Voorstel en perikel

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2007 11:23 #1178088 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt

Baseman schreef :

Covik schreef : Op de clubpagina (voor leden) ..........

Daar kan Mdejong dus niet bij............ 

Maar Mdejong kan zo wel reageren, maar natuurlijk ook lid worden!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2007 11:27 #1178089 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt.

Dat lid-worden had Mdejong al gedaan, zie de postings hierboven.

Reactie hier is inderdaad wel het makkelijkste, dan zorg jij weer voor de rest......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2007 13:25 #1178100 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo'n motor lijkt me wel

Zo'n motor lijkt me wel wat. Klinkt goed. Ik scan het formulier voor de lidmaatschap wel vast even in en mail het wel door.

Zou ik zo'n motor dan kunnen ophalen en bij mijn garage afleveren die hem dan gaat inbouwen? Hoe werkt dat eigenlijk? Het lijkt me dat je dat niet zo even achter in je auto legt?

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2007 16:17 #1178109 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic motor loopt niet

De motor uit de witte sloper loopt niet en heeft langs stilgestaan. Ervaring met diesels die lang op stal hebben gestaan is slecht.

Er is nog wel de lijkwagen bij Onne van de Stadt in Zaandam. Ik ga daar ook wel even kijken. Daar zit ook een automaat onder, misschien iets voor Gerard.

De auto staat bij een recyclingbedrijf. Die kunen hem voor je uit elkaar peuteren.

www.onnevandestadt.nl/index2.html  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 08:45 #1178159 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ok. Dan wordt het niets

Ok. Dan wordt het niets uit de witte sloper. Begrijp ik het goed Adrian dat je voor mij wilt gaan kijken in Zaandam? Ik weet niet zo goed waar ik naar moet kijken.

Ook weet ik nog niet goed hoe ik dan de feitelijke ombouw en transport moet doen. Maar daar komen we wel uit. Mijn garagebedrijf heeft aangegeven dat ze een andere motor wel in kunnen bouwen. Dat kost ongeveer een uur of 10 werk en dan zou die er helemaal weer zijn.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 11:40 #1178180 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Koppakking
Die lijkwagen moet je goed bekijken, twee maand terug heb ik er eentje te koop gespot in Zaandam, met een lekke koppakking. Lijkt me stug dat het NIET dezelfde is.

Oftewel, dat is waarschijnlijk ook geen blok om simpelweg even over te leggen.

Ik zou eens contact opnemen met Rob Barten, mogelijk heeft die nog een blok dat goed is en dat hij wel wil verkopen. Goedkoop zal die optie niet zijn, goed wel.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 11:51 #1178183 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic onzin

Mdejong schreef :
 Een cylinderkop revisie kan niet omdat de kop gescheurd is. Er kan een nieuwe kop op, maar dat is voor eigen risico omdat de zuigers niet goed meer kunnen inwerken op de nieuwe kop? Waarschijnlijk knalt hij er dan binnen een jaar weer vanaf, wordt mij verteld. En het "lijkt" erop of er nog meer dingen stuk zijn in het blok, maar wat dat wordt me niet verteld.

Ik zou haast zeggen: andere garage zoeken. Waarom zou een andere kop niet gaan? klinkt meer alsof ze geen zin in de klus hebben, of geen kennis van de motoren. In beide gevallen: wegwezen!

We hebben het bij een atmosferische ook gedaan, en dat was niet eens een compleet nieuwe kop, maar eentje met net 2000 km erop. Zit inmiddels al wel een jaartje, zonder het soort problemen dat jij beschrijft. Motor is indertijd opgebouwd en afgesteld ism Rob barten, onze dieselgoeroe.

Als je compleet zekerheid wilt hebben, laat je Mannessen het onderblok reviseren, koop je een verse cilinderkop, en laat je het geheel samenbouwen. Je kijkt dan wel tegen flinke kosten aan, maar hebt dan ook een goede motor.

Een gebruikte motor plaatsen levert waarschijnlijk op z'n best uitstel van een complete revisie op, eventueel is het een betere donor voor je revisie dan je huidige blok, maar dan moet er ook in het onderblok een en ander kapot zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 13:11 #1178191 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geen hulp, wel lof over je wagen

Beste MDeJong, ik hoop dat je uit je problemen geraakt. Ik kan jou er niet mee helpen, maar moest ik jou zijn, dan zou ik toch een nieuwe motor overwegen, want dat is echt een prachtexemplaar die 945 van jou!!

Ik heb ook een witte, maar dan een 764 en ik moet zeggen dat dat wit mij meer en meer bevalt bij die bakstenen van ons.

Veel zoekses!

Koen

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2007 15:55 #1178204 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic lijkwagen

Ik heb rondje gereden met de lijkwagen. Heeft 744k gereden, motor trekt goed, ik vind wel dat een automaat flink wat toeren maakt tijdens het optrekken. Bij 90 zit de zf in de hoogste versnelling dan is het geluidsniveau weer laag. Automaat schakelde goed, olie is helder, je merkt de 744k wel. Vlak na koude start de dop van het koelwater reservoir losgedraaid, daar zat al flink wat druk op. Geen bellen. De remmen moeten vrijgemaakt worden. Stuur trilt bij remmen, en ook bij gewoon rijden. Op de snelweg zit je zo op 140. Motor presteert behoorlijk. ECC werkt wel, airco funktie niet. Toerenteller doet het niet, is op dynamo overbrugd. Buiten temp staat op -188. Sensor zal er niet op zitten. Electrisch verstelbare buitenspiegels functioneren. Geen roetpluimen op de snelweg achter me. Bij terugkomst moest er flink wat druk ontsnappen uit het koelvoeistofreservoir. Daarna bij gasgeven flinke bellen. Uit pijlstokgat rookt het een beetje bij warme motor. Olie was goed zwart, zonder water. 

De auto wordt of in zijn geheel verkocht of wanneer er vraag is naar motor of bak, dan wordt de auto gesloopt. motor 750, bak 350. Kleine onderdelen worden niet verkocht. Daarvoor hoef je dus niet te bellen.

Geen rare geur geroken. Raampjes naar achteren zaten wel dicht. Stoel kan niet kantelen of ver naar achteren, vanwege tussenschot. De slee voor de kist kan eruit.

Er is belangstelling voor de auto voor iets aparts. Inderdaad een band. Er valt wel wat van te maken. Voor normaal gebruik is het niet aantrekkelijk. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2007 09:01 #1178275 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heel erg bedankt
Adrian,

Vast heel erg bedankt dat je dit hebt gedaan. Maar volgens mij is 744d kilometer zelfs voor een volvo blok veel.

Ik heb jullie tips nog eens doorgelezen en als ik het goed begrijp dan is eigenlijk altijd tussen de drie en de vijf ton nodig om een revisie te doen van de motor.

Als ik goed geinformeerd ben dan kost zulk een revisie tussen de 2000 en 3000 euro. Ik kan nu twee blokjes krijgen die zitten dan binnen twee jaar ook aan die revisie waardoor ik alsnog die kosten moet maken bovenop de aanschaf en inbouw.

Ik zoek contact met Rob en informeer bij mannessen wat de kosten zijn voor een hele motor revisie.

Volgens mij is geduld nu in ieder geval de goedkoopste oplossing...

Ps: Indien mogelijk, kan iemand mij een emailadres of telefoonnummer PB'en van Rob Barten? Ik heb gezocht op het forum maar kan zijn gebruikers naam niet achterhalen. Veel dank, Manfred

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC