Drupal cq afbeeldingen

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2019 00:16 #1458177 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Of...
Voer ze gewoon door als het om simpele dingen gaat als de website aanpassen met meer info over dat donateurschap bijvoorbeeld. Dat zijn geeneens ALV waardige aanpassingen maar gewoon gezond verstand aanpassingen waar iedereen het nut van ziet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2019 00:20 #1458178 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Vraag
@ fflunche

fformeel, verenigingsrecht. ;-)
In een vereniging kun je altijd een schriftelijke vraag stellen per post of e-mail, gericht aan de AV. Die moet dan door het bestuur (voorzitter) tijdens de vergadering worden beantwoord. Voordeel: doe je dit tijdig dan heeft het bestuur de tijd om hier even over na te denken... Dergelijke vragen worden dan vaak een punt op de agenda.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2019 00:23 #1458180 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Mooi
Dan gaan we die weg maar eens bewandelen.
Laat onverlet dat men gewoon ook signalen kan oppakken ter verbetering.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2019 10:47 #1458202 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Helemaal mee eens fflunche!
Helemaal mee eens fflunche!
Eerlijk gezegd vind ik het ook erg jammer dat geen van leden van het bestuur zich regelmatig op het forum laat zien. Dat schept een afstand die er voor mijn gevoel niet zou moeten zijn, en dat maakt ook dat dit soort discussies blijft rondzingen en eerder escaleert. Blij dat Lex en Marc dit nog enigszins kunnen invullen als ex-bestuursleden, maar ik zag liever het huidige bestuur...

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2019 21:37 #1458215 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Discussie
Iedereen heeft zo zo'n eigen moverende redenen om wel of niet online meer of minder aanwezig te zijn. Volgens mij hoeven we ons daarover niet te verantwoorden, echter wil dat niet zeggen dat het e.e.a. niet gelezen en besproken wordt.

Ik had het stukje gelezen en het was me daarna inderdaad opgevallen dat deze informatie inderdaad ontbrak op de 'Lidmaatschap' pagina. Nu snapt iedereen dat we 'liever' leden hebben dan donateurs...sterker nog, volgens mij zijn er op het moment van spreken geen donateurs...maar bind me er niet op vast. Echter is iedereen welkom die ons als vereniging een warm hart toedraagt en mocht je dus niet in het bezit zijn van een 700/900/S+V90 zijn, kan kun je de vereniging dus ondersteunen d.m.v. het donateur zijn.

Over het donateur zijn staat in de statuten op pagina 3 helder vermeld wat hieronder wordt verstaan. Laat ik dus een stukje tekst hebben getypt voor onze 'Lidmaatschap' pagina en deze ter goedkeuring hebben gelegd aan de rest van het bestuur, alleen de geldelijke bijdrage is even onzeker of deze vastgelegd is geweest en/of is. Met het donateur zijn heb je ook geen toegang tot de extra content voor leden hier online, wel op het bezoeken van de ALV (zonder stemrecht, wel met spreekrecht).

Mocht men een suggestie hebben over verschillende lidmaatschapsvormen of andere zaken, maak dit kenbaar direct aan een bestuurslid, zodat dit meegenomen kan worden in de agenda van de ALV gezien die vrij snel komende is.

Dit bestuur heeft inderdaad een wat mindere online presence, maar volgens mij staan we open als bestuur en vereniging voor vernieuwing en nieuwe ideeën. Lees de stukjes van onze voorzitter en de algemene berichten.

Voor de rest maak ik de Factor 700 en dat is helaas soms ook wat éénrichtingsverkeer, een vereniging is voor en door leden, niks meer niks minder.

Als je het aan mij vraagt kunnen we ons beter bezighouden met inhoudelijke leuke zaken binnen de vereniging en niet over 'digitale lidmaatschapsvormen', want volgens mij is het leuker om elkaar te treffen bij evenementen! En laten we dat in deze digitale dagen toch wat meer ondernemen en onderstrepen.

Groetjes,
Chris (31 jaar)

PS: Ik ga het lidmaatschapsgeld voor het 'lid' zijn niet uitdrukken in diverse natura zaken, in maandelijkse termijnen of per gereden kilometer...dat mag u zelf gaan bepalen.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2019 21:58 #1458216 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Positief bericht om te
lezen Chris voor wat betreft de opstelling van het bestuur.
Alleen door de mindere on-line presence is dat niet zo erg inzichtelijk.

Mooi dat de site wordt aangepast met de info over het donateurschap.
Inclusief de daarvoor geldende bijdrage. ( als die al is vastgesteld en op welk bedrag)
Wellicht leidt het tot meer dan 0 donateurs. Zou alweer winst zijn binnen de huidige mogelijkheden.

Het hebben over dit soort dingen ontkom je niet geheel aan als het niet zo duidelijk is op de site of niet (makkelijk) te vinden.
Of omgekeerd als het wel te vinden is dan hoeven we het daar niet over te hebben en is er meer tijd en gelegenheid voor Volvo inhoudelijke dingen en het verenigingsgebeuren.

Wanneer is de ALV trouwens ?

• Jan Snijder
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2019 22:07 #1458217 door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Aanwezigheid bestuur.
In mijn periode als voorzitter (2005-2010 + 2012 als interim) was ik dagelijks op het forum aanwezig. Dat werd ook niet altijd door iedereen gewaardeerd. Ieder bestuur heeft haar eigen werkwijze. Na een turbulente periode heeft dit bestuur weer rust in de vereniging gebracht. En doen hun werk voor de vereniging in relatieve stilte. En als bestuur kun je het nooit iedereen naar de zin maken. Dat is onvermijdelijk. Ook ik zou graag iets meer interactie en vooral communicatie zien. Dat heb ik op een ALV aan het bestuur duidelijk gemaakt maar ik wil ook een lans breken voor ons bestuur. Uit eigen ervaring weet ik dat het vaak veel tijd kost, ook al is dit niet direct zichtbaar voor de leden. En zoals Chris terecht opmerkt: wil je als lid bepaalde zaken van de grond tillen, meld je dan bij het bestuur en ga ermee aan de slag. Tenslotte kan een vereniging niet draaien zonder actieve leden. Het bestuur faciliteert en helpt. Ook in mijn periode is er van alles gedaan wat wij als bestuur niet hadden kunnen doen zonder de hulp van diverse actieve leden. Zelf ben ik de laatste tijd ook verder weg van het venster geweest door ernstige ziekte van mijn vrouw. Gelukkig gaat het weer de goede kant op zodat ik hopelijk weer wat meer tijd in mijn Volvo-hobby en deze vereniging ( die mij nog steeds zeer na aan het hart ligt) kan steken. Maar samenvattend: met elkaar zijn we de vereniging dus laten we er met elkaar iets leuks van maken.

Rest mij om iedereen hier alvast hele fijne feestdagen te wensen en bovenal heel veel gezondheid en Volvo-plezier in het komende jaar.

Groeten, Jan.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC