Drupal cq afbeeldingen

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2019 18:05 #1109008 door Ton Visser (GAST)
Drupal cq afbeeldingen is gemaakt door Ton Visser (GAST)
Ik start dit topic in Clubhuis, we hangen de vuile was niet buiten.

Wij gebruiken als vereniging Drupal al heel lang, dat is zo en moeten we mee omgaan.

Ik heb naar aanleiding van enkele topics die nu gaande zijn op het forum de Factor door zitten lezen en zie dat er op de laatste AVL het nodige gesproken is over de onderwerpen die ik in de aanhef aanstip.
Er wordt ook gesproken over een jaarboek, is dat op de website geplaatst, en zo ja, waar dan? En zo nee, waarom niet?
Er zijn ook de nodige vragen gesteld wat betreft de website met alles wat daar bij hoort.
Ik lees ook het een en ander over voornemens om de situatie zo goed als mogelijk hanteerbaar te houden.
Ik vraag mij nu af, hoe staat het met die goede voornemens? Lees de laatste Factor nog eens door en U weet wat ik bedoel.

Ik ga mij hier niet uitlaten over welke groep forumgebruikers staat voor de financiering van het geheel en welke groep forumgebruikers er gebruik van maakt zonder financiële bijdrage, ik vind gratis in deze context niet passen.

Maar het moge duidelijk zijn dat op deze wijze doorgaan in de toekomst niet haalbaar is, die constatering valt tussen de regels ook te lezen in het verslag van de laatste ALV in de Factor.

Daarom wederom mijn vraag aan het bestuur hoe staat het met de goede voornemens waar ik hierboven op wees, en, niet onbelangrijk, hoe gaan we van die vorderingen op de hoogte gehouden worden?

Groeten,

Ton
lidnummer 116

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2019 21:59 #1455806 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Bestuur
Hoi dames en heren,

In aanvulling op de reacties van Mathy en Jerry in het volgende topic, volvo700vereniging.nl/website/uploaden-fotos-bij-bericht , bijgaand een korte reactie van mijn kant.

Jerry en Mathy hebben als materiedeskundigen al een reactie gegeven op de vragen uit het bovenstaande topic, kort gezegd handelen we nu als volgt:
  • Momenteel geen of minimale kosten te maken voor onderhoud of verbeteringen aan de website;
  • Er lopen gesprekken met mogelijke partijen die het kunnen/willen overnemen (een volgend overleg is gepland);
  • Er zal op redelijke termijn een upgrade aankomen naar Drupal 9 of naar een ander CMS;
  • Er zijn gesprekken tussen Volvo-verenigingen;
  • Helaas worden daarmee kleine ongemakken nu niet opgelost.

Tijdens de ALV zijn er diverse afspraken gemaakt zoals men kan lezen in de notulen.
Als bestuur hebben we het standpunt om alles mogelijk te maken voor onze leden en daarmee zeggende dat we het één niet uitsluiten voor het ander.

Weet dat we druk bezig zijn met de voortgang van de website en dat dit ons ook zeer hoog zit, het is één van de belangrijkste visitekaartjes van onze vereniging!

Excuus dat het wellicht lang duurt qua tijdspanne, maar de website is een item welke we zeer secuur behandelen (in techniek, in geld, in bereikbaarheid, e.d.) om deze dienstverlening ook te kunnen blijven verlenen.
We proberen jullie dan ook op de hoogte te houden via de website/forum, nieuwsbrief en de Factor 700 (ook al is de laatste natuurlijk niet heel direct communiceren).

Wanneer men denkt iets te kunnen toevoegen in de aangegeven knelpunten voor dit jaar laat dan alstublieft je stem horen en kijk of je de vereniging hiermee kunt ondersteunen.
Denk hierbij ook aan je eigen kennissenkring voor mensen die voldoen aan de technische wens welke is geuit in de laatste nieuwsbrief.

Laten we met zijn allen onze best doen om de vereniging alleen maar beter te maken en te voorzien in alle wensen van onze leden :)
Mochten er nog vragen, opmerkingen of voorstellen zijn aangaande de website, laat het ons (bestuur, Mathy en Jerry) weten en we komen er direct op terug.

Fijne avond en gegroet,
Chris

PS: Gaan we dit topic aanhouden voor de updates aangaande de website of maken we daar even een nieuw topic voor aan?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2019 08:23 #1455817 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Tja,
Indirect wordt de vraag dit topic voortzetten of een nieuw topic over het onderwerp starten aan mij gesteld.

Het verdere verloop hoeft wat mij betreft niet op mijn naam als topicstarter te staan.
Ik laat de keus aan jou Chris.

Veel belangrijker vind ik dat er nu communicatie is buiten de ALV om, wie daar in geïnteresseerd is kan nu volgen wat de ontwikkelingen zijn.

Van mijn kant nog even de vraag over het jaarboek, staat dat online, of is er mogelijk een PDF van dat online gezet kan worden?

Ik denk dat ik namens meerdere leden dank kan uitspreken jegens het webteam.

Groeten,

Ton.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2019 22:16 #1455834 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Handigheid
Zo is het niet bedoeld, maar volgens mij is het inderdaad praktischer om even een specifiek topic aan te maken.
Ik zal eens kijken of ik dat morgen kan regelen.

Voor wat betreft het jaarboek is deze voor dit jaar gedeeld via de nieuwsbrief, deze is nog steeds te downloaden.
Ik zal kijken of we het jaarboek, eventueel ook die van vorig jaar, kunnen uploaden in het Factor 700 gedeelte op de site.
Zo is het alleen toegankelijk voor leden en blijft dit tot in het einde der tijden beschikbaar.
Let op dit is exclusief de financiële gegevens van de club, deze delen we alleen uit bij de ALV.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2019 23:12 #1455835 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ondanks alle
inzet van de diverse mensen die zich met het werk rond het instandhouden van de vereniging bezig houden heb ik wel een vraag nu. Of eerder een gedachtengang
Beetje naar aanleiding van wat ik nu lees.

Ik ben lid, ik betaal contributie, draag de Volvo 740 en de liefhebbers ervan en de mensen die daar in verenigingsverband zich sterk voor maken een warm hart toe.
Maar nu lees ik dat de begroting alleen maar tijdens de ALV uitgereikt wordt.
Dat kan niet op het besloten gedeelte geplaatst worden ? Wat is er mis met transparantie ? Een begroting hoort toch voor alle leden makkelijk raadpleegbaar te zijn ?
Ik ga het niet hebben over verantwoording afleggen want dat klinkt veel te serieus en die weg wil ik niet in slaan. Maar ik kan me er eigenlijk niets bij voorstellen wat de gedachtengang is hierin. Denk dat het openstellen van die begroting op het besloten gedeelte alleen maar zal helpen om meer mensen naar de ALV te krijgen. Ik kan me voorstellen dat dat dan een prima plek is ( maar wellicht ook niet eens de enige plek) om een discussie te voeren over waar het geld aan besteed wordt.
Nu wordt het uitgereikt, Kan men zien waar het geld heen gaat en dan ?
In 1 jaarlijkse vergadering kom je niet tot een goede inhoudelijke discussie of een goede afweging van de bestedingen. Ik zie niet hoe het goed kan werken zo eigenlijk. Maar misschien klopt mijn beeld hiervan niet.

Dingen als waar gaat het geld aan op ? Hoeveel budgetruimte heeft een regiocoördinator bevoorbeeld ? en bij welke overschrijding is goedkeuring van het bestuur nodig ? De kaders zeg maar.
Ik vind dat ook geen gekke dingen om te willen weten als lid.

Meer transparantie zou ik zeggen.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2019 19:05 #1455850 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh?
Kan iemand van de verantwoordelijken mij uitleggen wat het uiteindelijke verschil is tussen het op de ALV iets uitgereikt krijgen of het persoonlijk via mail toegestuurd krijgen in deze moderne tijd met internet en al.

Het klinkt een beetje van dan had je maar moeten komen, ik lees ergens dat hebben we besloten, wie dan?

Ik heb dat eerder meegemaakt, met de uitreiking van een lustrumboek, alleen tijdens de festiviteit zelf, er waren boeken over, maar, U raadt het al, dan had je maar moeten komen.
Wij zaten destijds in Zweden, konden onmogelijk aanwezig zijn.

Wel met een gedeeltelijk ander bestuur.

Ik zal de penningmeester via mail verzoeken mij alsnog een financieel verslag toe te sturen.

Groeten,

Ton.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2019 19:57 #1455852 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De begroting kan wat mij
De begroting kan wat mij betreft best op het besloten deel. Weet niet meer of die ook in de Factor700 staat.
Alle andere zaken die Fflunche noemt, zijn typisch zakenbom tijdens een ALV te bespreken.

Wat betreft het jubileumboek: eerlijk gezegd vind ik dat een beetje koeien met inderdaad een vrijwel geheel ander bestuur.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2019 09:29 #1455863 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja hoor
Dat laatste is ook zo Lex maar het alleen maar uitdelen van het financieel verslag op de
ALV en het daarna op geen enkele wijze meer beschikbaar stellen deed mij aan het voorval toen denken.

Tijdens de nieuwjaarsreceptie volgend op het lustrumfeest is er letterlijk tegen verschillende mensen gezegd dan had je maar moeten komen.
Terwijl er toegegeven werd dat er nog lustrumboeken over waren.

Maar inderdaad, ouwe koeien, we kijken nu vooruit en wachten af hoe het bestuur omgaat met mijn verzoek alsnog een financieel verslag toe te sturen.

Groeten,

Ton.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2019 18:59 #1455871 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Of mijn
suggestie het hier op de site in een besloten deel te zetten.
Zowel begroting als jaarverslag. Dan kan je als lid ook goed voorbereid naar een ALV.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-07-2019 00:33 #1455882 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Sluit mij aan
Niet dat ik wat te vertellen heb omdat ik contributie betaal, ;-} maar maar ik sluit mij geheel bij ff-lunche aan.

Wanneer je een begroting wilt beoordelen vóór en niet tijdens een vergadering is het van belang deze van te voren te kennen. En er eventuele opmerkingen op schrift naast te kunnen hebben tijdens een vergadering. Dit scheelt veel tijd. En zeker wanneer je deze opmerkingen vóór de vergadering aan het betreffende bestuurslid kenbaar maakt, dan kan deze adequaat reageren, zonder uhhhs en uhhms, zoals ik uit ervaring weet...

Bovendien zet je dan waarschijnlijk geen leden op het verkeerde been.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC