Bestaat er geen 960 diesel met bj na 1994?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook heel interessant. Ik zou ns goed moeten uitrekenen hoeveel duurder zo'n S90 op gas mij per jaar met ca. 26d km/j zou kosten dan een 850/S70/V70 diesel...
Als dat verschil niet heel groot is, dan verkies ik een S90...zonder twijfel!
Groeten,
Koen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eric Bakker (GAST)
- Nieuw lid
-
Kleine aanvulling: Er zijn twee 6 cylinder lijnmotoren geleverd in de 960/SV90: de 3.0 met automaat van 1991-1998 en de 2.5 handgeschakeld van 1995(?)-1998. De 3.0 is aanvankelijk met 204 pk geleverd, en later (199?) ook met 180pk.mbroeren schreef :
Ja, 6-in-lijn waarvan je in beide modellen een 204pk en (alleen in s90/v90) een 180pk hebt (deze ook in handbak).Volvokoen schreef : En, vraagje: die late 960 6-cilinder motoren zijn toch dezelfde als in de S90, he?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Er wordt hier gezegd, dat er na 1994 geen 960's (en 90s) meer met Dieselmotor geleverd zijn. Maar het zou best wel eens zo kunnen zijn, dat in Italië of zo, wel nog Dieselmotoren in latere bouwjaren geleverd zijn. Maar ja, import loont waarschijnlijk alleen bij "krenten uit de pap" . Zeg maar auto's, zoals Carlo Schmidt uit Gemert ze invoert. En dat zijn niet de auto's van rond de 2000 euro.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Misschien aardig om eens te discussieren over hoe je dit uit moet rekenen. Mijn simpele rekensom: ik reed 1 op 7.3 op G3 en 'doe' de laatste tijd 1 op 8.5. Laten we het voorlopig even op 1 op 8 houden. uitgaande van 55 cent per liter. Diesel is 1 euro per liter waarmee je dus een kleine 1 op 14 per dieselliter moet rijden om 'gelijk' uit te komen qua gebruik. Dan moet ik nog vermelden dat de wegenebelasting bij diesel wat hoger is (ik betaal in Utrecht exact 100,= wegenbel. per maand). Overigens moet je dan uitgaan van gelijke gewichten etc. Met andere woorden, het voordeel voor G3 lijkt aardig snel in zicht te komen maar het zal elkaar niet veel ontlopen. Vandaar mijn keus voor de V90.......Volvokoen schreef : Dag MArtijn,
Ook heel interessant. Ik zou ns goed moeten uitrekenen hoeveel duurder zo'n S90 op gas mij per jaar met ca. 26d km/j zou kosten dan een 850/S70/V70 diesel...
Als dat verschil niet heel groot is, dan verkies ik een S90...zonder twijfel!
Groeten,
Koen
- V700 register
- Nieuw lid
-
de 3.0 180pk verving de 2.5 170pk. De V/S90 kent geen 2.5 meerEric Bakker schreef :
Kleine aanvulling: Er zijn twee 6 cylinder lijnmotoren geleverd in de 960/SV90: de 3.0 met automaat van 1991-1998 en de 2.5 handgeschakeld van 1995(?)-1998. De 3.0 is aanvankelijk met 204 pk geleverd, en later (199?) ook met 180pk.mbroeren schreef :
Ja, 6-in-lijn waarvan je in beide modellen een 204pk en (alleen in s90/v90) een 180pk hebt (deze ook in handbak).Volvokoen schreef : En, vraagje: die late 960 6-cilinder motoren zijn toch dezelfde als in de S90, he?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik tank met mijn 945 lpt op lpi G3 om de 400 km ongeveer 50 liter lpg en dan is de tank bijna leeg.
Op benzine is hij maar een heel klein beetje zuiniger maar ik heb een fijne turbo motor met lpi injectie en dat scheelt ook weer.
De 6 lijn die jij wilt is veel moderner en loopt in verhouding zuiniger maar vanwege de zwaardere auto en de grotere cilinder inhoud word dat wel weer op geheven.
1 op 8 lijkt mij heel goed haalbaar met een 960 op gas.
De 180 pk uitvoering heeft meer koppel onderin dan de 204 pk uitvoering dus dat verschil merk je alleen maar als je flink door trapt.
Dit is geen ervaring maar dat heb ik gelezen in een amerikaans forum dus of het echt zo is?
Binnen deze club is vast genoeg kennis om daar meer over te vertellen.
Mvg Jerry.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Echter, ik vind het verschil per jaar te weinig om toch een S90 G3 te nemen, omdat ik vermoed dat de gastank in de koffer zal terecht komen (ik wil mijn reserveband nie kwijt!) en ik ben nu zo gewend aan mijn 760-koffer, dat ik niet zonder een kleinere zou kunnen. Verder vind ik het verschil te klein gegeven de kans op technische problemen met G3. Tenslotte is het toch beperkte bereik van 400km een laatste factor die mij doet twijfelen om G3 te nemen.
Ik zal mijn zoektocht nog steeds op een S90 G3, maar zodra ik een mooie 850/S/V70 TDI vind en nog geen S90 G3, dan ga ik toch voro de 850/S/V70, vrees ik.
Als iemand anders nog zaken toe te voegen heeft, of argumenten voor/tegen G3 dan hoor/lees ik dat graag.
Koen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hiermee voeg je een variabele aan het rekenmodel toe: de aanschafprijs, en daarmee de afschrijving. Ga je uit van gelijke aanschafprijs tussen de 90 en de 70? Zo ja, dan zou je wellicht mee kunnen nemen dat een S90 met (eventueel door jou) ingebouwde G3 wellicht een hogere restwaarde heeft dan een roffel in kwestie, waarmee een hogere aanschaf of inbouw G3 acceptabeler wordt.Volvokoen schreef : Dit zou dus alleen uitkomen, als ik een S90 met reeds ingebouwde G3 op de kop kan tikken. Zoniet, dan vind ik het te duur om G3 te laten inbouwen.
Overigens heb ik een thuiskomer achterin liggen en ik moet zeggen dat die nauwelijks ruimte inneemt.
Elke 400-500 km tanken ontkom je niet aan idd.