Notulen ALV
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2013 13:26 #1381280
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verstrekking
Omdat Paul, mededelingen gedaan in de Factor worden geacht te zijn gedaan aan alle leden.
Op deze manier krijgen alle leden de notulen tegelijkertijd toegezonden.
Als we ze op de site plaatsen krijgt slechts een deel (plm een derde) deze notulen eerder. Wij kiezen ervoor om de notulen (eigenlijk het verslag) op hetzelfde moment aan ieder lid toe te sturen.
Daarna staan ze op de website, in de Factor, ter inzage.
Op deze manier krijgen alle leden de notulen tegelijkertijd toegezonden.
Als we ze op de site plaatsen krijgt slechts een deel (plm een derde) deze notulen eerder. Wij kiezen ervoor om de notulen (eigenlijk het verslag) op hetzelfde moment aan ieder lid toe te sturen.
Daarna staan ze op de website, in de Factor, ter inzage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2013 13:29 #1381281
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Willem mooi te horen dat
@Willem mooi te horen dat jij denkt in oplossingen in plaats van problemen.
@Maarten waarom is de factor leading ? Denk dat 90% van onze leden wel een computer met internet heeft?
Willem heeft een mooie oplossing, zet ze in het zelfde stukje site als de statuten etc. Niets mis mee toch ?
@Maarten waarom is de factor leading ? Denk dat 90% van onze leden wel een computer met internet heeft?
Willem heeft een mooie oplossing, zet ze in het zelfde stukje site als de statuten etc. Niets mis mee toch ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2013 13:30 #1381282
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet mogelijk
Omdat het vooralsnog niet mogelijk is, volgens de statuten, om leden korting te geven wegens het niet (willen) ontvangen van het verenigingsblad, daarnaast is het blad het officiele communicatieorgaan van de vereniging met de leden.
Wellicht dat dat digitaal ook kan, dat moet dan uitgezocht worden.
Wellicht dat dat digitaal ook kan, dat moet dan uitgezocht worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2013 13:33 #1381283
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je zou via een push mail
Je zou via een push mail alle leden dezelfde mail kunnen sturen met een link naar de notulen op de website. Dan heeft ieder lid op hetzelfde moment toegang tot de notulen. Om maar eens in oplossing gen te blijven denken, zoals Paul zegt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2013 13:35 #1381284
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Maarten de leden ontvangen
@Maarten de leden ontvangen het blad toch gewoon ? Staat er helemaal los van.
Gewoon de notulen online zetten en wie zin heeft om ze te lezen kan ze lezen. Wie op de factor wilt wachten wacht op de factor.
Poepen zonder drukken toch ?
Gewoon de notulen online zetten en wie zin heeft om ze te lezen kan ze lezen. Wie op de factor wilt wachten wacht op de factor.
Poepen zonder drukken toch ?
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2013 14:15 #1381291
door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic 2 verschillende zaken
1. Notulen op de website
2. Korting op contributie.....
1. Lijkt me duidelijk, zie de bovengenoemde discussie
2. Is nooit over gesproken, die conclusie is door iemand getrokken, terwijl de vraagsteller voor ogen had om de vereniging geld te besparen door aan te bieden de Factor wel online te willen lezen, met 4 IPad 's in huis....... De vraag tijdens de ALV is dan ook hopelijk genotuleerd als de vraag wat het bv zou schelen in kosten op de Factor als er X mensen zouden aanbieden om de Factor online te willen lezen. De discussie over de halvering van de contributie is nu helemaal niet aan de omdat het effect nog niet is berekend.....
2. Korting op contributie.....
1. Lijkt me duidelijk, zie de bovengenoemde discussie
2. Is nooit over gesproken, die conclusie is door iemand getrokken, terwijl de vraagsteller voor ogen had om de vereniging geld te besparen door aan te bieden de Factor wel online te willen lezen, met 4 IPad 's in huis....... De vraag tijdens de ALV is dan ook hopelijk genotuleerd als de vraag wat het bv zou schelen in kosten op de Factor als er X mensen zouden aanbieden om de Factor online te willen lezen. De discussie over de halvering van de contributie is nu helemaal niet aan de omdat het effect nog niet is berekend.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2013 16:48 #1381306
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Npe
Gaan we niet doen.
Ooit een keer heel veel moeite gestopt in het maken van een verzendlijst op basis van de ledengegevens, bijna de helft kwam terug. Men heeft niet de discipline om bij wijzigingen dit door te geven. Met als resultaat dat bijna de helft als onbestelbaar terug kwam.
Wellicht heb jij te veel vrije tijd, maar ik ga daar niet mijn kostbare tijd in stoppen.
Mogelijk plaats ik de notulen op de site, dat is niet alleen aan mij om te beslissen.
Ooit een keer heel veel moeite gestopt in het maken van een verzendlijst op basis van de ledengegevens, bijna de helft kwam terug. Men heeft niet de discipline om bij wijzigingen dit door te geven. Met als resultaat dat bijna de helft als onbestelbaar terug kwam.
Wellicht heb jij te veel vrije tijd, maar ik ga daar niet mijn kostbare tijd in stoppen.
Mogelijk plaats ik de notulen op de site, dat is niet alleen aan mij om te beslissen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2013 16:54 #1381308
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic keuze
Waarom niet de keuze tussen een papieren of digitale factor? Korting op het abonnementsgeld vind ik onzin. Je bent lid of niet. Wel zou ik graag de digitale versie willen ontvangen ipv de papieren versie. Mede doordat deze op de tablet makkelijk te lezen is en het de vereniging (veel) geld scheelt als meerdere het zo willen. Maar ja... wie ben ik?
In deze tijd van digitalisatie lijkt het niet lastig om een mailgroep aan te maken om een pdf-je te versturen. In een ledenadministratie moet dat toch ook bij te houden zijn lijkt me.
Of een link naar het te downoaden bestand zou al makkelijk zijn per e-mail.
In deze tijd van digitalisatie lijkt het niet lastig om een mailgroep aan te maken om een pdf-je te versturen. In een ledenadministratie moet dat toch ook bij te houden zijn lijkt me.
Of een link naar het te downoaden bestand zou al makkelijk zijn per e-mail.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2013 16:56 #1381309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kosten
Besparing is afhankelijk van de hoeveelheid aan bladen maar de besparing valt vies tegen (100 bladen scheelt misschien 75 euro) maar daardoor wordt het blad per stuk wel weer duurder want alle instelkosten en opstartkosten worden dan omgeslagen over een lager aantal bladen.
Laten we ons wel realiseren, dat ook al ziet het blad er professioneel uit, het is nog steeds liefdewerk oud papier en de mogelijkheden qua tijd (en ook kennis en kunde) op gegeven moment uitgeput zijn.
Een blad maken, kost tijd, dan moet er ook weer een redelijke kwaliteit PDF gemaakt worden, je moet dan wel vanauit de inhoud naar de diverse artikelen kunnen springen, zie de hyperlinks er maar weer in te krijgen. kortom, er komt steeds meer bij. Maar wel aan werk, niet aan vrije tijd om dat werk in te verrichten.
Maar als de wens zo groot is om dit de te realiseren, wie leert mij om met een paar drukken op de knop vanuit Indesign een Interactieve PDF te maken?
Laten we ons wel realiseren, dat ook al ziet het blad er professioneel uit, het is nog steeds liefdewerk oud papier en de mogelijkheden qua tijd (en ook kennis en kunde) op gegeven moment uitgeput zijn.
Een blad maken, kost tijd, dan moet er ook weer een redelijke kwaliteit PDF gemaakt worden, je moet dan wel vanauit de inhoud naar de diverse artikelen kunnen springen, zie de hyperlinks er maar weer in te krijgen. kortom, er komt steeds meer bij. Maar wel aan werk, niet aan vrije tijd om dat werk in te verrichten.
Maar als de wens zo groot is om dit de te realiseren, wie leert mij om met een paar drukken op de knop vanuit Indesign een Interactieve PDF te maken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-02-2013 16:57 #1381311
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Online
De Factoren stan online, in het documentatiecentrum, je kan de (webvriendelijke) versie van plm 5 Mb gewoon downloaden. De drukversie is ruim over de 100 Mb.......
Moderators: Jerry Stam