940 diesel ervaringen
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2008 14:43 #1190822
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Diesel
En hebben we het dan ook over de diesels? Of over imi riemen in het algemeen?
Deze vraag vooral, omdat de diesel in onze auto's aardig onbekend is in Zweden: we hadden op VROM veel bekijks met onze 780 turbodiesel ("iedereen" dacht dat dat een ombouw was), en Toon heeft eens verteld dat zelfs een Volvo-dealer verbaasd was over zijn 740 D24Tic.
Deze vraag vooral, omdat de diesel in onze auto's aardig onbekend is in Zweden: we hadden op VROM veel bekijks met onze 780 turbodiesel ("iedereen" dacht dat dat een ombouw was), en Toon heeft eens verteld dat zelfs een Volvo-dealer verbaasd was over zijn 740 D24Tic.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2008 20:34 #1190858
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diesel
Ja, dat gaat inderdaad om een diesel.
Bij nader inzien kreeg ik deze opmerking niet bij onze 745 benzine, waar een hele goedkope riem op zit (Biltema). Maar dat kan ook zijn omdat ik deze al op de bijrijderstoel had liggen, dus was die discussie toen misschien overbodig. Kan het nog eens navragen.
120.000 km. is mij voorgeschreven met de nieuwe originele riem op de 940 Tic. Zou geen problemen opleveren.
Verbaasd over onze 940 diesel zijn ze hier meestal ook. Maakt niet uit waar je komt. Er zijn wel mensen die vroeger een 240 diesel of een oudere 740 diesel hadden maar die zijn op één hand te tellen. Maar ze weten allemaal wel dat het fijne blokken zijn. Diesels zijn volgens de Zweden te duur in de belasting (helft van de NL belasting) en de diesel is bijna net zo duur als de benzine. Het verschil is best wel groot. €175,- pj. voor de 745 en ruim €700 voor de 945 diesel. Maar als je uit NL komt dan krijg je toch even een glimlach op je mond als je de eerste rekening van de belasting krijgt.
Bij het invoeren van de auto wist men ook niet goed om wat voor model het zou gaan voor Zweedse normen. Ze hebben alles wat ze aan typeaanduiding konden vinden achter elkaar gezet. Het is ook gewoon een 940 gebleven terwijl de Zweedse estates 945 heten.
Groet, Han
Bij nader inzien kreeg ik deze opmerking niet bij onze 745 benzine, waar een hele goedkope riem op zit (Biltema). Maar dat kan ook zijn omdat ik deze al op de bijrijderstoel had liggen, dus was die discussie toen misschien overbodig. Kan het nog eens navragen.
120.000 km. is mij voorgeschreven met de nieuwe originele riem op de 940 Tic. Zou geen problemen opleveren.
Verbaasd over onze 940 diesel zijn ze hier meestal ook. Maakt niet uit waar je komt. Er zijn wel mensen die vroeger een 240 diesel of een oudere 740 diesel hadden maar die zijn op één hand te tellen. Maar ze weten allemaal wel dat het fijne blokken zijn. Diesels zijn volgens de Zweden te duur in de belasting (helft van de NL belasting) en de diesel is bijna net zo duur als de benzine. Het verschil is best wel groot. €175,- pj. voor de 745 en ruim €700 voor de 945 diesel. Maar als je uit NL komt dan krijg je toch even een glimlach op je mond als je de eerste rekening van de belasting krijgt.
Bij het invoeren van de auto wist men ook niet goed om wat voor model het zou gaan voor Zweedse normen. Ze hebben alles wat ze aan typeaanduiding konden vinden achter elkaar gezet. Het is ook gewoon een 940 gebleven terwijl de Zweedse estates 945 heten.
Groet, Han
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2008 20:48 #1190864
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Diesel
Oh ja, Volvo-diesels mogen hier dan niet zoveel voorkomen maar Audi's rijden hier in het noorden van Zweden ook behoorlijk veel. De techneuten die ik gesproken heb kennen deze diesels wel en refereren vaak aan Audi.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam