940 diesel ervaringen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jacques
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
graag bewijzen Willem. De stelligheid waarmee dit wordt opgeschreven past volgens mij niet bij de werkelijkheid.Willem van Strik lidnr 328 schreef : 3. Controleer de distributieriem. Indien niet origineel Volvo: direct vervangen! Gates riemen voor deze motoren zijn van inferieure kwaliteit en halen vaak niet de voorgeschreven km's.
Zolang je niet met bewijzen komt, ga ik er van uit dat Nordicar weet wat ze doen...
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
De 940TD van Gerard had een gates-snaar, waar de tanden al vrijwel uitkwamen breken na ongeveer de helft van de officiele levensduur. En zo kan Rob Barten je nog wel een paar verhalen vertellen...ik heb de snaren gezien, exemplaren waarvan precies bekend was hoe lang ze in de auto zaten, en waarvan dus zeker was dat ze NIET over tijd waren, zowel in jaren als in kilometers.
Het probleem zit 'm erin, dat de gates-snaren een flink stuk smaller zijn dan de originele, en het gaat dus uitdrukkelijk alleen over de snaren voor de LT diesels, niet noodzakelijk over andere gates-produkten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
en dat kan ik me, ook haast niet maar toch wel ietsje beter, indenken
Die "echte" volvomotoren is het wellicht een ander verhaal.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Jacques

- V700 register
- Nieuw lid
-
Daar staat tegenover, dat ik hem wel zorgvuldig warm rij, maar als hij warm is, dan ben ik ook zeer regelmatig sneller, dan de gemeldde aankomsttijd op mijn navigatie.
En dat knikkeren, ja daardoor rij je de eerste kilometers nog extra rustig
- Nieuw lid
-
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ze houden altijd wat werk, maar daarom is het ook je hobby.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het advies is een originele Volvoriem want die gaat zeker 30.000km langer mee en is betrouwbaarder (volgens mijn garagre). Bijna 30% van alle auto's zijn hier Volvo's dus de onrust over imitatie-riemen zal hier wel gegrond zijn.

gr. Han