diesel rijders
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ciao Eric
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
En ja, alles is te koop, de mijne heeft een Vege-ruildiesel motor met nu 170.000 km. Onlangs waterpomp en distributie vernieuwd en nu met 1 week geleden een nieuwevacuumpomp. Motorisch is hij echt 100 %. Aan de body kan je wel zien dat hij nu bijna 6 ton heeft gelopen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ikzelf rij qua motorkarakter ook het liefste met een diesel, en dan nog liefst een lekker ouderwetse ongeblazen diesel die geen last heeft van turbo-lag en met 2 ton er achter amper begint in te houden.
Jammergenoeg is het verkeer stukken haastiger geworden dan in de periode van onze bakstenen en zelfs toen was een ongeblazen dieseltje eigenlijk al traag, dus vlot meekomen met het verkeer zit er jammergenoeg niet echt meer in, wat frustrerend kan zijn bij momenten.
Mijn ervaringen met turbodiesels zijn niet zo positief, zeker in wagen die wat zwaarder wegen (turbo-lag onderin), dus een ongeblazen benzine-wagen, of een benzine-wagen met een "low pressure turbo" die juist onderin goed werkt is voor mij noodgedwongen momenteel ideaal.
Om het verbruik betaalbaar te houden zou je dan gaan denken dat ik aan de LPG wil gaan, en misschien dat ik dat ook wel zou doen mocht ik een nieuwe of vrij recente wagen kopen die vooral dient om me zo comfortabel en goedkoop mogelijk van A naar B te brengen, maar in een oudere wagen die voor mij meer is dan alleen een gebruiksvoorwerp ga ik het nooit laten installeren.
Isabelle
- K. Lelievre
- Nieuw lid
-
Een 240 met een D24, een 740 met een D24T en een 760 met een D24TIC.
Die diesels zijn echt fantastisch. Weinig of geen problemen gehad tot nu toe. Enkel een radiator of 2 moeten vervangen wegens lekkage. Heb het risico niet genomen en een nieuwe ingezet.
De benzine is een 740 met een B230FT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Om eens een ander vrehaal te laten horen, ik vond de Volkswagen motor een uitermate zwakke, luidruchtige en kwalitatief slechte motor. Die dus nooit meer.
Momenteel een tevreden LPG rijder, inmiddels 330.000 km op de teller. Een stand waarbij mijn diesel aan de 2e revisie toe was maar daar ben ik maar niet meer aan begonnen toendertijd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gr.
Andy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt als een bus inmiddels ontdekt dat er wat klep speling in zit, is een project voor volgende winter en de kop gaat er af die wordt gevlakt komt dan een nieuwe pakking op alle keer ringen en rubbers worden dan vervangen en misschien wel nieuwe kleppen er in is even kijken hoe die zijn, wordt ook geen risico mee gelopen, gelukkig als zij in de boot staat te spinnen kunnen we er bijna omheen lopen. en als koeling krijgt de dame een mooie warmte wisselaar.msjamas schreef : De 83er 760 is een diesel, de oude motor is naar Tom gegaan voor de boot, de nieuwe is een DTIC, 580.000 gelopen, en met nwe distributie probllemloos alweer 8000 gereden.(ik rij met de oude dame 70.000 per jaar.) De Landcruiser is een 4,2 liter diesel, de motor in mijn schip is een 12 liter diesel, alles turbo geladen. De harley en de smart doen het met benzine.
Gr.
Andy
Mijn vader is trouwens ook een diesel rijder geworden sinds 3 weken de trotse eigenaar van een 944 D geen turbo gewoon zonder hulp.
Groeten Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-