Voorstel en perikel

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 09:13 #1178279 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 744k ??
Dat zijn behoorlijk wat laatste ritjes..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 09:21 #1178282 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic gelukkig niet de mijne

met 140 op de snelweg in de file met dubieuze remmen. je voelt je toch veilig met dat gewicht. Van de verlengde wielbasis merkte ik niks, ook niks van de cardan gehoord.





Nee uit deze moet je de motor niet nemen. Noch de bak. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 12:23 #1178307 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic `nieuwe kop.....

Hallo Manfred,


Ik wil toch nog even de mogelijkheid van de nieuwe kop onder je aandacht brengen. Ik heb inmiddels redelijk wat gesleuteld aan de dieselblokjes en mijn idee is dat er in de onderblokken eigenlijk nooit (lees zelden) wat verkeerd gaat. Mijn proefblokje wat ik zelf heb staan had meer als vier ton gedraaid en was op de sloop beland wegens gesprongen distributieriem en daardoor een gebroken nokkenas. Inmiddels zit er een nieuwe (ook sloop) kop op en het blokje draait weer als een zonnetje (op zonnebloemolie met lpg).


In mijn eigen diesel heb ik bij een km stand van 365.000 km ook de kop vervangen voor de nieuwe kop van MRT motoren in veghel (nee ik heb geen aandelen en krijg ook geen comissie). Als ik de bedragen lees waar jij over zit te denken dan heb ik het idee dat dat veel te veel is en dat je voor een bedrag rond de E 1300,-- je auto weer voor elkaar hebt voor de volgende vier ton.


Mijn auto gebruikt bijvoorbeeld met de nieuwe kop bijna geen olie meer. Ik heb het idee dat olieverbruik veel eerder ontstaat door versleten kleppenrubbertjes dan door versleten zuigerveren. 


Het verhaal wat jij beschrijft over het plaatsten van een nieuwe kop vind ik een raar verhaal. Misschien klopt het voor high-performence blokken, maar ik denk het niet voor een VW diesel van een ontwerp uit 1970.......


Doe er uw voordeel mee in de afwegingen.


gr. Bouke 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 13:41 #1178319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Keuze gemaakt
Vanmorgen nog mijn licht opgestoken bij MRT (bedankt voor de tip). Het komt erop neer dat er toch onderzocht moet worden of er wat stuk is in het blok. Firma Mannessen haalt hem nu op en gaat kijken wat er stuk is. Dus ik zit maximaal met de prijs van een ruilmotor incl inbouw. Als ik nu voor een andere auto ga, dan wordt het toch weer een Volvo en voor drie/vierduizend euro zit je toch weer dicht bij die 300K grens van een revisie. Dan kan ik dat beter nu laten doen met deze auto omdat ik dan zeker weet hoe of wat. (Eigenlijk zou ik wel een leren interrieur willen, maar dat komt bij een volgende wel eens)

Echt super bedankt voor alle tips en moeite. Het wordt zeer gewaardeerd aan deze kant van het scherm. Natuurlijk laat ik weten wat er uit komt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2007 22:31 #1178842 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sloopmotor

Ik zal voor een goede volvo nooit een sloopdiesel kopen de kans dat en goede krijgt is niet zo groot, na flink wat kilometers hebben ze allmaal gescheurde koppen. en je komt van de regen in de drop. Haal je kop er af als hij ernstig is gescheurd, zet er een nwe kop op. blijkt dat hij dan nog veel olie gebruikt dan kan je nog een gereviseerd onderblok kopen. maar er een goede kans dat hij het weer goed doet met allleen een nwe kop, Tenzij je hem helemaal droog hebt gereden, dus onder het oliepijl.


Wat je wel in de gaten moet houden is de vijandige houding tegen fijn stof, volgens mij verspijden deze moteren alleen grofstof en daar hebben ze het niet over.


groet norman.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2007 08:03 #1178920 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het wordt wel spannend nu.

Het wordt wel spannend nu. Morgen Mannessen weer eens stalken of ze al weten wat de schade wordt voor me. Voor communiceren krijgen ze echt een megagrote onvoldoende. Ze hebben nog niet één keer uit zichzelf terug gebeld. Ik heb het telefoonnummer van Rob B gekregen, dus ik ga bij hem mijn licht ook opsteken. Als ik toch een smak geld moet (wil) uitgeven, dan liever aan iemand van de club.


To be continued dus...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2007 20:06 #1179352 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic \0/ LidNo: 869  \0/
\0/ LidNo: 869  \0/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2007 12:21 #1182236 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerste rit weer

Geduld is een schone zaak. Ik ben de auto weer aan het inrijden. Nog ong 1000 km te gaan. Vooral onder de 3000 toeren blijven en hem langzaam warm laten worden.


 


Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2007 13:14 #1182242 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic goed nieuws

kijk dat is mooi man!


veel plezier en veel kilometers gewenst..




Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2007 15:21 #1182247 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Uitgebreider

Om het verhaal iets uitgebreider te vertellen: het is dus een halve revisie door Rob geworden. Afgelopen zondag op de VKB was Rob met deze auto, het moment voor proefritten en langzaam inrijden was aangebroken.


Ik hebeen klein stukje mee mogen rijden om van het resultaat te genieten, en ondanks dat de hydraulische stoters op dat moment nog wat lawaaiig waren, was het al duidelijk dat dit weer zo'n eng stille diesel is geworden waar Rob het patent op lijkt te hebben.


Manfred, gefeliciteerd, en heel veel fijne kilometers gewenst! (Oh, enne, succes met poetsen op deze witte wagen, hij kan erg mooi worden...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD