Toekomst van de V700 site - jullie inbreng a.u.b.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 10:49 #1378724 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto upload

Michael Oud schreef :

Piet22 schreef : Toch, het kan kennelijk gebeuren dat iemand na een paar jaar zo'n imageshack lidmaatschap opzegt. Kijk maar eens naar het aantal topics ouder dan vijf jaar waarvan de afbeeldingen vervangen zijn door rode kruisjes. Dat is op deze site een stuk minder dan op andere fora. Als deze functionaliteit behouden kan blijven en misschien wat gebruikersvriendelijker zou kunnen worden zou dat mooi zijn.
Piet

Dat ben ik met je eens, maar je kunt nu eenmaal niet tot in den treure dingen bewaren. Misschien hebben mensen soms wel een hele goede reden om hun foto's niet meer en plein public te tonen. Jammer voor degene die de foto's niet meer kan zien, maar zie 't kunnen bekijken van andermans foto's als een geste, niet als een recht.
Verder was een aantal jaar geleden nog helemaal niet op zoveel plekken zo veel gratis webspace beschikbaar voor het uploaden van foto's. Er was een wildgroei van kleine sites die niet meer bestaan, en persoonlijke webruimte waar geen gebruik meer van gemaakt word of die vol zat. Tegenwoordig is het veel makkelijker om alles centraal te uploaden, zonder dat een datalimiet in 't zicht komt (dropbox, imageshack, flickr etc.). Het zal dus ook steeds minder vaak voorkomen dat foto's verwijderd worden, en accounts opgezegd worden.
Als er dan toch wordt gekozen voor een eigen foto-upload systeem: doe het dan zoals bij Seat Online, met een losstaand album. Dan is het alleen een kwestie van de gewenste foto locaties copy-pasten. En dan gewoon met de [img][/img] tags zoals gebruikelijk is op fora.

Het mooie is dat we volgens mij helemaal geen imageshack o.i.d. nodig hebben maar het zelf kunnen hosten. We hebben een dedicated server met tig ruimte.Het uploaden van foto's was m.i. destijds ook de reden dat we naar een dedicated server over zijn gegaan, alleen is er daarna niets meer mee gedaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 11:14 #1378729 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jamaar

Chilm schreef : Het mooie is dat we volgens mij helemaal geen imageshack o.i.d. nodig hebben maar het zelf kunnen hosten. We hebben een dedicated server met tig ruimte.Het uploaden van foto's was m.i. destijds ook de reden dat we naar een dedicated server over zijn gegaan, alleen is er daarna niets meer mee gedaan.

Ik weet niet wat de beschikbare ruimte is, en hoe lang die beschikbaarheid afdoende blijft, daarom bracht ik het niet naar voren als optie. Ik vind het prima om dat te gebruiken, maar zorg dan wel dat het genoeg traffic aankan. Ik wil niet foto's voor elk forum apart moeten uploaden. Als ik hier foto's upload, wil ik ze ook kunnen hotlinken naar TB bijvoorbeeld. Kan dat niet, dan blijf ik lekker bij IS uploaden. Verder heb ik liever dat de site behoorlijk blijft draaien, dan dat we eigen ruimte hebben voor foto-uploads. Voor dat laatste zijn zat alternatieven te bedenken namelijk.
Verder moet het uploaden makkelijk zijn. Een mapje in je persoonlijke album kiezen, een resize/rename optie, en klaar. Vervolgens moet de fotolocatie in één keer te kopiëren zijn (en niet rechtermuisknop blablabla, dat blijkt soms toch te ingewikkeld te zijn voor gebruikers van ons forum...) en met [img][/img] code in je post te plaatsen zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 11:37 #1378731 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Veel is al gezegd.
Het uiterlijk boeit me niet zo, wel de GUI (Graphical User Interface) en die kan wat intuitiever. Heb daar in het verleden wel wat mee geklloit dus wil tzt graag een blik c.q. helpende hand toereiken. Ga me er verder ook niet over uitlaten, dat is het voor het architectuur en implementatie team. Wel is een goede hostingpartner van levensbelang:
Ik heb goede ervaringen met webhosting bij hosting2go en strato. De laatste is duurder maar is een sterke partij, h2go ken ik verder niet behalve dat er een goede klantenservice is. In elk geval moet er een goede verbinding zijn en back up faciliteit.
SUCCES!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 12:21 #1378733 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een goed voorbeeld van een
Een goed voorbeeld van een geintegreerde oplossing voor zaken zoals advertenties, forum, kennisbank en nieuwsoverzichten is www.bokt.nl Of de layout je smaak is daargelaten, maar de technische oplossing die daar gekozen is integreerd alles wat wij ook willen integreren volgens mij.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 12:26 #1378734 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bladeren
Bladeren door fotos die bij advertenties staan ipv elk afzonderlijk te moeten openen lijkt mij wel handig....
groet Rudiger

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 14:11 #1378741 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic toch nog iets
Soms plaatst iemand een (zeer) grote foto zodat de regels daarna 2 of 3 schermen breed worden. Dat zou onmogelijk gemaakt moeten worden.
En wat het uiterlijk betreft: niet alles hoeft te flitsen en te fluiten. Doen mijn ogen en oren al vanzelf.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 17:30 #1378760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ach
de layout is niet zo belangrijk, wat je ermee kunt en of het in de toekomst blijft werken is het probleem: iemand haalt hierboven ons VKV forum en site aan: inderdaad heel mooi, maar het wordt helemaal omgebouwd om technische redenen: het gaat namelijk gewoon hopeloos vastlopen!
In eventueel deze layout, maar dan met betere vindbaarheid van o.a. documentatie (inderdaad, bijv. zoals de VKV), lidgegevens, autogegevens en items in het forum, en liefst op datum. Nu krijg je allerlei oude boel het eerst.
Digitale Volvo Greenbooks en onderdelenboeken voor leden zou ook een welkome aanvulling zijn!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 17:40 #1378762 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Administratieve functies?
Wellicht is een reorganisatie van de website tevens een moment om de informatiebehoefte van het bestuur te integreren. Bijvoorbeeld het zelf gaan doorgeven van de lidmaatschapsmutaties, lid worden van de vereniging, de mutaties in je autobestand, etc. Ik denk dat Marc daar wel eens blij van zou kunnen worden;-)
Groet, Lieme Huib

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 17:45 #1378765 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Afschaffen dat forum
Ik zeg, weg met dat forum: een bron van ergenis en achterklap met haat en nijd! Alleen een clubblad en alleen evenementen voor leden, strengere ballotage en verplichte clubuniformen op gelegenheden. Elk lid een verplichte cursus inburgering V700 (met de nadruk op etiquette en naleving van de statuten) Sleuteldagen alleen voor intimi en mensen die wat voor mij kunnen betekenen. Jongeren (alles beneden de 40 jaar) verplichten op te staan voor ouderen en ze te helpen met sleutelen en lezen van de handleidingen en montage instructies en in de meest voorkomende situaties de montage zelf ter hand nemen met de verplichting het succesvol af te ronden. 
Zo dat is er uit    
e.e.a. naar aanleiding van de opmerking dat niet alle leden zo oud als ik zouden zijn...............(thanks Rob)
Nee hoor mannen, ik ben een tevreden gebruiker, en beleef heel wat lol op het forum, idd koste het wat moeite in het begin maar zelfs de zoekfunctie vond ik zeker niet slecht. Ik ben in voor alles nieuws. Dat maak ik op het werk ook mee en zelfs dat lukt (met hulp van jongeren uiteraard) dus kom maar op! Prima topic Pieter, keep up the good work!! en dat compliment wilde ik in alle oprechtheid ook doen aan alle mensen die bij deze vereniging betrokken zijn en daadwerkelijk bijdragen aan het functioneren ervan.
Ik sta als lid sowiezo open voor het vervullen van wat voor funktie dan ook en mijn steentje bij te dragen (en dan bedoel ik niet alleen het verzorgen van koffie en broodjes op MBC en AB inbouwdagen en organiseren van Carboot sales en het helpen van leden op sleuteldagen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2013 17:49 #1378766 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oud is het nieuwe jong...

RVL schreef : Zo dat is er uit

e.e.a. naar aanleiding van de opmerking dat niet alle leden zo oud als ik zouden zijn...............(thanks Rob)

Ha ha ha, hoe oud denk je dat ik zelf ben Ries (wink, wink).

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC