diesel rijders
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
De grap voor mij is dat je met de B230FK ook kunt rijden als met een diesel. Dat was een aangename verrassing bij de eerste proefrit, nu een kleine twee jaar geleden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volgende week haal ik een 940 2.4 TiC op waar ik een weekje in ga rijden en dan ga slopen, kan die motor na een uitgebreide beurt mooi naar de 760!
gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

Gr. Hugo
- bouke maas (GAST)
- Nieuw lid
-
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
De R18 zag er niet meer uit en moest vervangen. Ik had nog niet kennis gemaakt met de 7/9 serie en kende de verschillende modellen zelfs niet. Voor mij zagen al die Volvo's er hetzelfde uit. Het was de eerste auto die ik ging bekijken en was blij dat het een diesel was. Auto meteen gekocht en rijd er nu nog in. Airco zelf ingebouwd, motor revisie bij 340k onder eigen beheer uitgevoerd(blok eruit en naar revisie bedrijf gebracht). Onderhoud normaal, maar vooral de laatste jaren steeds minder. Ook de klepspeling bijft nu al 4 jaar binnen de marge zonder bijstellen. De auto rijdt nog steeds goed en zuinig. Morgen tuf ik er weer 700 km mee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Mijn redenen om deze auto te rijden zijn:
1) Ik kan mijn gezin met vier kids rond crossen en mee naar Zwitserland nemen.
2) Lage kosten. Als ik alleen het geld reken wat ik dit jaar heb uitgegeven dan kom ik op € 0,07 de km voor de afgelopen 50dk. Als ik alles meetel en de auto is helemaal niets meer waard nu dan kom ik rond de € 0,20 de km. Maar dat is nog zeker acceptabel (wat mij betreft).
3) Rijervaring. Die 6 in lijn diesel heeft een karakteristiek geluid waar ik helemaal verzot op ben. Door jaarlijks bij Rob langs te gaan blijft hij ook fantastisch lopen en met zijn 155pk is hij wat mij betreft snel genoeg om mee te komen.
4) Het is een auto waar men een mening over heeft.
5) Het is een auto waar ik zelf in staat ben om het onderhoud te doen terwijl ik eerder alleen mijn brommertje kon verven en een band kon plakken...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb nog nooit de kleppen van mijn '84-er 760TD hoeven bij te stellen. Gekocht met 207.000km en gestopt bij 540.000km. De kleppen zijn altijd goed gebleven. De uitlaatgas temperaturen zijn ook een stuk lager bij diesel dan benzine en helemaal in vergelijking met LPG, dat wordt vrij heet.Adrian schreef : Ook de klepspeling bijft nu al 4 jaar binnen de marge zonder bijstellen. De auto rijdt nog steeds goed en zuinig. Morgen tuf ik er weer 700 km mee.
Groetjes,
Robert