Uw secretaris is buiten functie gezet, bedankt voor de samenwerking!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-08-2015 21:49 #1420807
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan zet ik het ook nog maar keer hier neer
Staat ook in dit draadje.
volvo700vereniging.nl/clubhuis/bestuursw...bestuursproblematiek
Het verhaal zit iets anders in elkaar dus als je maar iets van een kant hoort oordeel dan niet zo snel.
Wij hadden aangegeven de mailtjes niet door te sturen maar ze waren welkom om in Paul zijn PC te komen kijken. Onze penningmeester Peter zou zaterdag toch naar de gezellige bbq komen en zou dan gelijk in Paul zijn pc alle mails kunnen zien.
Hierop kwam dit antwoord van Maarten.
Heren,
Ik zal dit zaterdag a.s. Met mijn medebestuursleden overleggen, u hoort van mij of we dit voldoende vinden.
Met vriendelijke groet,
Maarten de Rijke
Vervolgens kwam zaterdagmiddag deze mail.
Heren,
Tijdens de bestuursvergadering van 15 augustus 2015 heeft het bestuur naar uw voorstel met betrekking tot het controleren van de e-mails voor een extra ALV gekeken.
In deze zijn de statuten duidelijk en helder, deze schrijven: Op schriftelijk verzoek van tenminste 1/10 (=10%) van de stemgerechtigde leden is het bestuur verplicht tot het bijeenroepen van een ALV.
In deze is de term schriftelijk leidend.
Maar in deze moderne digitale tijd is een doorgestuurde mail ook aan te merken als schriftelijk en in deze zijn wij bereid dat te doen.
Daarom voldoet uw verzoek met controle op een laptop niet aan de wijze waarop de stukken aan het bestuur aangeboden dienen te worden.
De stukken (Brieven, mails) dienen door het bestuur, in zijn geheel, gecontroleerd te kunnen worden.
Omdat u weigert de stukken op gevraagde wijze aan te leveren (zie uw antwoord dd 12 augustus 2015 om 23:05) wijzen wij uw verzoek af en zal de penningmeester op zaterdagmiddag 15 augustus niet de stukken op een laptop nakijken.
Met vriendelijke groet,
Namens het bestuur,r
Maarten de Rijke
Voorzitter a.i.
Wij hebben de tijd niet gehad om hierop te reageren.
We wilde antwoorden dat we de mails zouden uitprinten en opsturen.
Tijdens de bbq zaterdagmiddag merkte Paul al dat hij niet meer kon inloggen.
Druk druk druk met bbq. Na het eten probeerde hij het s avonds nogmaals. Jeroen was daar bij. Op alle manieren geprobeerd maar inloggen ging niet meer.
Paul stuurt Maarten een Whatsapp waarom hij niet meer kan inloggen.
En krijgt even later om 20.26 deze mail van Maarten.
Van: Maarten de Rijke
Verzonden: 15-8-2015 20:26
Aan: Paul Aupers
CC: Paul Aupers
Onderwerp: Mailbox V700 vereniging
Geachte heer Aupers,
Sinds u op 12 juli uw functie als secretaris van de Volvo 700 Vereniging heeft neergelegd heeft u het secretariaat bemand. Dit ondanks dat u geen bestuurslid meer was.
Helaas hebben wij moeten constateren dat ondanks eerder gedaan verzoek u de in de secretariaatsmailbox ontvangen mails niet heeft doorgestuurd.
Gedane toezeggingen dat bij mutaties de ledenadministratie mede aan de interim voorzitter wordt doorgestuurd zijn niet nagekomen.
U begrijpt dat dergelijke acties niet het vertrouwen geeft dat u alle ontvangen informatie met het bestuur deelt.
Ook uw houding in de discussie over het aan het bestuur te doen toekomen schriftelijke verzoeken toont dat uw belangen ergens anders liggen.
Hierop heeft het bestuur besloten u per direct van uw taken te ontheffen.
Uw website- en mailserver-toegangen zijn teruggezet tot het niveau van een standaardlid.
Verder verzoeken wij u om binnen korte termijn de bij u aanwezige hardware, welke eigendom is van de vereniging, bij het bestuur in te leveren op één van de navolgende manieren.
Inleveren, op een in overleg te bepalen tijdstip, bij een bestuurslid of ander persoon door het bestuur te accorderen.
Deugdelijk inpakken en opsturen naar een bestuurslid. De hiervoor te maken verzendkosten zal de vereniging u vergoeden.
Wij laten de spullen op een in overleg te bepalen tijdstip bij u ophalen. Mogelijk door een bestuurslid of een lid. Mogelijk door een externe vervoerder.
Wij vernemen graag van u welke keuze u hierin maakt.
Let wel, u dient de in uw bezit zijnde goederen nog steeds als een goed huisvader te behandelen en te verpakken om schade en/of defecten te voorkomen.
namens het bestuur,
Maarten de Rijke
Voorzitter a.i.
volvo700vereniging.nl/clubhuis/bestuursw...bestuursproblematiek
Het verhaal zit iets anders in elkaar dus als je maar iets van een kant hoort oordeel dan niet zo snel.
Wij hadden aangegeven de mailtjes niet door te sturen maar ze waren welkom om in Paul zijn PC te komen kijken. Onze penningmeester Peter zou zaterdag toch naar de gezellige bbq komen en zou dan gelijk in Paul zijn pc alle mails kunnen zien.
Hierop kwam dit antwoord van Maarten.
Heren,
Ik zal dit zaterdag a.s. Met mijn medebestuursleden overleggen, u hoort van mij of we dit voldoende vinden.
Met vriendelijke groet,
Maarten de Rijke
Vervolgens kwam zaterdagmiddag deze mail.
Heren,
Tijdens de bestuursvergadering van 15 augustus 2015 heeft het bestuur naar uw voorstel met betrekking tot het controleren van de e-mails voor een extra ALV gekeken.
In deze zijn de statuten duidelijk en helder, deze schrijven: Op schriftelijk verzoek van tenminste 1/10 (=10%) van de stemgerechtigde leden is het bestuur verplicht tot het bijeenroepen van een ALV.
In deze is de term schriftelijk leidend.
Maar in deze moderne digitale tijd is een doorgestuurde mail ook aan te merken als schriftelijk en in deze zijn wij bereid dat te doen.
Daarom voldoet uw verzoek met controle op een laptop niet aan de wijze waarop de stukken aan het bestuur aangeboden dienen te worden.
De stukken (Brieven, mails) dienen door het bestuur, in zijn geheel, gecontroleerd te kunnen worden.
Omdat u weigert de stukken op gevraagde wijze aan te leveren (zie uw antwoord dd 12 augustus 2015 om 23:05) wijzen wij uw verzoek af en zal de penningmeester op zaterdagmiddag 15 augustus niet de stukken op een laptop nakijken.
Met vriendelijke groet,
Namens het bestuur,r
Maarten de Rijke
Voorzitter a.i.
Wij hebben de tijd niet gehad om hierop te reageren.
We wilde antwoorden dat we de mails zouden uitprinten en opsturen.
Tijdens de bbq zaterdagmiddag merkte Paul al dat hij niet meer kon inloggen.
Druk druk druk met bbq. Na het eten probeerde hij het s avonds nogmaals. Jeroen was daar bij. Op alle manieren geprobeerd maar inloggen ging niet meer.
Paul stuurt Maarten een Whatsapp waarom hij niet meer kan inloggen.
En krijgt even later om 20.26 deze mail van Maarten.
Van: Maarten de Rijke
Verzonden: 15-8-2015 20:26
Aan: Paul Aupers
CC: Paul Aupers
Onderwerp: Mailbox V700 vereniging
Geachte heer Aupers,
Sinds u op 12 juli uw functie als secretaris van de Volvo 700 Vereniging heeft neergelegd heeft u het secretariaat bemand. Dit ondanks dat u geen bestuurslid meer was.
Helaas hebben wij moeten constateren dat ondanks eerder gedaan verzoek u de in de secretariaatsmailbox ontvangen mails niet heeft doorgestuurd.
Gedane toezeggingen dat bij mutaties de ledenadministratie mede aan de interim voorzitter wordt doorgestuurd zijn niet nagekomen.
U begrijpt dat dergelijke acties niet het vertrouwen geeft dat u alle ontvangen informatie met het bestuur deelt.
Ook uw houding in de discussie over het aan het bestuur te doen toekomen schriftelijke verzoeken toont dat uw belangen ergens anders liggen.
Hierop heeft het bestuur besloten u per direct van uw taken te ontheffen.
Uw website- en mailserver-toegangen zijn teruggezet tot het niveau van een standaardlid.
Verder verzoeken wij u om binnen korte termijn de bij u aanwezige hardware, welke eigendom is van de vereniging, bij het bestuur in te leveren op één van de navolgende manieren.
Inleveren, op een in overleg te bepalen tijdstip, bij een bestuurslid of ander persoon door het bestuur te accorderen.
Deugdelijk inpakken en opsturen naar een bestuurslid. De hiervoor te maken verzendkosten zal de vereniging u vergoeden.
Wij laten de spullen op een in overleg te bepalen tijdstip bij u ophalen. Mogelijk door een bestuurslid of een lid. Mogelijk door een externe vervoerder.
Wij vernemen graag van u welke keuze u hierin maakt.
Let wel, u dient de in uw bezit zijnde goederen nog steeds als een goed huisvader te behandelen en te verpakken om schade en/of defecten te voorkomen.
namens het bestuur,
Maarten de Rijke
Voorzitter a.i.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2015 17:42 #1420841
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bah, wat een gezeik allemaal !
Paul, allereerst bedankt voor je inzet ! En dat vind ik toch het belangrijkste.....
Voor de rest, zoals IK er tegen aankijk en wat IK er van vindt, begint dit een beetje te lijken op de Rusland soap met Poetin aan het hoofd.....
Waardeloos, zoals het nu gaat !!
Voor de rest, zoals IK er tegen aankijk en wat IK er van vindt, begint dit een beetje te lijken op de Rusland soap met Poetin aan het hoofd.....
Waardeloos, zoals het nu gaat !!
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-08-2015 21:53 #1420857
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic V O L V O
Dat deze vereniging, haar leden, met zoveel oud zeer, rancune en onverholen irritaties over en weer, haat en nijd, afgunst en weggestopte - nu in alle hevigheid opborrelende - frustraties, zowel bij het interim-bestuur als zich, naar het zich laat aanzien, persoonlijke en onheus bejegende oud bestuursleden en alles wat daar tegenaan schurkt (RC's, betrokken leden etc) elkaar hier nu al tijdenlang blijven bestoken, met modder besmeuren, dat moet wel duiden op ECHTE LIEFDE. Een passie zo groot dat het ook deze crisis beslist zal overwinnen. En uiteindelijk met vereende krachten weer in alle gezamenlijkheid de schouders zetten onder deze vereniging van Volvoliefhebbers in hart en nieren. Want uiteindelijk is dat wat we allemaal gemeen hebben en het enige dat de doorslag geeft: ONZE BAKSTENEN.
Met alle respect voor ieders inzet, van nu af aan: streep eronder. IK ROL. Wie volgt.
Adriaan
Met alle respect voor ieders inzet, van nu af aan: streep eronder. IK ROL. Wie volgt.
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2015 09:05 #1420866
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heerlijke reactie
Beste Adriaan, helemaal mee eens. Ik begrijp weinig van alle toestanden; ben ook pas net lid. Ik ben lid geworden omdat ik vrolijk word van mijn bakbeest en dat plezier met anderen wil delen. Daarvoor blijft de vereniging de juiste plek, toch........?
Groeten Teus
Groeten Teus
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2015 09:44 #1420867
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ik heb er alle vertrouwen is
Ik heb er alle vertrouwen is dat voor plezier en kennis de vereniging de juiste plek blijft.
Blijkbaar heeft elke vereniging perioden waarin dit soort zaken spelen. Die perioden gaan ook weer voorbij.
Blijkbaar heeft elke vereniging perioden waarin dit soort zaken spelen. Die perioden gaan ook weer voorbij.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-08-2015 10:50 #1420870
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Alles is tijdelijk, ook dit -
Alles is tijdelijk, ook dit - zeker niet het eerste - dieptepunt in de geschiedenis van onze vereniging. Het zal voor een aantal onder ons niet meevallen om over de eigen schaduw heen te springen.
Bedenk daarbij dat luisteren in plaats van impulsief te reageren, nog steeds de beste manier is om elkaar te overtuigen.
Adriaan
Bedenk daarbij dat luisteren in plaats van impulsief te reageren, nog steeds de beste manier is om elkaar te overtuigen.
Adriaan
Moderators: Jerry Stam