Volvo 940 Gl D24TIC Slechte koude start + temperatuur meter werkt soms.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 11:55 #1086142 door V700 register
Hallo allemaal,
Ik heb op dit forum al zitten zoeken of er al iemand die dit poste maar nooit echt iets gevonden dat me kon helpen.
Mijn 940 heeft dus een zeer slechte koude start , volgens mij moet het iets te maken hebben met het voor verwarmen want hij draait snel rond.
Vanaf de 2de keer proberen start hij wel altijd. Wrs omdat hij dan al wat warmer is.
Wat kunnen hiervan de oorzaken zijn? En hoe kan ik deze het best controleren.
 
2De probleem:
Men temperatuur meter op het dash werkt maar af en toe dis is zo al heeel lang maar men ouders hebben er nooit naar laten kijken.
Kan er mij iemand zeggen waar de sensor zich bevind? Dan ben ik toch al iets verder :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 12:03 #1310789 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic koude start
Zoek eens op WAXelement die is voor de koude start inrichting die vervroegt de inspuiting meen ik, temp sensor weet ik zo niet heb de boeken niet bij de hand liggen.
 
Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 12:08 #1310790 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan.

TGTF schreef : Zoek eens op WAXelement

Hoewel je qua spelling gelijk hebt, denk ik, vermoed ik dat er onder WASelement meer te vinden is, op deze site, met een S ipv X.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 12:13 #1310791 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oeps
Oeps Te snel getypt solly moet idd WASelement zijn Thanks Bas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 12:25 #1310793 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic voorverwarmen
controleer eerst eens de gloeibougies, dat ligt immers het meest voor de hand.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 22:53 #1311267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor de suggesties
Bedankt voor de suggesties allemaal,
ik zal eerst proberen met de gloeikaarsen te controleren.
Ik heb wat verder opgezocht over dat waselement en gevonden dat er bij een warme motor wat speling moet zitten op de kabel van die metalen stop "ik ken de correcte naam niet" dat is er dus niet en dus denk ik dat  de was mms wel zou vermindert zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2011 12:05 #1311299 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervroeging met de hand
Hallo,
Er zit een handel haaks op je brandstofpomp, deze vervroegd je inspuiting bij koude-start, controleren of deze bij koud weer aangestrokken staat. Zo niet dan kan je ook even iemand anders laten start en dan kun jij de handle naar voren aantrekken en vasthouden(wel wat kracht gebruiken, hij gaat niet soeple naar voren). Als de moter dan wel goed start moet je het waselement vervangen.
Er zitten twee temp-sensoren op je blok, een links-voor (bestuurderskant) vlakbij de eerste gloeibougie, deze is voor je temperatuurmeter in de auto, een zit er aan de achterkant van het blok(tussen schutbord en achterkant van je blok), deze bepaalt je voorgloeitijd. Als je van deze het snoertje los maakt, gloeit je blok de maximale gloeitijd voor.
Eerst maar beginnen met de gloeibougies en de vervroeginghandle, dan komt het wel goed.
gr.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-03-2011 19:52 #1311491 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic The voor het antwoord! Ik
Thx voor het antwoord!
Ik heb nu de sensor gevonden en uitgemeten die werkt spijtig genoeg :p
De draden ook uit gemeten tot op het dash daar ook geen prob. Ik meet om de 2 andere draden op de connector 9v (Rood wit ) en de andere 2 denk ik niet dat die te maken hebben met de temp. Als ik een kleine spaning op de meter zet beweegt die dus momenteel heb ik geen flauw idee wat het zou kunnen zijn.
 
Ivm het starten  uw trucje WERKT :D hij start direct met deze hendel naar voor te trekken.
Nu is men volgende vraag wat nu? Waar kan ik zoon was element kopen of hoe kan ik deze repareren. En hoe ziet die er uit? Is dit het toestel waar die hendel en dus de kabel aan vast hangt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 14:21 #1311570 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wasel. verv.
Wat je het beste kan doen is een bosch servicepunt zoeken, in veenendaal zit er een weet niet of dit in de buurt is voor jouw anders even googlen. Daar kan je de elementen los kopen, is een busje met was erin en een pennetje die de kabel bedient, kost denk ik een/twee tientjes.
Waar de kabel naar binnen gaat zit het huis waar dit element in zit. Op dit huis zitten ook twee waterslangen, deze dichtknijpen met een lijmtang oid en loshalen van het huis. Het huis zelf zit vast met twee inbussen, deze lossen, let op er zit een veer in het huis die ervoor zorgt dat de handle wordt aangetrokken. Het huis staat dus een beetje onder spanning, de inbussen dus gelijkmatig losdraaien.
Als je het huis los hebt zit daarin het waselement. deze zit geborgt en moet je met een grote bijter oid losmaken, heb er destijds een sleutel voor gemaakt, en je kunt het nieuwe element plaatsen.
Je kan ook eerst het huisje loshalen en meenemen naar bosh-sp dan kunnen zij deze wisselen.In elkaar zetten is volhouden, huis staat onder spanning, lijmtang oid kan je helpen of een tweede handje erbij.Is zelf goed te doen
succes en wat zal ie weer lekker starten!
Let op niet het kabeltje loshalen aan de kant van het schutbord, anders moet je deze opniuew afstellen. Je kan "loshaken" door de handle iets naar voren te trekken en het busje over de kabel een kwart slag te draaien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2011 15:07 #1311574 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Al eens gedaan

seba-sw schreef : Nu is men volgende vraag wat nu? Waar kan ik zoon was element kopen of hoe kan ik deze repareren. En hoe ziet die er uit? Is dit het toestel waar die hendel en dus de kabel aan vast hangt?

In mijn diesel tijdperk heb ik hier ook mee lopen tobben.
Het hele verhaal <a href="/node/8670" target="_blank">staat hier</a>. Wellicht kun je daar iets uithalen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD