Ervaringen met 6 cilinder diesel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2008 00:46 #1205707
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het milieu ?!
In de tijd dat een van onze Volvo's met VAG-diesel rond rijdt zijn er al ettelijke nieuwe "zuinige en milieu-vriendelijke" auto's zoals de Ford K op de schroothoop beland. Kleine milieu-vriendelijke auto's ? Biologisch afbreekbaar, dat dan weer wel. In de levensduur van mijn diesel kunnen waarschijnlijk al 3 K'tjes. Hoezo is een oude diesel dan slecht voor het milieu ? Nee, de hedendaagse wegwerpmethode biedt een goede bijdrage zeker ......... En ach, het milieu is een hot-item om mensen geld afhandig te maken. Uit welk land kwam de man die het hele milieu verhaal aangezwengeld heeft ? Was er iets met een Kyoto-verdrag ....... ??!!
Al met al rij ik al jaren diesel en heeft hij mij nog nooit laten staan. Op tijd filters en vloeistoffen vervangen, rustig warm rijden en geen haast hebben en het olieverbruik zit ergens rond de 1 op 18.000 km. Met de cruise-control gemiddeld 1 op 16,4 en ik hoop er nog heel lang plezier van te hebben.
Jacques
Al met al rij ik al jaren diesel en heeft hij mij nog nooit laten staan. Op tijd filters en vloeistoffen vervangen, rustig warm rijden en geen haast hebben en het olieverbruik zit ergens rond de 1 op 18.000 km. Met de cruise-control gemiddeld 1 op 16,4 en ik hoop er nog heel lang plezier van te hebben.
Jacques
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-06-2008 22:37 #1205800
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic niets dan problemen...
´heb drie jaar geprobeerd met een diesel te rijden. Wat een drama, zelfs een gegarandeerde.... ruilmotor was binnen een jaar compressie kwijt, ´s winters niet meer starten, trekken als een zieke slak.
Niets dan problemen, dus nu maar weer een jaar of vijf op LPG, vrijwel problemloos, behalve kopslijtage
Peter,
Lobbes
Niets dan problemen, dus nu maar weer een jaar of vijf op LPG, vrijwel problemloos, behalve kopslijtage
Peter,
Lobbes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam