Toekomst van de V700 site - jullie inbreng a.u.b.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 18:00 #1378770 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leeftijd?
Uhm, ik ben 59, maar denk nog steeds dat ik alles kan. Ik moet wel vroeger naar bed dan vroeger als ik me weer zo druk heb gemaakt...hi, hi. Maar dat krijg je als je kinderen hebt die je prachtige kleinkinderen schenken terwijl je zelf weer kinderen hebt van 5 en 7....en hoe dat nou gekomen is.....hmfff, ja, ja..
En toch vind ik de oudere auto's beter dandie nieuwe troep, dus met je tijd mee? lol

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 18:16 #1378774 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Jammer dat je gaat
Jij begrijpt het !
Exact de goede omschrijving. Ik wens je alle sterkte maar ik heb het gevoel dat dit niet nodig is. Ik volg je al enige tijd op de V700 en de Volvo sites en ben zeer jaloers op de ontwikkeling.
Ries (geboren in 1954)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 19:35 #1378794 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Goed bezig allemaal
Bedankt voor de reacties tot zover, ik zal zodirect in de TS een turflijstje met de tussenstand zetten.

A_A schreef : Alle info overgezet naar de nieuwe omgeving!
Ik hoop niet dat schone lei betekend dat er een "zoeken in oud forum" optie bij komt.

Alle data overzetten kan eigenlijk alleen als we zouden upgraden naar een hogere versie van Drupal en het is lang niet zeker dat dat gebeurd. Wanneer je met een ander syteem verder zou willen is het veel werk om het hele forum te migreren en verlies je hoogstwaarschijnlijk functionaliteit doordat onderlinge links e.d. niet meer werken. In dat geval is een 'zoeken in oud forum'-knop m.i. een goed alternatief.
De informatie uit de vraagbaak, die (als het goed is) de meest waardevolle informatie bevat, zou natuurlijk wel worden gemigreerd.

TGTF schreef : Zoek functie is aan de hand van de ingevoerde steek woorden, als iemand dat niet invoert dan word het lastig zoeken.

De huidige zoekfunctie werkt niet met steekwoorden hoor. Hij werkt sowieso niet meer, duh. Maar serieus: De pagina's worden in hun geheel doorzocht a.d.h.v. een index, à la Google dus. De steekwoorden zijn bedoeld om snel gelijksoortige pagina's te vinden (door op zo'n steekwoord te klikken) en ze geven ook een lijstje aan de rechterkant met gelijksoortige pagina's, maar ik vraag me af of daar ooit iemand naar kijkt. Zo te zien werkt dat ook niet meer trouwens...
Veel opbouwende reacties en voorbeelden tot nu toe, keep them coming...!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 19:53 #1378798 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mogelijk
Ik weet niet of 't mogelijk is, maar kunnen we het oude forum niet louter als archief bewaren? Dus dat er niet meer iets te wijzigen valt, maar dat het nog wel doorzocht kan worden?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 20:03 #1378799 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Oud?

Michael Oud schreef : Ik weet niet of 't mogelijk is, maar kunnen we het oude forum niet louter als archief bewaren? Dus dat er niet meer iets te wijzigen valt, maar dat het nog wel doorzocht kan worden?

Welk oude forum, is er al besloten tot een nieuw dan?

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 20:04 #1378786 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Drupal
"Toch nog een drupal aanvulling. Het beheren van een cms vereist niet alleen kennis van de cms. Het vereist ook enige kennis van php, mysql, css en wellicht ook wat html. Een cms klinkt aardig, maar voor de langere termijn komt er meer bij kijken. Zoals ik het zie is het als volgt:1. De huidige site kan alleen behouden blijven als leden zich hiervoor willen inzetten of willen betalen voor de inzet. 2. Een nieuwe website met cms zal mogelijk niet alles kunnen bieden dat nu bestaat. Welke consessies gaat men doen en wie gaat de nieuwe site maken en beheren. Alles valt of staat met de uitkomt van optie 1."
Bovenstaand een reactie van mijn dochter nadat zij de website heeft doorgespit, op mijn account maar zij rijdt wel 945 dus voorruit. Hoe het er nu uitziet in de huidige vorm en wat de mogelijkheden zijn in de huidige vorm alles met Drupal.
Aansluitend hierop wil ik het volgende aankaarten, we hebben een webmaster, voor zover ik weet is dat nog steeds Támas Kornman of ik moet iets gemist hebben, ik ben in de twee discussies die er nu lopen omtrent de website zijn naam nog niet tegen gekomen. Uit alle reacties die ik zelf over onze website inmiddels heb ontvangen mag ik gerust opmaken dat het er helemaal niet zo gek uitziet. Dank zij? Juist!
Overgaan naar iets anders in een vergelijkbare vorm is heel veel werk, mogelijk meer werk dan met een aantal mensen zich wat dieper in Drupal verdiepen.
Uit dit relaas mogen jullie ook opmaken dat ik persoonlijk best tevreden ben met "onze" website, enige tijdelijke tekortkomingen daargelaten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 20:05 #1378801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Webmaster

Ton schreef : ... we hebben een webmaster, voor zover ik weet is dat nog steeds Támas Kornman of ik moet iets gemist hebben, ik ben in de twee discussies die er nu lopen omtrent de website zijn naam nog niet tegen gekomen. Uit alle reacties die ik zelf over onze website inmiddels heb ontvangen mag ik gerust opmaken dat het er helemaal niet zo gek uitziet. Dank zij? Juist!

Je hebt gelijk Ton, Támas verdient alle lof voor hoe de site er (voor de problemen) bij stond. Dat mag best wel eens gezegd worden en ik ben het met je eens dat dat helemaal niet slecht was. We zijn alleen wel aan een update toe, omdat de Drupal-versie waar we nu op draaien domweg verouderd is. Een upgrade naar een nieuwere Drupal versie heeft veel voeten in de aarde en daarom is dit een natuurlijk moment om mogelijke alternatieven ook te onderzoeken. Maar inderdaad: Er is nog niets besloten.
Helaas slaat een deel van de omstandigheden waar ik het in de TS over heb op Támas' privé-situatie en is hij daardoor de laatste maanden nauwelijks on-line geweest. Dit is niet de plaats en het is niet aan mij om daar meer over te zeggen, maar er is dus een goede reden waarom we hem hier niet zien en noemen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 20:05 #1378800 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Naam.
Geef 't beessie een naampie Ton. Of snap je me niet? In dat geval wil ik het wel nuanceren.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 20:10 #1378802 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja

Michael Oud schreef : Ik weet niet of 't mogelijk is, maar kunnen we het oude forum niet louter als archief bewaren? Dus dat er niet meer iets te wijzigen valt, maar dat het nog wel doorzocht kan worden?

Dat is inderdaad wat er waarschijnlijk zou gebeuren als we over zouden stappen naar iets anders dan Drupal.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 20:21 #1378803 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nuanceer het beesie.

Michael Oud schreef : Geef 't beessie een naampie Ton. Of snap je me niet? In dat geval wil ik het wel nuanceren.

Nou graag, dat nuanceren dan. Heeft overigens niets met niet snappen te maken van mijn kant hoor.
Maar ik ben best nieusgierig waarom je iets goeds wilt afschaffen om te vervangen voor iets wat bij lange na nooit kan evenaren wat we nu hebben.
Ga jij onze nieuwe website bouwen overigens?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC