnen zijn dat het door de keerringen heen gaat van de pomp aandrijf wiel, dat hij daar zo lekt, k*t man en ik zit zelf nu zo krap in mijn eigen tijd dat ik niet kan komen kijken moet zelf morgen mijn nieuwe aanwinst transporteren naar Emmeloord,
maar hij loopt dus wel nog wel mooi en goed!!!!!!!!!!!!!!!, hoe zit het met het roken als hij mooi warm is is het dan weg????? koud zegt niet zo gek veel,
als hij warm een donker grijze rook heeft spuit hij te veel in wat inhoud dat de verstuivers niet jofel zijn of de retouren dicht zitten.
Haal met daglicht de inlaat van de turbo er eens vanaf als die nat en vochtig is van diesel weet je dat er dus te veel ingespoten word en dat hij dit er uit smijt via de uitlaat kleppen en zo ook door gaat naar boven in de kop door de druk en zo in je carter terecht komt, is een gedachte gang dit maar controleer het wel even en is makkelijk te doen.
je hebt er wel pech mee.
Tom.
zou het kunnen zijn dat het door de keerringen heen gaat van de pomp aandrijf wiel, dat hij daar zo lekt, k*t man en ik zit zelf nu zo krap in mijn eigen tijd dat ik niet kan komen kijken moet zelf morgen mijn nieuwe aanwinst transporteren naar Emmeloord,
maar hij loopt dus wel nog wel mooi en goed!!!!!!!!!!!!!!!, hoe zit het met het roken als hij mooi warm is is het dan weg????? koud zegt niet zo gek veel,
als hij warm een donker grijze rook heeft spuit hij te veel in wat inhoud dat de verstuivers niet jofel zijn of de retouren dicht zitten.
Haal met daglicht de inlaat van de turbo er eens vanaf als die nat en vochtig is van diesel weet je dat er dus te veel ingespoten word en dat hij dit er uit smijt via de uitlaat kleppen en zo ook door gaat naar boven in de kop door de druk en zo in je carter terecht komt, is een gedachte gang dit maar controleer het wel even en is makkelijk te doen.
je hebt er wel pech mee.
Tom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 22:46 #1316647
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Iets anders.
Hey Tom,
Denk niet dat het aan jouw afstellen ligt, hij loopt echt prachtig mooi!
Pomp heb ik gecheckt, is gewoon droog, riem van de pomp is ook droog, die hoor je zelfs janken van de droogte
Zal morgen bij daglicht de pomp nog eens goed inspecteren.
Voorderest is het ook nergens echt "nat".
Stinken naar Diesel doet ie ook niet.
Warm doet ie absoluut niet 'roken', al lijkt er wel een "waas" uit de pijp te komen, maar is erg moeilijk te zien.
Zal morgen de pijp is van de Turbo halen en bekijken.
Mogelijk dat die "damp" uit het kleppendeksel wel Diesel damp is...
Ook mogelijk dat de verstuivers inderdaad dicht zitten of de retouren niet jofel zijn.
Retour Leidinkjes zijn al aan de krappe kant, mogelijk dat dat te veel "weerstand" opleverd.
Die 760 had ook al een tijdje stil gestaan, mogelijk dat dus ook de verstuivers - retour leidingen zijn dicht "gegumd".
Morgen bij de AMH maar even wat leiding halen.
Zal ook het KVS systeem maar weer eens doorspoelen.
Groeten,Gerben
Denk niet dat het aan jouw afstellen ligt, hij loopt echt prachtig mooi!
Pomp heb ik gecheckt, is gewoon droog, riem van de pomp is ook droog, die hoor je zelfs janken van de droogte
Zal morgen bij daglicht de pomp nog eens goed inspecteren.
Voorderest is het ook nergens echt "nat".
Stinken naar Diesel doet ie ook niet.
Warm doet ie absoluut niet 'roken', al lijkt er wel een "waas" uit de pijp te komen, maar is erg moeilijk te zien.
Zal morgen de pijp is van de Turbo halen en bekijken.
Mogelijk dat die "damp" uit het kleppendeksel wel Diesel damp is...
Ook mogelijk dat de verstuivers inderdaad dicht zitten of de retouren niet jofel zijn.
Retour Leidinkjes zijn al aan de krappe kant, mogelijk dat dat te veel "weerstand" opleverd.
Die 760 had ook al een tijdje stil gestaan, mogelijk dat dus ook de verstuivers - retour leidingen zijn dicht "gegumd".
Morgen bij de AMH maar even wat leiding halen.
Zal ook het KVS systeem maar weer eens doorspoelen.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 23:12 #1316651
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic even meehelpen brainstormen
-is het verbruik echt zo beroerd of is je tankmeter of element gewoon kapot?controleren door volgooien,rit,volgooien en uitrekenen
-motorolieverdunning door diesellekkage kan je ruiken aan de motorolie, zeker als er op 100KM zo'n 10 liter (want daar hebben we het eigenlijk over) bij de motorolie terecht zou komen.verder kan je zo'n erge mate van brandstof bij de motorolie vaststellen door een aansteker onder je peilstok te houden als je die er uitgetrokken hebt; vrij snel branden = verdunning door diesel, knetteren is "verdunning" door KVS.
-probeer anders eens te rijden met de dop van de expansietank niet helemaal vast aangedraaid, compressiedruk of teveel aan KVS kan dan ontsnappen zonder gevolgen voor de druk in je tankje.Bovendien; is je drukdop wel in orde?Het kan natuurlijk dat een defecte dop het teveel aan bijgevulde KVS niet kwijt kan zodat je druk erg hoog oploopt.Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er iets barst...
-met lopende motor even de verstuiverleidingen stuk voor stuk lossen om vast te kunnen stellen of een evt. probleem zich wellicht rond één cilinder concentreerd.Een 6 cilinder kan ook op 5 poten verradelijk "mooi" lopen, terwijl het om beurt lossen van de verstuiverleidingen je soms op andere gedachten kan brengen.
-"diagnose" aan turbo lijkt me niet heel zinvol; als de brandstof er in die grote mate door zou spoelen zou je auto erg roken!Bovendien moet je dan je downpipe verwijderen om de hete zijde van je turbo te kunnen inspecteren op dieselresten.
In elk geval succes, ik zal m'n gedachten nog eens laten gaan.
-motorolieverdunning door diesellekkage kan je ruiken aan de motorolie, zeker als er op 100KM zo'n 10 liter (want daar hebben we het eigenlijk over) bij de motorolie terecht zou komen.verder kan je zo'n erge mate van brandstof bij de motorolie vaststellen door een aansteker onder je peilstok te houden als je die er uitgetrokken hebt; vrij snel branden = verdunning door diesel, knetteren is "verdunning" door KVS.
-probeer anders eens te rijden met de dop van de expansietank niet helemaal vast aangedraaid, compressiedruk of teveel aan KVS kan dan ontsnappen zonder gevolgen voor de druk in je tankje.Bovendien; is je drukdop wel in orde?Het kan natuurlijk dat een defecte dop het teveel aan bijgevulde KVS niet kwijt kan zodat je druk erg hoog oploopt.Het is natuurlijk niet de bedoeling dat er iets barst...
-met lopende motor even de verstuiverleidingen stuk voor stuk lossen om vast te kunnen stellen of een evt. probleem zich wellicht rond één cilinder concentreerd.Een 6 cilinder kan ook op 5 poten verradelijk "mooi" lopen, terwijl het om beurt lossen van de verstuiverleidingen je soms op andere gedachten kan brengen.
-"diagnose" aan turbo lijkt me niet heel zinvol; als de brandstof er in die grote mate door zou spoelen zou je auto erg roken!Bovendien moet je dan je downpipe verwijderen om de hete zijde van je turbo te kunnen inspecteren op dieselresten.
In elk geval succes, ik zal m'n gedachten nog eens laten gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam