Diesel loopt 1 op 5
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 23:16 #1316652
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Heb ik zo gedaan.
Gecontroleerd door voor het rijden vol te gooien, en na de 100km weer vol te gooien, ging dik 20 liter bij in.
Zal morgen eens een aansteker bij de peilstok houden en kijken wat er gebeurt.
Zal ook de leidingen eens lossen en kijken wat er gebeurt.
Groeten,Gerben
Zal morgen eens een aansteker bij de peilstok houden en kijken wat er gebeurt.
Zal ook de leidingen eens lossen en kijken wat er gebeurt.
Groeten,Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 23:17 #1316653
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb
ik heb als het moet nog wel ff verstuivers om te testen.
die zitten in de ouwe kop van die van mijn witte.
die mag je wel gebruiken om te testen.
zit zo even tedenken ik denk dat er twee problemen zijn!
1 de kop en 2 de pomp,verstuivers.
sterkte ik zou het ff niet weten.
die zitten in de ouwe kop van die van mijn witte.
die mag je wel gebruiken om te testen.
zit zo even tedenken ik denk dat er twee problemen zijn!
1 de kop en 2 de pomp,verstuivers.
sterkte ik zou het ff niet weten.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 23:21 #1316655
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Kop niet.
Hallo Harm,
Kop was goed, geen scheurtjes of andere gekke dingen.
Alleen de toelaatbare - acceptabele scheurtjes tussen de klepzittingen.
Henk H heeft de kop ook nog gezien.
Was een goede kop.
Wil jouw verstuivers inderdaad wel eens uitproberen.Heb hier gelukkig ook nog een setje verstuivers uit de originele brakke 940 kop.
Ook op het andere onderblok zag het er allemaal keurig uit, zelfs de KVS in dat blok was helemaal helder.
Mogelijk dat de verstuivers en de pomp niet helemaal jofel zijn.
KVS reservoir dop lijkt me ook een verdachte. zal die is wat lossen.(en zoeken naar een ander)
Wat me ook opviel bij het ritje, de temperatuurmeter stond ietsjes voorbij het midden, maar dan ook echt 1-2 mm voorbij het midden. (niks dus)
Geen idee of dit voorderest iets betekent heeft.
Groeten,Gerben
Kop was goed, geen scheurtjes of andere gekke dingen.
Alleen de toelaatbare - acceptabele scheurtjes tussen de klepzittingen.
Henk H heeft de kop ook nog gezien.
Was een goede kop.
Wil jouw verstuivers inderdaad wel eens uitproberen.Heb hier gelukkig ook nog een setje verstuivers uit de originele brakke 940 kop.
Ook op het andere onderblok zag het er allemaal keurig uit, zelfs de KVS in dat blok was helemaal helder.
Mogelijk dat de verstuivers en de pomp niet helemaal jofel zijn.
KVS reservoir dop lijkt me ook een verdachte. zal die is wat lossen.(en zoeken naar een ander)
Wat me ook opviel bij het ritje, de temperatuurmeter stond ietsjes voorbij het midden, maar dan ook echt 1-2 mm voorbij het midden. (niks dus)
Geen idee of dit voorderest iets betekent heeft.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 23:24 #1316656
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klopt
"""""""diagnose" aan turbo lijkt me niet heel zinvol; als de brandstof er in die grote mate door zou spoelen zou je auto erg roken!Bovendien moet je dan je downpipe verwijderen om de hete zijde van je turbo te kunnen inspecteren op dieselresten.""""""""
Klopt als een bus daarom vroeg ik ook hoe de rook eventueel was, want daar kun je bij een diesel al vaak veel aan zien.
Maar een lichte waas tja kan alsnog onverbrande diesel rook zijn dat kan goed door de turbo heen gaan.
Blijf het rot vinden voor je Gerben.
Tom.
Klopt als een bus daarom vroeg ik ook hoe de rook eventueel was, want daar kun je bij een diesel al vaak veel aan zien.
Maar een lichte waas tja kan alsnog onverbrande diesel rook zijn dat kan goed door de turbo heen gaan.
Blijf het rot vinden voor je Gerben.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 23:27 #1316657
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gewoon even met het
Gewoon even met het boerenverstand geredeneerd is dit wel een heel extreem probleem!
Stel dat je normaal voor 100KM 7 liter diesel nodig hebt (1 op 14) en nu ineens 20 liter ( 1 op 5) dan moet je dus ergens 13 liter kwijt raken.....
Even voor de beeldvorming, bijna 3 emmers diesel dus!
Via de "verbranding" zou je een rookgordijn trekken dat het landelijk nieuws zou halen.
Via de zuigerveren zou je carter doen overstromen.
Via een lekkage onder de motorkap zou je gek worden van de diesel-lucht.
Misschien een lekke brandstofretourleiding bovenop je brandstoftank?Heb je onder de hele auto goed gekeken?De br.st.insp.pomp zuigt veel meer diesel aan dan deze gebruikt, die ongebruikte diesel stuwt hij retour richting tank.Qua verbruiksverschil zou je haast denken dat die retourleiding er zowat naast ligt.
Stel dat je normaal voor 100KM 7 liter diesel nodig hebt (1 op 14) en nu ineens 20 liter ( 1 op 5) dan moet je dus ergens 13 liter kwijt raken.....
Even voor de beeldvorming, bijna 3 emmers diesel dus!
Via de "verbranding" zou je een rookgordijn trekken dat het landelijk nieuws zou halen.
Via de zuigerveren zou je carter doen overstromen.
Via een lekkage onder de motorkap zou je gek worden van de diesel-lucht.
Misschien een lekke brandstofretourleiding bovenop je brandstoftank?Heb je onder de hele auto goed gekeken?De br.st.insp.pomp zuigt veel meer diesel aan dan deze gebruikt, die ongebruikte diesel stuwt hij retour richting tank.Qua verbruiksverschil zou je haast denken dat die retourleiding er zowat naast ligt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 23:33 #1316658
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goeie
De retour naar de tank die loopt onder de auto door, en dat ruik je binnen niet das een hele goeie.
Tom.
Tom.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 23:42 #1316659
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Boerenverstand
Inderdaad is boerenverstand voldoende om te beredeneren dat dit extreem is 
Heb wel onder de wagen gekeken maar niets "bijzonders" gezien.
Wegen zijn ook helemaal kletsnat, dus "opvallen" doet het niet.
Zal morgen met lopende motor nog eens goed koekeloeren of het er niet ergens uitsproeit.
Rookgordijn dat het landelijk nieuws haalt heb ik iniedergeval zelf niet gezien
Extreem stinken naar het Diesel doet het ook niet.
Wagen heeft gisteren nog op de brug gestaan, toen was er niets bijzonders te zien.
Groeten,Gerben

Heb wel onder de wagen gekeken maar niets "bijzonders" gezien.
Wegen zijn ook helemaal kletsnat, dus "opvallen" doet het niet.
Zal morgen met lopende motor nog eens goed koekeloeren of het er niet ergens uitsproeit.
Rookgordijn dat het landelijk nieuws haalt heb ik iniedergeval zelf niet gezien

Extreem stinken naar het Diesel doet het ook niet.
Wagen heeft gisteren nog op de brug gestaan, toen was er niets bijzonders te zien.
Groeten,Gerben
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-05-2011 23:43 #1316660
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic manier van aftanken
Wanneer je een lege dieseltank in snel tempo volgooit ontstaat er veel schuim en slaat het tankpistool snel af.
Dit verschijnsel kan opgetreden zijn bij de 1e keer tanken.
Wacht je een paar minuten om het schuim te laten neerslaan dan gaat er gemakkelijk 5 liter of meer bij.
Bij het aftanken van een bijna volle tank heb je er minder last van.
Wanneer je je tank echt vol wilt hebben, laat je de diesel er zo langzaam mogelijk in lopen, dat voorkomt het ontstaan van schuim op de diesel in de tank.
Een motor die teveel diesel ingespoten krijgt zal altijd roken en dat doet de jouwe nou net niet meer.
Dit verschijnsel kan opgetreden zijn bij de 1e keer tanken.
Wacht je een paar minuten om het schuim te laten neerslaan dan gaat er gemakkelijk 5 liter of meer bij.
Bij het aftanken van een bijna volle tank heb je er minder last van.
Wanneer je je tank echt vol wilt hebben, laat je de diesel er zo langzaam mogelijk in lopen, dat voorkomt het ontstaan van schuim op de diesel in de tank.
Een motor die teveel diesel ingespoten krijgt zal altijd roken en dat doet de jouwe nou net niet meer.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2011 00:00 #1316661
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic afstellen
Afstellen heb ik volgens de groene lei(lij)draad gedaan, en die klopte op 0.90 zetten 2X rond tornen en dan moest hij tussen de 0.97 en 0.95 staan en stond er precies tussen in op 0.96 ,
mocht je het niet vinden wil ik wel kijken of ik die waarde omlaag krijg door hem dus uit eindelijk op die 0.90 te krijgen, mischien dat hier je hoge verbuik vandaan zou kunnen komen,
heb hem afgesteld op de TDIC waarde, mischien had ik die op de TD waarde af moeten stellen zit ik me nu te bedenken terwijl ik type, en dan vrouwen maar zeggen dat mannen niet kunnen multi tasken .
Tom.
mocht je het niet vinden wil ik wel kijken of ik die waarde omlaag krijg door hem dus uit eindelijk op die 0.90 te krijgen, mischien dat hier je hoge verbuik vandaan zou kunnen komen,
heb hem afgesteld op de TDIC waarde, mischien had ik die op de TD waarde af moeten stellen zit ik me nu te bedenken terwijl ik type, en dan vrouwen maar zeggen dat mannen niet kunnen multi tasken .
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2011 06:47 #1316670
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gerben
Gerben heeft toch een TIC ?Ik zou in inderdaad de retourleiding goed inspectoren. 1 op 5 zou je aan de motorloop moeten merken. Hij loopt goed zeg je, dus zou de diesel ergens anders moeten verdwijnen.
Moderators: Jerry Stam