diesel rijders

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 10:52 #1084585 door V700 register
diesel rijders is gemaakt door V700 register
Ik zelf ben een vervent diesel rijder. Heb een 940 td gehad en werkelijk fantastische Volvo ; met elektrische overdrive op de 4 . Super laag onderhoud en reed altijd. Zeer moeilijk aan te komen ; goed exemplaar. Vandaar over gestapt naar de V70 classic ; ook prima maar minder ruimte binnen. Daarna V70 d  ; wat een drama. Nu lekker terug in mijn 940 met lpi  / G3. Mis de diesel !!! Maar goed vroeg mij dus af hoeveel diesel rijders op het forum zitten
Ciao Eric

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 11:55 #1299989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat is al 1
Ik ben een duo rijder! heb een benzine en een diesel, diesel is een oldtimer en geschorst omdat er wel redelijk wat aan gedaan wordt, al ben ik wel aan het zoeken naar een diesel om de benzine in te ruilen daar op maar ben nog niet de juiste prijs kwaliteit tegen gekomen. maar hij moet motorisch wel heel goed zijn gezien mijn benzine kwa motor 1000% is kan ik er maar moeilijk afstand van doen hahaha.
 
Groeten Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 12:14 #1299991 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier een triple rijder
Hier een triple rijder dan,
een 945 diesel, een 944 LPT op G3 en een 964 en 744 op benzine

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 12:14 #1299992 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier ook
Hier ook een tevreden dieselrijder
En ja, alles is te koop, de mijne heeft een Vege-ruildiesel motor met nu 170.000 km. Onlangs waterpomp en distributie vernieuwd en nu met 1 week  geleden een nieuwevacuumpomp. Motorisch is hij echt 100 %. Aan de body kan je wel zien dat hij nu bijna 6 ton heeft gelopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 13:40 #1300000 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Duo
Hier ook duo: Mijn eigen 940 is een dieseltje, de 740 automaat (te koop voor slechts 500Euro!) is een benzine en de Saab 900 classic van mijn vriendin is uiteraard ook een benzine.
Ikzelf rij qua motorkarakter ook het liefste met een diesel, en dan nog liefst een lekker ouderwetse ongeblazen diesel die geen last heeft van turbo-lag en met 2 ton er achter amper begint in te houden.
Jammergenoeg is het verkeer stukken haastiger geworden dan in de periode van onze bakstenen en zelfs toen was een ongeblazen dieseltje eigenlijk al traag, dus vlot meekomen met het verkeer zit er jammergenoeg niet echt meer in, wat frustrerend kan zijn bij momenten.
Mijn ervaringen met turbodiesels zijn niet zo positief, zeker in wagen die wat zwaarder wegen (turbo-lag onderin), dus een ongeblazen benzine-wagen, of een benzine-wagen met een "low pressure turbo" die juist onderin goed werkt is voor mij noodgedwongen momenteel ideaal.
Om het verbruik betaalbaar te houden zou je dan gaan denken dat ik aan de LPG wil gaan, en misschien dat ik dat ook wel zou doen mocht ik een nieuwe of vrij recente wagen kopen die vooral dient om me zo comfortabel en goedkoop mogelijk van A naar B te brengen, maar in een oudere wagen die voor mij meer is dan alleen een gebruiksvoorwerp ga ik het nooit laten installeren.
Isabelle

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • K. Lelievre
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 14:14 #1300005 door K. Lelievre
Beantwoord door K. Lelievre in topic Ik heb moneteel 3 diesel en
Ik heb moneteel 3 diesel en een benzine.
 
Een 240  met een D24, een 740 met een D24T en een 760 met een D24TIC.
Die diesels zijn echt fantastisch.  Weinig of geen problemen gehad tot nu toe.  Enkel een radiator of 2 moeten vervangen wegens lekkage.  Heb het risico niet genomen en een nieuwe ingezet.
 
De benzine is een 740 met een B230FT

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 14:47 #1300010 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hier een ex-diesel
Hier een ex-diesel rijder...
Om eens een ander vrehaal te laten horen, ik vond de Volkswagen motor een uitermate zwakke, luidruchtige en kwalitatief slechte motor. Die dus nooit meer.
Momenteel een tevreden LPG rijder, inmiddels 330.000 km op de teller. Een stand waarbij mijn diesel aan de 2e revisie toe was maar daar ben ik maar niet meer aan begonnen toendertijd.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 14:58 #1300013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lievelingsdrankje van de voortstuwing.........
De 83er 760 is een diesel, de oude motor is naar Tom gegaan voor de boot, de nieuwe is een DTIC, 580.000 gelopen, en met nwe distributie probllemloos alweer 8000 gereden.(ik rij met de oude dame 70.000 per jaar.)  De Landcruiser is een 4,2 liter diesel, de motor in mijn schip is een 12 liter diesel, alles turbo geladen. De harley en de smart doen het met benzine.
Gr.
Andy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 15:35 #1300015 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kloppen

msjamas schreef : De 83er 760 is een diesel, de oude motor is naar Tom gegaan voor de boot, de nieuwe is een DTIC, 580.000 gelopen, en met nwe distributie probllemloos alweer 8000 gereden.(ik rij met de oude dame 70.000 per jaar.)  De Landcruiser is een 4,2 liter diesel, de motor in mijn schip is een 12 liter diesel, alles turbo geladen. De harley en de smart doen het met benzine.
Gr.
Andy

Klopt als een bus inmiddels ontdekt dat er wat klep speling in zit, is een project voor volgende winter en de kop gaat er af die wordt gevlakt komt dan een nieuwe pakking op alle keer ringen en rubbers worden dan vervangen en misschien wel nieuwe kleppen er in is even kijken hoe die zijn, wordt ook geen risico mee gelopen, gelukkig als zij in de boot staat te spinnen kunnen we er bijna omheen lopen. en als koeling krijgt de dame een mooie warmte wisselaar.
Mijn vader is trouwens ook een diesel rijder geworden sinds 3 weken de trotse eigenaar van een 944 D geen turbo gewoon zonder hulp.
 
Groeten Tom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 19:28 #1300038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dieselrijder
Ik heb een tijdje een VW lupo  1.4 TDI  erbij gehad, is wel een zeer fijn 3cilindertje zuinig en snel door het lage gewicht .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD