Stom ! stom! stom! resultaat: lekke koppakking!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Owja, markeer de wielen van je distririem even, scheelt veel gedoe!
Verder goed te doen!
pakking setje kopen, heb je alles compleet.
Even iemand vragen met moment sleutel, waar woon je?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Als dat al "behoorlijk gevorderd" is kan je beter gelijk een goede andere kop opzoeken.
Groeten,Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Andere kop ook nie perse duur.
Ik heb een mitutoyo schroefmaat gekocht, die wil ik graag uitproberen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik woon voor de meesten van jullie waarschijnlijk te ver uit de buurt nl. in Westerbroek, vlakbij Groningen (tussen Groningen en Hoogezand).
Maar wie weet?
Bedankt alvast voor de aangeboden hulp

Groet Johan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb de auto pas sinds augustus, was toen nog niet aan een beurt toe. Klepdeksel is er nog niet afgeweest, maar volgens de garagehouder van de vorige eigenaar (ik heb hem van een betrouwbare collega gekocht) moest ie toch nog minimaal 80.000 mee kunnen.gerryberrie schreef : Natuurlijk ook even de vraag, sinds je een G3 (gas) rijder bent, wat is de KM-stand en weet je ook hoeveel de kleppen zijn ingesleten? (klepstelplaatjes)
Als dat al "behoorlijk gevorderd" is kan je beter gelijk een goede andere kop opzoeken.
Groeten,Gerben
Maar goed, dat moet nog gecontroleerd worden. Kilometerstand is 365.000. Met de nodige onderdelen bij de vorige eigenaar vervangen.
Johan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Uurtje rijden voor mij.
Leuk!
Kan ik meteen bij mijn broer in Delfzijl langs.
Ik ben geen monteur maar, heb het paar maandjes terug ook al gedaan na een verbrande klep.
Wil best een keer langs komen, zal zowiezo 2 dagen zijn.
kop er af vlakken kop er op.
Ik zou eerst klepstel plaatjes dikte meten, dan beslissen nieuwe kop of gewoon vlakken.
Plaat dikte meten kan ik in ieder geval.
Kop er af halen ook wel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou vandaag een Volvo 940 Estate uit '92 op gas gaan ophalen uit Gelderland. Dit om de periode te overbruggen dat ik de mijne zou gaan repareren evt. met hulp van anderen. Toch maar gekozen voor gas ipv. benzine, omdat ik gemiddeld zo'n 2000 km per maand rijdt.
Nog even contact gehad met het eenmansbedrijfje waar ik mijn auto's normaal in onderhoud heb (voor de dingen die ik niet zelf kan doen/geen tijd heb)
Ik zei hem dat ik het bedrag van 750 euro wel heel erg veel vond voor de reparatie (zeker voor zijn doen). En dat ik evt. met hulp van anderen het klusje zelf wilde proberen te klaren. Hij zei dat hij altijd liever een slag om de arm hield wat prijsopgave betreft, zodat het later niet tegen zou vallen (is ook zo, de rekening valt bij hem nooit tegen, altijd mee en nee hij is altijd heel schappelijk en nooit te beroerd om mee te denken, kortom een heel prettig adres), maar dat hij wel even een gerichte prijsopgave wilde doen.
Later belde hij mij terug met de mededeling dat als de kop niet geperst zou hoeven worden, hij uitkwam op een bedrag van 450 euro.
Verder wilde hij mij dan gratis een leenauto (Renaultje 5, heb ik al vaker meegehad) meegeven, totdat hij mijn auto gerepareerd had. De eerste anderhalve week had hij nl geen tijd om er iets aan te doen, (dit was 1 van de redenen waarom ik een tijdelijke auto wilde kopen)
Dit aanbod bracht mij aan het twijfelen; Een gratis leenauto + een vakkundige reparatie (die qua prijs natuurlijk nooit helemaal te voorspellen is, want je weet niet wat je tegen komt) tegenover 500 euro uitgeven aan een tijdelijk vervoermiddel (toch stiekem wel leuk natuurlijk) en de reparatie zelf goedkoper uitvoeren wat weer geld bespaart (alleen wanneer?, want ik heb het erg druk op dit moment) met hulp van iemand van de vereniging, waar ik zelf ook weer een hoop van opsteek en zelf sleutelen geeft altijd veel voldoening.
Mijn redenatie is dat ik de tijdelijke Volvo tegen de vakantietijd evt. altijd wel weer kwijtraak voor dat bedrag, maar misschien is dat wel te optimistisch. Ik houd er wel sowieso 4 goede winterbanden op velg aan over.
Een laatste punt van overweging, maar zeker niet de onbelangrijkste, is de mening van vrouwlief, die altijd liever op safe speelt: "je weet helemaal niet hoe goed die auto is, waar je tijdelijk in wilt gaan rijden" en "straks raak je de tijdelijke auto helemaal niet kwijt en ik wil geen 3 auto's op de oprit hebben staan".
Aangezien ik er nog steeds van uit ga dat onze relatie, die van de auto's hun bruikbare leeftijd moet kunnen overleven, is dat laatste punt zeker niet onbelangrijk in het doen uitkomen van die wens.
Laat maar horen wat jullie er van vinden (ook al moet ik zelf natuurlijk de knoop doorhakken).
Groet Johan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ga je dan ook tegen je vrouw zeggen, ja maar hun op het forum vinden het ook ?

Wil je opzeker spelen, zou ik zeggen : 500 plus leen auto meteen doen!
Geen garantie dat je die auto kwijt raakt, 125 euro wb per maand extra. Duurd als ik het zo lees vast een maand voor je auto klaar is als je het zelf doet.
die tijdelijke auto kost elke maand 125 euro wb plus 25 euro verzekering is 150 euro in de maand. Stel 3 maanden voor je hem verkoopt. Dat is die 500 euro al.
Vakantie tijd duurd nog 4 a 5 maanden zit je al op 800 euro extra kosten.
Wil je een leuk avontuur dan zou ik zeggen zelf doen en de gok wagen, maar reken op je vrouw in je nek die zegt: zie je wel ik zei het toch al

Maw, slim = gezien je relatie, tijd en portomonee laten doen voor die 450 en dan als je het leuk vind voor 200 euro een opknapper kopen (945 met motorschade kopen?

- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoi Arjan,A_A schreef : Johan,
Wil je opzeker spelen, zou ik zeggen : 500 plus leen auto meteen doen!
Geen garantie dat je die auto kwijt raakt, 125 euro wb per maand extra. Duurd als ik het zo lees vast een maand voor je auto klaar is als je het zelf doet.
die tijdelijke auto kost elke maand 125 euro wb plus 25 euro verzekering is 150 euro in de maand. Stel 3 maanden voor je hem verkoopt. Dat is die 500 euro al.
Vakantie tijd duurd nog 4 a 5 maanden zit je al op 800 euro extra kosten.
Wil je een leuk avontuur dan zou ik zeggen zelf doen en de gok wagen, maar reken op je vrouw in je nek die zegt: zie je wel ik zei het toch al
Maw, slim = gezien je relatie, tijd en portomonee laten doen voor die 450 en dan als je het leuk vind voor 200 euro een opknapper kopen (945 met motorschade kopen?)
Wat mijn vrouw betreft; nee op die manier gaan wij niet met elkaar om, dat zou wel heel kinderachtig zijn.
Jouw verhaal gaat natuurlijk niet helemaal op. De'paarse'schors ik dan voor 3 maanden.(20 euro?) Ik betaal dan in die 3 maand 100 euro meer voor normaal gas (ik rij nu G3).
Ook kan de nieuwe tijdelijke dan in de verzekering i.p.v de paarse. Kortom, het kost me 120 euro meer en levert me een paar goede winterbanden (6mm) + velgen op. ( Verder natuurlijk wel de reiskosten om de nieuwe op te halen; trein heen = 25 euro en op gas weer terug)
Maar jullie hebben natuurlijk gelijk; waarschijnlijk kies ik ook voor de meest verstandige oplossing. Dit kost uiteindelijk waarschijnlijk toch het minste tijd en geld. Maar ik zou de ander oplossing ook niet erg vinden!
Groet Johan