diesel rijders

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 20:27 #1300045 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ex...
Ex diesel rijder. Heb jarenlang diesel gereden. Mijn eerste auto was een Kadett 1.6D. Super zuinig, 1 op 22 of 4,5liter op de 100km. Daarna kwam een 740 2.4D en later een 760TD automaat. Ben gestopt omdat in de jaren '97/'98 geloof ik de wegenbelasting voor dieselauto's in Belgie plots zo hoog was geworden dat ik ben overgestapt naar LPG. Niet normaal wat ik moest betalen voor een 13 fiscale pk's... 38.000BEF of zo. Dat is dus ongeveer een 1000 Euro per jaar. Toen ben ik gestopt met diesel rijden. De wegentaks voor diesel is wel weer fors verlaagd... Ik heb de 760TD altijd een hele fijne wagen (motor) gevonden. Nooit, maar dan ook nooit problemen mee gehad, altijd starten. 540.000km

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 20:31 #1300049 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In Nederland betaal ik voor
In Nederland betaal ik voor de Volvo 945 d24tic 1550euro wegenbelasting (tax) per jaar, das nog iets meer

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 20:34 #1300050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 300 TD
Ik mis nog steeds stiekem mijn Mercedes 300TD uit 1984 die ik inmiddels alweer twaalf jaar geleden weg moest doen. Karakter en geluid van die 3 liter 5-cilinder diesel is wat mij betreft ongeëvenaard. 'Maar' 88 PK, koppel 172 Nm bij 2400 tpm. Automaatbak erachter, die schakelde al bij 45 km naar de hoogste versnelling als je rustig reed. Met kickdown trok je de klinkers uit de straat. Ach die goeie ouwe tijd...
De grap voor mij is dat je met de B230FK ook kunt rijden als met een diesel. Dat was een aangename verrassing bij de eerste proefrit, nu een kleine twee jaar geleden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 20:49 #1300051 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nu 1 strakjes voor een week 2!
Ik rij een 760 2.4 Turbo met een gaar blok (514.000 km).
Volgende week haal ik een 940 2.4 TiC op waar ik een weekje in ga rijden en dan ga slopen, kan die motor na een uitgebreide beurt mooi naar de 760!
gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 21:07 #1300060 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook
Een triplerijder, 760 DTIC en een 854 op benzine en dan nog een Peugeot 504 coupe op LPG (welke te koop is)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 22:30 #1300073 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic D24
Hier zit er ook een lekker tikkende D24 motor onder de kap met 37700km op de teller. Voorwarmen, starten, draaien... En roken ;-).
Gr. Hugo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2011 07:53 #1300101 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic En ik zei de gek
De titel zegt het al . Verder rijden er in mijn omgeving nog een stuk of vijf, waarvan 1 met 650.000 km op de teller.
Groetjes bouke

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2011 08:41 #1300232 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic sinds 89
Eerst in een R18 en sinds 97 in een 740.
De R18 zag er niet meer uit en moest vervangen. Ik had nog niet kennis gemaakt met de 7/9 serie en kende de verschillende modellen zelfs niet. Voor mij zagen al die Volvo's er hetzelfde uit. Het was de eerste auto die ik ging bekijken en was blij dat het een diesel was. Auto meteen gekocht en rijd er nu nog in. Airco zelf ingebouwd, motor revisie bij 340k onder eigen beheer uitgevoerd(blok eruit en naar revisie bedrijf gebracht). Onderhoud normaal, maar vooral de laatste jaren steeds minder. Ook de klepspeling bijft nu al 4 jaar binnen de marge zonder bijstellen. De auto rijdt nog steeds goed en zuinig. Morgen tuf ik er weer 700 km mee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2011 12:07 #1300244 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik rij nu sinds 2007 50.000
Ik rij nu sinds 2007 50.000 km per jaar met een 945 D24TDIC en ben zeer tevreden. Het eerste jaar heb ik wegens achterstallig onderhoud flinke werkzaamheden gehad (dankzij Dr. Diesel gelukt!!) maar rijd nu redelijk probleemloos rond.
Mijn redenen om deze auto te rijden zijn:
1) Ik kan mijn gezin met vier kids rond crossen en mee naar Zwitserland nemen.
2) Lage kosten. Als ik alleen het geld reken wat ik dit jaar heb uitgegeven dan kom ik op € 0,07 de km voor de afgelopen 50dk. Als ik alles meetel en de auto is helemaal niets meer waard nu dan kom ik rond de € 0,20 de km. Maar dat is nog zeker acceptabel (wat mij betreft).
3) Rijervaring. Die 6 in lijn diesel heeft een karakteristiek geluid waar ik helemaal verzot op ben. Door jaarlijks bij Rob langs te gaan blijft hij ook fantastisch lopen en met zijn 155pk is hij wat mij betreft snel genoeg om mee te komen.
4) Het is een auto waar men een mening over heeft.
5) Het is een auto waar ik zelf in staat ben om het onderhoud te doen terwijl ik eerder alleen mijn brommertje kon verven en een band kon plakken...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-01-2011 14:14 #1300358 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kleppen stellen diesel?....

Adrian schreef : Ook de klepspeling bijft nu al 4 jaar binnen de marge zonder bijstellen. De auto rijdt nog steeds goed en zuinig. Morgen tuf ik er weer 700 km mee.

Ik heb nog nooit de kleppen van mijn '84-er 760TD hoeven bij te stellen. Gekocht met 207.000km en gestopt bij 540.000km. De kleppen zijn altijd goed gebleven. De uitlaatgas temperaturen zijn ook een stuk lager bij diesel dan benzine en helemaal in vergelijking met LPG, dat wordt vrij heet.
Groetjes,
Robert

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD