Volvo 940 Gl D24TIC Slechte koude start + temperatuur meter werkt soms.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-04-2011 21:09 #1311799
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weet iemand hoe het zit in
weet iemand hoe het zit in belgie of dit mag of niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-04-2011 11:45 #1311999
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is een kat
Hallo,
Dit is een kat en geen roetfilter, volgens mij zijn die alleen op de dtic geplaatst. Je kan em er ook onderuit halen, leegmaken en terugzetten, geen haan die er naar kraait. Over je uitstoot hoef je je geen zorgen te maken wordt alleen maar beter. Heb je ook een egr-klep(net voor je inlaatspruitstuk met een slangetje eraan en een pijpje naar je uitlaat toe)?. Deze zit bijna zeker vast, deze kun je met een plaatje afdoppen.
Vermogen kan ook aan je inspuitmoment liggen, dus pomp iets vroeger zetten, gaat ie iets meer nagelen. Ook kan je eens naar je luchtfilter kijken, of deze tijdelijk verwijderen en kijken of het vermogen beter is. Vaak vervuilt het lucchtfilter door je cartervent. slang bovenop je klepdeksel, deze heb ik net voor de turbo verwijderd en verlengt en in een gat vd chasisbalk gestopt, wordt de binnenkant gelijk goed tegen roest beschermd...door de cartervent slang vervuilt je luchtfilter omdat er veel oliedamp doorheen gaat. Met dat waselement zou ik niet tobben, gewon vor par tientjes nieuwe inzetten.
gr.
ps als je uitlaat vor een td besteld ipv een dtic dan krijg je dezelfde pijp alleen zonder kat ertussen.
Dit is een kat en geen roetfilter, volgens mij zijn die alleen op de dtic geplaatst. Je kan em er ook onderuit halen, leegmaken en terugzetten, geen haan die er naar kraait. Over je uitstoot hoef je je geen zorgen te maken wordt alleen maar beter. Heb je ook een egr-klep(net voor je inlaatspruitstuk met een slangetje eraan en een pijpje naar je uitlaat toe)?. Deze zit bijna zeker vast, deze kun je met een plaatje afdoppen.
Vermogen kan ook aan je inspuitmoment liggen, dus pomp iets vroeger zetten, gaat ie iets meer nagelen. Ook kan je eens naar je luchtfilter kijken, of deze tijdelijk verwijderen en kijken of het vermogen beter is. Vaak vervuilt het lucchtfilter door je cartervent. slang bovenop je klepdeksel, deze heb ik net voor de turbo verwijderd en verlengt en in een gat vd chasisbalk gestopt, wordt de binnenkant gelijk goed tegen roest beschermd...door de cartervent slang vervuilt je luchtfilter omdat er veel oliedamp doorheen gaat. Met dat waselement zou ik niet tobben, gewon vor par tientjes nieuwe inzetten.
gr.
ps als je uitlaat vor een td besteld ipv een dtic dan krijg je dezelfde pijp alleen zonder kat ertussen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-04-2011 10:22 #1312367
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een kleine update
een kleine update:
Een Vriend van de familie die al heel zen leven met deze VW motoren heeft gewerkt heeft de afstelling gecontroleerd van de diesel pomp en deze stond iets te vroeg afgesteld dus mocht dit was element kapot zijn en ik vervang die gaat hij gwn noch vroeger ingesteld staan.
Wat we we gemerkt hebben is dat er lucht in de toevoer zit en we zien bij het starten het peil stijgen en waneer het boven is start hij. Ik dacht dat het was bij koude start doordat dis was al hij lang stil stond maar dat kon dus eve goed zijn doordat zen brandstof peil gezakt was.
Hij heeft mij nu aangeraden om een terugslag klep te steken tussen de invoer en de retour van de mazout.
Ivm de kat ik ga de inhoud er gewoon uit kloppen. Mocht daar het probleem zitten van het vermogen verlies. Moet noch steeds eens uit testen door zonder uitlaat te rijden.
En ik ga ook eens een plaatje maken voor die klep momenteel heb ik gewoon die sturing afgekoppeld en afgesloten.
Een Vriend van de familie die al heel zen leven met deze VW motoren heeft gewerkt heeft de afstelling gecontroleerd van de diesel pomp en deze stond iets te vroeg afgesteld dus mocht dit was element kapot zijn en ik vervang die gaat hij gwn noch vroeger ingesteld staan.
Wat we we gemerkt hebben is dat er lucht in de toevoer zit en we zien bij het starten het peil stijgen en waneer het boven is start hij. Ik dacht dat het was bij koude start doordat dis was al hij lang stil stond maar dat kon dus eve goed zijn doordat zen brandstof peil gezakt was.
Hij heeft mij nu aangeraden om een terugslag klep te steken tussen de invoer en de retour van de mazout.
Ivm de kat ik ga de inhoud er gewoon uit kloppen. Mocht daar het probleem zitten van het vermogen verlies. Moet noch steeds eens uit testen door zonder uitlaat te rijden.
En ik ga ook eens een plaatje maken voor die klep momenteel heb ik gewoon die sturing afgekoppeld en afgesloten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-04-2011 19:43 #1313855
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe update:
Terugslag
Nieuwe update:
Terugslag kleppen gestoken start nu heel wat beter noch niet perfect maar toch al beter.
UItlaat eens los gemaakt en wow gwn wow ongelofelijk dat verschil in power ik hoor men turbo en men blow off valve ! Zalig gewoon.
Nu noch men kat er af krijgen. Volgende week bij lokale garagist om zen put een te gebruiken want zo krijg ik em er niet af.
Terugslag kleppen gestoken start nu heel wat beter noch niet perfect maar toch al beter.
UItlaat eens los gemaakt en wow gwn wow ongelofelijk dat verschil in power ik hoor men turbo en men blow off valve ! Zalig gewoon.
Nu noch men kat er af krijgen. Volgende week bij lokale garagist om zen put een te gebruiken want zo krijg ik em er niet af.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam